مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاکنون ١٣ میلیون و ٢٠٠ هزار عدد واکسن تولید داخلی کرونا را تحویل گرفته‌ایم، گفت: از این میزان ١٠ میلیون و ١١٠ هزار دوز آن مربوط به واکسن برکت، یک میلیون و ١٩۵ هزار دوز مربوط به پاستوکووک (انستیتو پاستور ایران) و یک میلیون ٨٨٩ هزار دوز واکسن مربوط به اسپایکوژن بوده است.

واکسن کرونا ـ فخرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاکنون ١٣ میلیون و ٢٠٠ هزار عدد واکسن تولید داخلی کرونا را تحویل گرفته‌ایم، گفت: تاکنون چیزی از واکسن فخرا و رازی تحویل ما نشده است.

محمدی گفت: واکسن‌سازان بعد از اینکه مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند میزان واکسن تولیدی را اعلام می‌کنند و مجوز آزادسازی می‌گیرند. در این زمان هیات امنای صرفه جویی ارزی مجاز است تا واکسن داخلی را خریداری کند. تاکنون هر آنچه واکسن تولید داخل وارد بازار شده ما خریداری کرده و در اختیار معاونت بهداشت قرار داده‌ایم.

محمدی درباره پیش خرید واکسن‌های فخرا و رازی، گفت: زمانی که فخرا و رازی هنوز مجوز مصرف اضطراری نگرفته بودند برای حمایت از آن‌ها مصوب شد که پیش خرید این دو واکسن صورت گیرد. البته مبلغ پیش خرید را سازمان برنامه و بودجه باید پرداخت کند که تا جایی که اطلاع دارم هنوز مبلغ به وزارت بهداشت داده نشده است. البته اکنون این واکسن‌ها مجوز مصرف اضطراری دارند و مشکلی از نظر فروش واکسن‌ها وجود ندارد.

تزریق اسپایکوژن از چند روز دیگر

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت هم در گفتگویی با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون به جز واکسن برکت و پاستوکووک سومین واکسن داخلی با نام اسپایکوژن را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کردیم.

محسن زهرایی از توزیع واکسن اسپایکوژن در کشور خبر داد و گفت: واکسن‌های داخلی هم در حال تحویل و توزیع هستند و اکنون به جز واکسن برکت و پاستوکووک سومین واکسن داخلی با نام اسپایکوژن را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کردیم و تزریق آن از چند روز آینده آغاز خواهد شد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت بیان کرد: برآورد ما این است که واکسن‌های تولید داخل نیاز کشور را برای تامین واکسن دوز اول، دوم و یادآور پاسخگو باشند.

زهرایی بیان کرد: واکسن اسپایکوژن حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار دوز، واکسن پاستوکووک حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار دوز و واکسن برکت حدود ١٠ میلیون و۵٠٠ هزار دوز تحویل گرفته‌ایم که تزریق واکسن برکت و پاستوکووک دریافتی در مرکز واکسیناسیون انجام شده است.

کد خبر 636775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha