پروانه‌ای، پنه یا گوش‌ ماهی؟ شما کدام نوع پاستا و ماکارونی فرمی را بیشتر می‌پسندید؟

ماکارونی یا پاستای فرمی؛ داستان_ خوش_فرم_های خوش_مزه از زبان مانا - تصویر 1.jpg

شاید برایتان جالب باشد که بیش از ده‌ها نوع پاستای فرمی داریم که هر کدامشان ممکن است برای پخت یک نوع غذا مناسب باشند. برای تهیه‌ی این گزارش از کمک بچه‌های روابط عمومی یکی از برندهای قدیمی و محبوب ماکارونی در ایران یعنی ماکارونی مانا بهره‌مند شدیم که مشتاقانه اطلاعات جذابی از انواع پاستای فرمی را در اختیارمان گذاشتند.

پاستاهای فرمی علاوه بر ظاهرشان که کودکان و حتی بزرگسالان را شیفته خود کرده، کارکردهایی هم دارند که از همین ظاهر فیزیکی به دست آورده‌اند. با نگاهی به لیست پاستاهای فرمی مانا، می‌بینیم این برند حدود ۳۰ نوع پاستا یا ماکارونی فرمی دارد که وقتی آنها را در قفسه‌ی فروشگاه ببینیم، به همه آنها می‌گوییم ماکارونی فرمی، ولی جالب اینجاست که همین ظاهر فیزیکی باعث می‌شود پاستا را با پنه درست کنیم و از ماکارونی پروانه‌ای برای سالاد ماکارونی استفاده کنیم.

چه فرقی می‌کند ماکارونی رشته‌ای بخریم یا فرمی؟

ماکارونی رشته‌ای یا اسپاگتی یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین انواع پاستاست که البته ما در ایران اغلب همه‌ی آنها را به صورت غلط ولی رایج، ماکارونی صدا می‌زنیم. پاستاهای رشته‌ای ممکن است علاوه بر شکل و ظاهر، در یک‌سری جزئیات دیگر با پاستا فرمی تفاوت داشته باشد. وقتی درباره‌ی تفاوت پاستا فرمی و رشته‌ای از روابط عمومی مانا سوال کردیم به ما گفت: «پاستا فرمی به دلیل داشتن سطح بیشتر و بافت‌های متنوع، سس‌ها را بهتر جذب می‌کند. این ویژگی در برخی از انواع پاستا فرمی مانند پنه بیشتر مشهود است. در مقابل، پاستا رشته‌ای برای سس‌های ساده و سبک مانند سس‌های گوجه‌فرنگی یا روغن زیتون بسیار مناسب است. پاستا فرمی به دلیل تنوع در شکل و بافت، در تهیه غذاهای مختلفی مانند سالاد ماکارونی، غذاهای کودکانه و غذاهای پختنی استفاده می‌شود. پاستا رشته‌ای بیشتر در غذاهای کلاسیک اسپاگتی کاربرد دارد. همچنین زمان پخت پاستا رشته‌ای تا حدی با پاستا فرمی متفاوت است.»

پاستا مته‌ای؛ بهترین گزینه برای سس غلیظ

یکی از انواع پاستا فرمی، پاستا فرمی مته‌ای است که شبیه مارپیچ بوده و به آن فوسیلینی (در زبان ایتالیایی به معنی دوک نخ‌ریسی) هم گفته می‌شود. آنطور که ماکارونی مانا به ما می‌گوید، «پاستا مته‌ای به شکل پیچ‌پیچ است و بافت مارپیچی آن سس‌ها را به خوبی به خود جذب می‌کند. این نوع پاستا فرمی در سالادهای ماکارونی و سایر پاستاها با پاستاهای مختلف با سس‌های غلیظ بسیار کاربرد دارد.» مانا می‌گوید که پاستای مته‌ای سبوس‌دار را هم در سبد محصولات جدید خود اضافه کرده که سبوس گندم استفاده شده، برای افراد دیابتی، مبتلا به قند خون، بانوان باردار و مادران شیرده، ورزشکاران و کودکان مناسب است. این محصول سرشار از ویتامین‌های E،B و فیبر است؛ از این رو در جلوگیری از ابتلا به یبوست، کمک به لاغری و رشد قد کودکان موثر است.

پاستا فرمی پروانه‌ای؛ بهترین گزینه برای غذاهای کودکانه

پاستا پروانه‌ای یا به قول ایتالیایی آن، فارفاله (Farfalle)، یا پاپیونی یکی از پرطرفدارترین پاستاهای فرمی است. ماکارونی مانا در این زمینه می‌گوید: «پاستا پروانه‌ای و پاپیونی به دلیل ظاهر شاد و جذابش، برای تهیه سالادهای ماکارونی و غذاهای کودکانه بسیار محبوب است. این نوع پاستا همچنین برای تزئین غذا هم به کار می‌رود.»

پاستا پنه؛ یکی از محبوب‌ترین انواع پاستا در دنیا

ساختار لوله‌ای پاستا پنه آن را به یک گزینه مناسب برای ترکیب با انواع مختلف سس‌ها تبدیل کرده است. این نوع پاستا که اتفاقا از پرطرفدارهای مانا هم هست برای تهیه غذاهایی مانند پاستا با سس آلفردو، سس‌های گوشتی و حتی سس‌های سبزیجات استفاده می‌شود. سطح صاف و باز بودن دو سر این پاستا، باعث می‌شود که سس‌ها به خوبی در داخل آن نفوذ کنند و طعم بیشتری به غذا ببخشند. جالب است بدانیم که کلمه پنه در زبان ایتالیایی به معنای قلم است و نام این پاستا برگرفته از شکل ظاهری آن است. این محصول پرطرفدار را ماکارونی مانا در دو اندازه کوچک و بزرگ ارائه می‌کند.

ماکارونی اسپریلا

ماکارونی یا پاستای فرمی؛ داستان‌ خوش‌فرم‌های خوش‌مزه از زبان مانا

پاستا فرمی اسپریلا یا spirali شباهت زیادی به پاستا فرمی مته‌ای مانا دارد. یکی از تفاوت‌های این پاستا خاص با فرمی مته‌ای، تو خالی بودن آن است، جالب است بدانید که پاستای اسپریلا بعد از طبخ یک مقدار باز می‌شود و افزایش حجم پیدا می‌کند.

ماکارونی یا پاستای فرمی؛ داستان‌ خوش‌فرم‌های خوش‌مزه از زبان مانا

پاستا فرمی تالیاتلی

تالیاتله یا تالیاتلی که در ایتالیایی به آن Tagliatelle گفته می‌شود، نوعی پاستای نواری شکل تخم‌مرغی مربوط به ناحیه امیلیا -رومانیا در شمال ایتالیا است که بلند، تخت و باریک بوده و پهنایی در حدود ۵ میلی‌متر دارد. این پاستا از نظر ظاهری شبیه به فتوچینی است، ولی ۲ میلی‌متر از آن باریک‌تر است. تالیاتلی را می‌توان با انواع گوناگونی از سس‌های گوشت، سبزیجات و ماهی سرو کرد. این پاستا با برش نسبتا ضخیم‌تر خود ، کاملا سس را در خود نگه می‌دارد.

پاستا فرمی به شکل گوش ماهی

پاستا فرمی گوش ماهی بزرگ نوعی پاستا به شکل صدف دریایی است و از جمله پاستاهایی است که بخاطر زیبایی خاصی که دارد، خیلی مورد توجه قرار گرفته است. این پاستا طرفداران زیادی دارد و از جمله محبوب‌ترین پاستاها در انگلستان است. این محصول زیبا را مانا در دو سایز بزرگ و کوچک ارائه می‌کند که بازهم به عنوان یک مزیت آن می‌توان از جذب و حفظ سس در درون خود به علت برش نسبتا ضخیم نام برد. بازهم مانا می‌گوید همچون مدل مته‌ای، پاستای گوش ماهی سبوس دار را هم به عنوان یک محصول جدید ارائه کرده که سرشار از ویتامین‌های E،B و فیبر است.

دنیای بی‌پایان پاستاهای فرمی

پاستا از آن دسته غذاهایی است که تنوع در شکل و مواد اولیه‌اش به قدری زیاد است که اگر آن را با انواع سس‌ها و روش‌های پخت در نظر بگیریم شاید نتوان تعداد غذاهای لذیذ درست‌شده با آن را شمرد. برای همین است که پاستا، به خصوص در انواع فرمی آن، محبوب همه‌ی سلایق غذایی قرار گرفته و تا این حد محبوبیت در همه جای جهان پیدا کرده است.

/// پایان گزارش

کد خبر 876484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اخبار کسب و کار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha