مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

صنعت تولید فلزات و مصنوعات فلزی یکی از مهم‌ترین صنایع به شمار می‌رود. می‌توان صنعت فولاد را به عنوان مادر صنایع دانست چون بسیاری از تولیدات صنعتی به محصولات صنعت فولاد و فلزات بستگی دارد. پروفیل نامی آشنا در صنایع فولاد است که به دلیل استفاده گسترده از آن افراد آشنایی نسبی با این قطعه‌ی فلزی دارند.

image_511e5fb6bee2369d64890db9ce5912b6ef60205d.png

با توجه به این که محصولات فلزی به فراوانی در صنایع مختلف مخصوصاً صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و به صورت مستقیم بر قیمت نهایی مصنوعات فلزی تأثیر می‌گذارد. پروفیل در دو دسته سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شود و هر کدام نیز محصولات خاص خود را دارند. قیمت پروفیل سبک تأثیر قابل توجهی بر محصولات آن دارد. در ادامه چگونگی تأثیر قیمت پروفیل سبک را بر مصنوعات فلزی آن بررسی می‌کنیم.

پرفیل سبک چیست؟

قبل از بررسی قیمت پروفیل سبک بهتر است با این محصول آشنا شوید. پروفیل به محصولات فولادی اطلاق می‌شود که دارای سطح مقطع و طول مشخصی هستند. پروفیل بر اساس نحوه تولید در دو نوع سبک و سنگین به روش نورد سرد با ورق روغنی و نورد گرم با ورق سیاه تولید می‌شود. بر اساس شکل نیز این مقاطع فولادی دارای دو نوع باز مانند پروفیل‌های تیر آهن و نوع بسته مانند قوطی و لوله یا پروفیل‌های درب و پنجره تولید می‌شوند. پروفیل‌های سبک همانطور که از نامشان مشخص است وزن سبکی دارند و ضخامت آن‌ها کمتر از یک و نیم میلی متر می‌باشد. نکته مهمی در خصوص قیمت پروفیل سبک مطرح می‌شود این است که قیمت این مقاطع نسبت به سایر مقاطع فولادی گران‌تر است اما از آنجا که وزن سبکی دارند، قیمت هر شاخه از آن ارزان‌تر از پروفیل‌های سنگین تمام می‌شود.

قیمت این مقاطع فلزی سبک بر حسب وزن ورق روغنی مشخص می‌شود. این مصنوعات به صورت شاخه‌ای عرضه شده و به صورت کیلویی یا تنی به فروش می‌رسند. پروفیل سبک محصولات بسیار متنوعی دارد که هر کدام کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. طبیعتاً قیمت مصنوعات فلزی به قیمت پروفیل به کار رفته در آن‌ها بستگی دارد. جالب است بدانید مصنوعاتی که با پروفیل سبک ساخته شده‌اند حتی با وجود حجم بالا از قیمت مناسب‌تری نسبت به مصنوعات پروفیل سنگین برخوردارند چون پروفیل سبک وزن کمتر و حجم بیشتری دارد، در مقابل حمل و نقل، نصب و استفاده از محصولات این پروفیل نیز ساده‌تر می‌باشد. در ادامه قیمت برخی از محصولات پروفیل سبک را بررسی می‌کنیم تا به درک درست‌تری در این خصوص برسید.

قیمت پروفیل سبک

قیمت این پروفیل قبل از هر چیزی به قیمت وزنی ورق روغنی بستگی دارد. در کل ضخامت و طول پروفیل در افزایش یا کاهش وزن آن و در نهایت بر روی قیمت قوطی مؤثر است. گذشته از قیمت ورق، عواملی همچون هزینه‌های جاری تولید، نرخ ارز و نوسان بازار دلار، تعرفه گمرک، هزینه‌های حمل و نقل و نحوه خرید قیمت این محصول فلزی را تعیین می‌کنند. جالب است بدانید قیمت پروفیل تابع قیمت بازار جهانی است اما به دلیل تورم و کاهش ارزش پول ملی، محاسبه قیمت پروفیل مبلی و سایر مقاطع فلزی سنگین بر حسب دلار آمریکا برای ایرانیان کمی گران‌تر از قیمت بازار جهانی می‌باشد.

قیمت پروفیل مبلی

پروفیل مبلی یا همان پروفیل سبک به قوطی‌های سبکی گفته می‌شود که از ورق روغنی با روش نورد سرد و بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شده‌اند. این نوع پروفیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد از کاربردهای بسیار متنوع در صنعت برخوردار بوده و جزو مهم‌ترین پروفیل‌ها شناخته می‌شود. این نوع پروفیل سبک دارای ویژگی‌هایی از قبیل خاصیت فرم‌پذیری و آبکاری، تنوع وزنی، ظرافت و کیفیت سطحی عالی و دقت بالا در ابعاد برخوردار است و در تولید محصولاتی از قبیل: لوازم خانگی، دوچرخه، مبلمان، کانکس، محصولات خودروسازی، اگزوز و غیره استفاده می‌شود.  قیمت پروفیل مبلی به عواملی که پیش‌تر اشاره کردیم بستگی دارد.

قیمت قوطی ستونی

قوطی ستونی جزو مهم‌ترین مقاطعی است که به دلیل استحکام فوق العاده کاربردهای گسترده‌ای مخصوصاً در صنایع ساختمانی دارد. این قوطی به دلیل مقاومت زیاد در مواردی که به فشار و تنش بالا وجود دارد، استفاده می‌شود. این قوطی در ساخت ستون، پل، خرپا و غیره در صنعت ساختمان و در ساخت محصولات مختلف در صنایع دیگر مانند ساخت شاسی ماشین آلات به کار گرفته می‌شود. نکته جالب در مورد قوطی ستونی این است که این محصول جزو پروفیل‌های سنگین دسته بندی می‌شود. این قوطی از ورق سیاه به روش نورد گرم ساخته شده و وزن بالایی دارد. بنابراین قیمت آن به قیمت ورق گرم بستگی دارد. قیمت قوطی ستونی مانند قیمت پروفیل سبک تابع واحد وزن است.

قیمت پروفیل سبک درب و پنجره

درب و پنجره از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده ساختمان است و کیفیت آن تأثیر بسیار مهمی در ارزش ساختمان دارد. استفاده از پروفیل سبک در ساخت درب و پنجره ویژگی‌های بسیار قابل قبولی به این مصنوعات فلزی بخشیده است. قیمت درب و پنجره‌های ساخته شده از پروفیل‌های سبک حتی با وجود ابعاد بزرگ مناسب می‌باشد چون قیمت این مصنوعات کاملاً وابسته به قیمت پروفیل سبک بوده و وزن آن‌ها با وجود حجم زیاد، کم‌تر از پروفیل‌های سنگین یا همان درب و پنجره‌های آهنی و فولادی می‌باشد. پروفیل‌های سبک درب و پنجره با وجود ضخامت کم، ظرافت و وزن پایین ویژگی‌های بسیار قابل قبول و استحکام فوق العاده‌ای در مقابل وزن ساختمان دارند و وزن کلی سازه را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهند .

بهترین فروشگاه فروش پروفیل سبک و مصنوعات آن

گروه تخصصی صبا پروفیل مجموعه‌ای فعال در عرصه تولید، عرضه و صادرات پروفیل و لوله‌های صنعتی است و بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت درخشان در این حوزه دارد. قیمت پروفیل سبک در مجموعه صبا پروفیل از ثبات بیشتری نسبت به فروشگاه‌های دیگر برخوردار است. شما می‌توانید جهت خرید انواع پروفیل سبک و محصولات آن با قیمت مناسب از طریق لینک زیر وارد سایت گروه صبا پروفیل شوید.

http://sabaprofile.com

کد خبر 636860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha