چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر امور زنان سازمان بهزیستی کشور، از افزایش اعتبارات طرح حمایت از چند قلوها در سال جاری خبر داد.

دکتر فرید براتی گفت: اعتبار اختصاص یافته به این ردیف در سال گذشته، 62 میلیون تومان بود که این رقم برای سال جاری به بیش از 200 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی به ایسنا گفت: خانوارهای دارای فرزند چند قلوی تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته را 700 خانوار اعلام کرد گفت: سقف کمک‌های پرداختی به این خانوارها موردی و یا دائمی باشد.

وی افزود: کمک‌های موردی همچون ارائه شیر خشک، پرداخت پول و غیره، تنها یک‌بار به این خانوارها ارائه می‌شود که این کمک‌ها سقف خاصی ندارد و بسته به نظر بهزیستی استان و گزارش مددکار پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که افزایش اعتبارات ردیف حمایت از چند قلوها با توجه به مشکل خانواده‌های چند قلوزا در تامین نیازهای زندگیشان صورت گرفت، در پاسخ به این که فرزندان این خانوارها معمولا تا چند سالگی تحت پوشش کمک‌های بهزیستی قرار دارند، یادآورشد: چنانچه لازم باشد، فرزندان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش قرار گیرند، این کار انجام می‌شود و ارائه خدمات به آن‌ها بستگی به «سال» ندارد. ممکن است، حمایت آن‌ها به صورت دائمی و یا موقتی باشد.

وی سبد حمایتی خانواده‌های چند قلوزا را شامل شیر خشک، پول نقد، کمک در تامین هزینه‌های اساسی زندگی، تغذیه و غیره خواند.

مدیرکل دفتر امور زنان سازمان بهزیستی کشور در مورد شرایط تحت پوشش قرار گرفتن چنین خانوارهایی خاطر نشان کرد: ارائه مدرک داشتن فرزند چند قلو و گزارش مددکاری برای حمایت از خانواده‌های واجد شرایط کفایت می‌کند.

کد خبر 63649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز