گروه سیاسی: یکی از معاونان رئیس پارلمان اروپا گفت که نمایندگان این پارلمان تلاش‌هایی را برای خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا آغاز کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آله‌خو ویدال کوادراس گفت: نمایندگان این پارلمان در تلاشند تا فرانسه را به‌عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا برای خارج کردن نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه تحت فشار قرار دهند.

با وجود آنکه انگلیس در اردیبهشت‌ماه گذشته نام منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی این کشور حذف کرد، اما دیگر کشورهای اروپایی چنین رویکردی را در پیش نگرفتند.

مقام‌های انگلیسی نیز هفته گذشته در دیدار مهدی صفری، معاون اروپای وزارت امور خارجه تأکید کرده بودند که تلاش خود را انجام می‌دهند تا نام این گروهک، همچنان در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا باقی بماند.

شرکت در اجلاس شورای حقوق‌بشر

این در حالی است که تعدادی از اعضای انجمن نجات (جداشدگان از گروهک منافقین) برای روشنگری درباره اهداف تروریستی سرکردگان گروهک منافقین و به‌منظور شرکت در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر کرده اند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که اخیرا دولت عراق به اعضای گروهک منافقین که در پادگان اشرف مستقر هستند، 6 ماه فرصت داده است تا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش فارس، تلاش انجمن نجات در جریان سفر به ژنو با هدف آگاه کردن اعضای فریب‌خورده منافقین از اهداف سرکردگان این گروهک انجام می‌شود.

اعضای انجمن جداشدگان از گروهک منافقین قرار است در این سفر با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری و همچنین هیأت‌های نمایندگی کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس شورای حقوق بشر دیدار و گفت‌وگو کنند.

انجمن نجات خواستار آن شده است که سازمان‌های حقوق بشری شرایطی را فراهم کنند تا اعضای فریب‌خورده گروهک منافقین بتوانند با خانواده‌های خود دیدار کنند و به دور از سانسورهای سابق سرکردگان آن گروهک، منابع عام اطلاعاتی مانند مطبوعات و رادیو و تلویزیون در اختیارشان قرار گیرد.

کد خبر 63696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز