سازمان هواشناسی کشور از روند کاهشی دمای هوا و بارش باران در بیشتر مناطق کشور از امروز تا اوایل هفته آینده خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (جمعه) در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ آبان) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

این سازمان از روند کاهشی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: در 5 روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در این مدت، دریای عمان نیز مواج است.

پیش‌بینی وضعیت جوی پایتخت

سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی امروز پایتخت نیز اعلام کرد: آسمان تهران امروز (۲۱ آبان) ابری، گاهی همراه با مه رقیق در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت امروز (جمعه) ۱۲ و ۶، شنبه ۱۳ و ۵، یکشنبه ۱۵ و ۷ و دوشنبه ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود و از امروز (جمعه) تا یکشنبه کاهش محسوس دما (به طور میانگین ۴ تا ۸ درجه) و در ارتفاعات شمالی یخبندان شبانه سطح زمین و گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
 

کد خبر 637107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha