پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشست مطبوعاتی رییس جمهور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد

 به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در این نشست در این نشست مطبوعاتی تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی و مدیران مسوول برخی از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا، فارس، روزنامه ایران و... حضور داشتند. در این نشست همچنین ثمره هاشمی، مشاور ارشد رییس‌جمهور و جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور نیز حضور داشتند

رییس‌جمهور در کنفرانس مطبوعاتی امروز (پنج‌شنبه) خود ضمن تسلیت شهادت امیرالمونین، حضرت علی (ع) را معیار انسانیت و صحت عمل و کمال برای همه‌ی انسان‌ها دانست.

دکتر محمود احمدی نژاد گفت: بشریت و جهان در آستانه‌ تحولات بزرگی قرار دارند. دوره‌ی فعلی به پایان رسیده است و در آستانه‌ی ورود به دوران جدیدی قرار داریم. دوران حاکمیت قدرت، ثروت، نیرنگ و تبلیغات دروغین به پایان رسیده است و دوران حاکمیت فرهنگ، اندیشه و ارزش‌های متعالی انسانی آغاز شده است.

وی افزود: قدرت سلطه‌گرانی مانند آمریکا رو به افول است و می‌بینید که رژیم صهیونیستی با 60 سال فساد و تجاوز و اشغالگری و تهدید، رو به اضمحلال است. ملت‌ها بیدار شده‌اند و خواهان پاکی و عدالت در مناسبات هستند.

رییس‌جمهور در ادامه افزود: قدرت‌های بزرگ باید توبه کنند و از کارهای زشت خود عذرخواهی کنند و از رفتارهای اشغالگرانه‌ی خود دست بردارند و به راه صلح و عدالت بگروند. این راه به نفع همه است، حتی به سود خود آنهاست.

احمدی‌نژاد گفت: امروز به فضل الهی موقعیت ایران و جمهوری اسلامی در عرصه‌ی بین‌الملل ممتاز است. ملت ایران یک قدرت بزرگ است و منشأ قدرت ایران به جای سلاح و ثروت، فرهنگ است. عشق به انسان‌ها، عدالت و صلح پایدار، منشأ قدرت ایران است و ملت ایران پیشاپیش همه‌ی ملت‌ها پرچمدار این ارزش‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون در عرصه داخلی، حرکت ما شتابان و رو به کمال است. از لحاظ علمی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی قله‌ها به تسخیر جوانان و اندیشمندان و به اقشار گوناگون کشورمان در می‌آید. کارهای بزرگ، سرنوشت‌ساز و جهش‌گونه در حال انجام است و دولت خدمتگزار و برآمده از آرای مردم در حال خدمت به مردم و دست‌اندرکار کارهای بزرگ است
رییس جمهور گفت: یکی از کارها برای جهش‌های بزرگ اقتصادی، طرح اصلاح ساختارها و فراهم کردن زمینه برای اجرای اصل سیاست‌های 44 و تحقق چشم انداز به عنوان یک نقطه ارزشمند در مسیر کمال ملت ایران در دستور کار دولت است و خوشبختانه با همراهی بی نظیر مردم این طرح در مسیر اجرا قراردارد.

احمدی‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتی خود افزود: با فراخوان دولت حدود 63میلیون نفر برای این طرح ثبت نام کردند و اطلاعات مورد نیاز دولت را دراختیار قراردادند و 7میلیون نفر هم به درخواست دولت از ثبت نام خودداری کردند؛ کسانی که تصور می‌کردند نیاز به حمایت اجتماعی دولت ندارند برای یاری دولت از ثبت نام خودداری کردند و از آن63 میلیون نفر هم بعضی‌ها فقط برای تکمیل پایگاه اطلاعاتی دولت و زمینه سازی برنامه ریزی‌های بهتر اقتصادی مشارکت کرده‌اند.

رییس جمهور اظهار داشت: من صمیمانه از همه ملت ایران به خاطر این هوشمندی و دقت نظر و فهم عمیق از مسائل تشکر و سپاسگزاری می کنم و در حقیقت این یک همه پرسی بزرگ درباره طرح تحولات ساختاری اقتصادی دولت بود که ملت به طور یکپارچه به این فراخوان دولت پاسخ مثبت دادند.

احمدی نژاد اظهار کرد: البته در ابتدای عملیاتی شدن طرح هستیم و جزئیات بخش های گوناگون آماده شده است و به زودی به اطلاع ملت خواهد رسید و انشاءالله در نزدیک ترین زمان ممکن اجرای آن آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به لایحه ی مورد نظر گفت: این لایحه آماده تقدیم به مجلس شورای اسلامی شده است و انشاء‌الله من در اولین فرصت بعد از سفر به سازمان ملل در گفت‌وگوی زنده با مردم جزئیات طرح را تشریح خواهم کرد و برنامه های پیش رو را به اطلاع مردم خواهم رساند
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال واحد مرکزی خبر درباره فروکش کردن التهاب در بازار مسکن و برنامه‌های دولت در این زمینه و همچنین کاهش قیمت‌ها در سایر بخش‌ها گفت:« برنامه دولت در بخش مسکن به سرعت به دنبال کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند.»

رییس‌جمهور کشورمان افزود: «ساخت مسکن با رشد خوبی مواجه است و سال گذشته نسبت به سال قبل 80 درصد رشد داشته امسال نیز 25 درصد نسبت به گذشته با رشد مواجه بوده‌ایم و باید بگویم که در بخش مسکن کارهای بیشتری در حال اجرا است که از اول آذر ماه اعلام می‌شود و با سوداگری در بخش مسکن مبارزه خواهیم کرد.»

وی افزود: «موانع مسکن مهر نیز برطرف شده و انشاء‌الله به طور گسترده ساخت و ساز در تمام شهرها ادامه پیدا می‌کند تا بازار مسکن به تعادل برسد.»

احمدی‌نژاد افزود: «‌در رابطه با هزینه‌های دولت نیز موفق شدیم ریشه‌ی عامل تورم ناشی از هزینه‌ی دولت را با کنترل و مدیریت هزینه‌ها بخشکانیم.»

احمدی‌نژاد افزود: «در سایر بخش‌ها که پول را در بازار بدون برنامه می‌کنند نیز برنامه‌ریزی‌ها رو به پایان است و در نیمه‌ی دوم سال با کاهش قیمت‌ها و توقف رشد قیمت‌ها مواجه خواهیم بود.»

احمدی‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ی یومیوری ژاپن با این مضمون که آیا در سفر به نیویورک قصد دارید با مقامات یا سیاستمداران آمریکا یا با اعضای گروه اوباما دیدار کنید؟ اظهار کرد: من در برنامه‌های سفر به نیویورک پیش‌بینی ملاقات با سیاستمداران آمریکا را ندارم، اما همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم برای گفت‌وگوی آزاد آن هم در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل با کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا آمادگی داریم.

وی افزود: سال گذشته هم این سوال مطرح شد که گفتم آماده‌ی ملاقات با آقای بوش هستم، اما الان دوره‌ی ریاست جمهوری آقای بوش به پایان رسیده و تاثیری در مناسبات و آینده ندارد، اما آمادگی دارم درباره‌ی مسایل جهانی با کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل بحث و مناظره کنیم.

رییس‌جمهور هم‌چنین به خبرنگار روزنامه‌ی ژاپنی که بخش اول صحبت‌های خود را به صورت فارسی بیان کرده بود گفت: شما فارسی را آرام آرام خوب صحبت می‌کنید. بیشتر تمرین کنید. زبان شیرین فارسی خیلی خوب است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دارابی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که بیان کرد شنیده شده برخی گروه‌های سیاسی از جمله کارگزاران، مشارکت و حتی بخشی از جمعیت ایثارگران در موضع مخالفت با دولت ائتلاف و جلساتی را در این راستا برگزار کرده‌اند. نتیجه‌ی این‌گونه ائتلافات را چه می‌بینید؟ به نظر جناب‌عالی هدف از این ائتلاف‌ها چیست و چه تاثیری در انتخابات آتی دارد؟ اظهار کرد: من هم این خبر را شنیده‌ام و مطلع شدم که برخی گروه‌ها که قبلا به ظاهر متضاد بودند، امروز ائتلاف کرده‌اند. البته مشکلی نیست. در کشور ما آزادی در حد مطلق است. گروه‌ها آزادند با هم ائتلاف و تلاش کنند. آن‌چه مورد تاکید من است این است که در فعالیت‌های سیاسی، آرمان‌های انقلاب، معیارهای اخلاقی و صداقت مدنظر قرار گیرد.

رییس‌جمهور افزود: همه توجه کنند که برای سرفرازی کشور، تحقق آرمان‌ها و عزت ملت تلاش کنند. این ماموریت همه‌ی کسانی است که فکر می‌کنند باید در عرصه‌ی سیاسی حضور فعالی داشته باشند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بحث‌هایی مطرح می‌شود که برخی تلاش می‌کنند علما و بخشی از آنها را در مقابل دولت قرار دهند و از شخصیت و جایگاه علما و تخریب دولت سوءاستفاده کنند. شرایط کشور چه در داخل و چه در صحنه‌ی بین‌المللی شرایط خوبی است و آینده هم به مراتب بهتر از امروز است. می‌خواهند فضا را تخریب و اجازه ندهند دولت کارهای خود را جلو ببرد و ماموریت‌های خود را انجام دهد.

وی گفت: آن مقدار که من اطلاع دارم بعد از ماه مبارک رمضان، حملات علیه دولت تشدید خواهد شد، اما تاثیری در خدمتگزاری دولت، تصمیم‌گیری‌های دولت و ادامه‌ی مسیر دولت که خواست ملت و نیاز کشور است نخواهد داشت.

رییس‌جمهور گفت: طرح تحول اقتصادی ملی است و کسی نباید آن را سیاسی کند؛ چرا که دولت آماده‌ی فداکاری برای تحمل تبعات آن است.

احمدی نژاد در ادامه نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر اینکه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه دولت به تورم زا نبودن اجرای طرح تحول اقتصادی به ویژه در موضوع پرداخت نقدی یارانه‌ها، دولت چه برنامه‌ای برای جلوگیری از عواقب احتمالی تورمی اجرای چنین طرحی دارد؟ همچنین در عمل به فرموده مقام معظم رهبری، دولت چه اقداماتی برای مقابله با عوامل قابل اجتناب تورم انجام داده است؟ با بیان این که به بخشی از این سوال در سوال‌های قبل پاسخ دادم، گفت: رهبری عزیز دو تاکید داشتند؛ یکی اینکه شتاب‌زدگی نباشد، که این حرف حکیمانه‌یی است و دولت با دقت قدم به قدم با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های کارشناسی کشور پیش می‌رود؛ به طوری که در حال حاضر صدها کارشناس، اقتصاددان و متخصص مدیریت اقتصاد در این طرح در حال همکاری هستند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خود و مدیران ارشد دولت به طور کامل درگیر این طرح هستند و این جانب نظارت مستقیمی دارم، گفت: در ملاقات کارگزاران نظام هم مقام معظم رهبری جمله‌یی اضافه کردند که فرمودند شتاب زدگی نباید به عدم انجام طرح بیانجامد و یا طرح عقب‌افتاده و اجرا نشود.

رییس جمهور تصریح کرد: ما با توجه به هر دو معیار و کلام رهبری در حال طراحی هستیم و با مشورت نزدیک با مجلس، لایحه را هم آماده کرده‌ و تقدیم مجلس خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه‌ی ابتکارات و همه‌ی طراحی‌های لازم که در توان ما است را به کار گرفته ایم که ان‌شاء الله این طرح بزرگ با کم‌ترین آسیب و با بالا ترین سود برای ملت انجام شود، خاطر نشان کرد: از شما خواهش دارم که توجه کنید اجرای درست و موفق طرح‌های اقتصادی نیازمند به دو عامل است که غیر از حساب شده بودن خود طرح دو عامل اجتماعی لازم است.

رییس جمهور عامل اول را همراهی مردم دانست که اگر این همراهی وجود داشته باشد در اجرای این طرح هیچ نقطه ضعفی وجود نخواهد داشت و گفت: عامل دوم آرامش در فضای اقتصادی کشور است که مردم نشان دادند وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دادند و آمدند همه ثبت نام کردند در حالی که در تاریخ و درهیچ جای دنیا هیچ فراخوانی این مقدار پاسخ و همراه نداشته است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در گفت‌وگویی با یکی از هم وطنان‌مان در مورد طرح تحول اقتصادی این فرد در یک جمله‌ی کوتاه همه‌ی طرح را به زیبایی هر چه تمام تر بیان کردند خاطر نشان کرد: مردم خوب متوجه شدند و امیدواریم شما رسانه‌ها و سیاسیون نیز همکاری کنید.

رییس جمهور افزود: یک بار دیگر هم تاکنون گفته‌ام که این طرح ملی است و کسی آن را سیاسی نکند؛ چرا که دولت آماده‌ی فداکاری برای تحمل تبعات آن است و با توجه به اینکه همه‌ی دولت آماده است بنابراین ما فکر می‌کنیم اگر کار خوبی را می‌شود امروز انجام داد نباید با توجیهات سیاسی آن را به فردا بیاندازیم؛ چرا که تا روزی که این دولت است در خدمت مردم بوده و مردم فردا هر تصمیمی که بگیرند مبارک است و همه باید از تصمیم ملت تبعیت کنند.

وی یاد آورد شد: اگر همین دو عامل را رعایت کنید ان شاءالله تبعات منفی این طرح نزدیک به صفر است و با موفقیت عبور خواهیم کرد و ملت ایران در یک نقطه برجسته‌ی دیگر به یک الگو برای سایر ملت‌ها تبدیل خواهند شد.
رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در باره قرارداد کرسنت گفت:« این ماجرا هم دست مایه‌ی حمله به دولت شده است. این قرارداد قبل از این دولت منعقد شده بود و وقتی من سر کار آمدم دستور توقف آن را دادم کما اینکه دستور توقف برخی قراردادهای دیگر را هم دادم.»

احمدی نژاد در ادامه گفت:« ‌در فاصله انتخابات تا استقرار این دولت من خبردار شدم که می‌خواهند این قرارداد را امضا کنند که تماس گرفتم و خواستم که این قرارداد را امضا نکنند، بعد شنیدم که باز هم قصد امضای آن را دارند که دوباره تماس گرفتم و خواستار امضا نشدن این قرارداد شدم که به ما گفتند که ماده‌ای را در آن گنجانده‌اند که در صورت عدم موافقت دولت این قرارداد اجرا نشود و آن را امضا و برای ما گرفتاری درست کردند.»

وی افزود:« این اطمینان را می دهم که این دولت یک شاهی هم از حقوق ملت را ضایع نخواهد کرد و بسیاری از حملات به این دولت به خاطر این مساله است.»

احمدی نژاد درباره‌ محتوای قرارداد کرسنت گفت:‌« این قرارداد براساس یک رابطه‌ ناصحیح با بعضی سیاسیون که امروز هم فعال هستند منعقد شده است و ارقامی هم رد و بدل شده است. حداقلی از ردوبدل این ارقام با گواهی برخی افراد و تحقیقاتی که وزارت اطلاعات کرده است، برای من مسجل شده است اما چون این دولت مشهور به ضد فساد است وقتی سر کار آمد طرف مقابل این آقایان بخشی از بدهی خود را دیگر نداد و این طرف هم اعلام کرد که نمی‌گذارد این قرارداد اجرایی شود. طرف خارجی وقتیکه خواستار مذاکره درباره اجرای آن قرارداد شد طرف مقابلش اعلام کرد که برگه‌ای دارد که نشان می دهد فردی با دادن امضا در این قرارداد رشوه گرفته است. در حالی که کدام احمقی برای رشوه دادن امضا می‌دهد؟»

وی در ادامه افزود:« سیاست ما همکاری سازنده با کشورهای همسایه است ما با بسیاری از کشورهای همسایه خطوط ارتباطی برق داریم که در فصل‌هایی به آنها برق می دهیم و در فصل‌هایی از آنها برق می‌گیریم خط گاز هم می خواهیم برقرار کنیم و براساس قیمت روز آن را بدهیم. طرف خارجی که به دنبال اجرای این قرارداد است به شرط اینکه به قیمت روز از ما گاز بخرد و تعهد بدهد که دیگر تخلفات پشت پرده انجام نمی‌دهد، اگر به دنبال اجرای آن قرارداد است می تواند با ما مذاکره کند.»

وی با اشاره به حضور کردان در این قرارداد گفت:« کردان نماینده‌ی این دولت برای مذاکره درباره‌ی مفاد این قرارداد بود که در جلسه‌ای هم معاون حقوقی مرا دعوت کرد. در همین حین آقایی که قبلا در این قرارداد حضور داشته است در تماسی که با معاون حقوقی بنده می گیرد اعلام می کند که اجازه نمی‌دهد این قرارداد امضا شود و از فردا تبلیغات شروع می‌شود که کردان و رحیمی متخلف این قرارداد هستند، درحالی که آنها تلاش می‌کردند با مذاکره‌ نگذارند حقوق ملت در این قرارداد ضایع شود.»

احمدی نژاد در ادامه گفت:« این را بدانید که بسیاری از موج‌هایی که راه می افتد ظاهر ضدیت با فساد را دارد، اما در باطن هدف گم کردن ردپای متخلفین را دنبال می‌کند. من از وزارت اطلاعات می خواهم که تحقیقات درباره‌ی این قرارداد را کامل کند و تکلیف دولت نیز روشن است و در منافع ملت با هیچ کس کنار نخواهد آمد واگر تمام سیاسیون دست به دست هم بدهند و علیه دولت تخریب کنند سر سوزنی از حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد.»

احمدی نژاد گفت:‌« البته دوستان ما هم گاهی در انتقادات خود به دولت اشتباه می‌کنند که آن را هم به جان می‌خریم. تا وقتی من هستم قلم این دولت پای امضای هیچ قراردادی نمی رود که حقوق ملت در آن تضییع شده باشد آن فرد هم که به دنبال امضای این قرارداد است باید بیاید و باتوجه به شرط‌هایی که گفتم با ما مذاکره کند والا صرف امضای یک کاغذ دلیل نمی شود که ما اجازه دهیم حقوق ملت تضییع شود و من در این باره ادعای خسارت خواهم کرد.»

رییس‌جمهور گفت: احتمال زیادی می‌دهم که بار دیگر دولت آقای بوش تبلیغاتی به راه بیاندازد که ما می‌خواهیم به ایران حمله کنیم و ایران را تحریم کنیم و چه‌ها بکنیم؛ اینها حرفهایی است که در این دو سه سال اخیر زده‌اند و دیگر دوران این حرف‌ها تمام شده‌ است. ملت ایران و دولت‌ها بدانند که ایران از این حرف‌ها عبور کرده است و این اظهارات تمام شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا دکتر احمدی‌نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که پرسید بعد از انتشار گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر ایران شدند با توجه به این که مقامات کشور ایران از جمله نمایندگان مجلس بارها تکرار کرده بودند که در صورت اعمال قطعنامه‌ی بیشتر علیه ایران،‌ در روابط خود با آژانس و با کشورهایی که قطعنامه‌ی جدید را تایید می‌کنند تجدید نظر خواهد کرد، اگر شورای امنیت قطعنامه‌ی دیگری علیه ایران تصویب کند اقدام عملی ایران چه خواهد بود؟ گفت: مشاهده کردیم که در گزارش اخیر البرادعی هم حق به طور کامل به ملت ایران داده شد و ایشان به صراحت نوشتند ما قادر به راستی آزمایی صلح‌آمیزبودن پرونده‌ی هسته‌یی ایران هستیم و هیچ انحرافی مشاهده نکرده‌ایم.

رییس‌جمهور افزود: ‌البته در گزارش البرادعی جملاتی وجود دارد مبنی بر این که ایران درباره‌ی ادعاهای آمریکا پاسخ نداده است و این حرف درستی است و اصلا آژانس انرژی هسته‌یی حق ندارد این سوالات را رسیدگی کند؛ چرا که مقررات آژانس اجازه نمی‌دهد که هر دولتی علیه عضوی از آژانس ادعایی کرد، این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: حالا هم که این موضوعات رسیدگی شده است ما هم در حدی که قانون اجازه می‌دهد و حقوق ملت ما اجازه می‌دهد با آژانس همکاری کرده و این درحالی است که ما هیچ گاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های کسی نخواهیم شد. فعالیتهای ما صلح‌آمیز است و آژانس بیش از 12 بار صلح‌آمیز بودن فعالیتهای ایران را تایید کرده است و ما فکر می‌کنیم که مشکلی به نام هسته‌یی وجود ندارد.

وی افزود: آنها که اعلام می‌کنند، می‌خواهیم ایران را تهدید کنیم این اظهارات را از روی عجز عنوان می‌کنند چرا که این حرف به ضرر ملت ایران نیست و این نشان دهنده‌ی بزرگی ملت ایران و عجز عنوان کننده‌ی این مطالب است؛ چرا که آنها در واقع خودشان را تحریم می‌کنند؛ اگر می‌خواهند خود را تحریم کنند مگر ما رفته‌ایم پشت در اتاق‌شان ایستاده‌ایم.

رییس‌جمهور اظهار کرد: مگر ما از آنها چه خواسته‌ایم و اصلا از آنها هیچ چیز نمی‌خواهیم. ملت ایران خود را اداره می‌کند و همه چیز را می‌سازد و هر چیز را هم که تحریم کنند ملت خدا را شکر می‌کند؛ چرا که این کار را به جوانان و صنعت‌گران‌مان واگذار می‌کنیم و آنها فورا آن را می‌سازند.

احمدی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای ایران گفت:‌ ملتی که انرژی هسته‌یی، سلول‌های بنیادین، نانو تکنولوژی و علم هوا فضا را داشته و از داناترین پزشکان و مهندسان برخوردار است نیازمند این دسته از کشورها نیست و این اوج عقب‌ماندگی آنهاست که خیال می‌کنند با اقتصاد و فناوری، خود را به ملت تحمیل کنند چرا که این اتفاق نخواهد افتاد.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: زمانی این کشورها فکر می‌کردند جلوی قدرتمند شدن ایران را می‌گیرند، اما اکنون آنها از ساز و کارهای دست خود و حیثیت خود دفاع می‌کنند و ما به آنها نصیحت می‌کنیم که اعلام این اظهارات بس است و این همه کلنجار رفتن با ملت ایران هیچ چیز برای شما نداشته است و چیزی گیرتان نیامده است.

رییس‌جمهور افزود: دست ملت ایران پر است و بدانید هرگاه تصمیم به مقابل به مثل بگیرد شما را پشیمان خواهد کرد؛ چرا که ملت ایران آن قدر ابتکارات دارد که انجام دهد و این در حالیست که من می‌دانم الان شما {آمریکا، فرانسه و انگلیس} پشیمان هستید و در حال حاضر بعضی از حرفهای سیاسی می‌زنید و ما معمولا این حرف‌ها را ندیده و نشنیده می‌گیریم اما هر جا شما دست به عمل بزنید ما نیز کار خود را انجام دادیم کماکان که تا کنون نیز این کارها را انجام دادیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دنیا عوض شده است، تصریح کرد: این کشورها هم می‌دانند دنیا عوض شده است و آن قدر پنجره‌ها به روی ملت‌ها باز است که اصلا آنها دو تا از این پنجره‌ها را نمی‌توانند بندند و قادر به این کار نیستند.

احمدی‌نژاد افزود: در حال حاضر صدها تاجر آمریکایی اصرار دارند به ایران جنس بفروشند اما ما امتناع می‌کنیم.

وی با اشاره به کشورهای مورد نظر خبرنگار رویترز گفت: سرمایه‌گذاران بعضی از این کشورها که اکنون نام بردید در حال حاضر اصرار دارند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند اما ما برای آنها شروطی قائل شدیم و جهت اطلاع شما و بسیاری از کسانی که خیال می‌کنند، می‌توانند تحریم کنند اعلام می‌کنم تحریم کنید اصلا مهم نیست چرا که موضوع هسته‌یی تمام شده است .

رییس‌جمهور افزود: احتمال زیادی می‌دهم که بار دیگر دولت آقای بوش تبلیغاتی به راه بیاندازد که ما می‌خواهیم به ایران حمله کنیم و ایران را تحریم کنیم و چه‌ها بکنیم و اینها حرفهایی است که در این دو سه سال اخیر زده‌اند و دیگر دوران این حرف‌ها تمام شده‌ است. ملت ایران و دولت‌ها بدانند که ایران از این حرف‌ها عبور کرده است و این اظهارات تمام شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که عده‌ای بعد از ماه مبارک رمضان فشارهای تبلیغاتی علیه دولت را زیاد می‌کنند و این دسته از کشورها نیز تبلیغات خود را زیاد می‌کنند، گفت:‌ باید بگویم که این تبلیغات تاثیری در اراده‌ی ملت ایران ندارد.


در ادامه‌ نشست خبری رییس‌جمهور ،خبرنگار روزنامه ایران از رییس‌جمهور درباره سخنان اخیر مشایی سوال کرد که

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال اظهار کرد: موضع ما در برابر رژیم صهیونیستی موضع کاملا روشنی است. این رژیم را هیچ‌گاه ایران به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این رژیم ریشه همه فسادها و تهدیدها و جرم‌ها در منطقه است. این رژیم یک رژیم جعلی و غیرقانونی است. این رژیم درست شده است برای تجاوز، تهدید، فشار به ملت‌ها و پرکردن جیب فرمان‌سالاران و تهدید ملت‌های منطقه و ملت‌های منطقه هیچ‌گاه از اول هم این رژیم را به رسمیت نشناخته‌اند و امروز هم نمی‌شناسند و هیچ‌گاه هم به رسمیت نخواهند شناخت.

رییس‌جمهور با بیان این‌که صهیونیست‌ها فریبکار هستند تصریح کرد: یک عده قلیل صهیونیست با سازماندهی بسیار پیچیده و بر قدرت جهانی حاکم شده‌اند. این‌طور که ما برآورد کرده‌ایم امروز کادر اصلی صهیونیست‌ها حداکثر ‌٢ هزار نفر است و ‌٨ هزار نفر هم عمله دارند. یک تعدادی هم منبع خبر دارند اما چون به مراکز قدرت در آمریکا و در اروپا و به منابع مالی و پولی مسلط شده‌اند و به مراکز تبلیغی مسلط شده‌اند طوری تبلیغات می‌کنند که انگار همه‌ی دنیا هستند و همه‌ی ملت‌ها با آنها هستند و آنها اکثریت حاکم بر جهان هستند! این یک دروغ بزرگ است. همان‌طور که یهودی بودن آنها یک دروغ است و آنها اصلا دین ندارند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: آنها یک مشت دنیاطلب بی‌دین و دروغگو هستند که فقط می‌خواهند بر ملت‌ها مسلط شوند و حقوق ملت‌ها را چپاول کنند. طبیعی است که ملت‌ها هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی کنار نمی‌آیند. شنیدم که یکی از آنها اخیرا گفته‌ ایده‌ی اسراییل بزرگ مرده است. من می‌خواهم این‌جا بگویم که ایده‌ی اسراییل کوچک هم مرده است و ایده‌ای به نام اسراییل مرده است. ولی اینها از زمان عقب هستند. همان‌طوری که ایده‌ی اسراییل بزرگ ‌٣٠ سال قبل مرد و اینها نفهمیدند و ‌٣٠ سال است که دارند دست و پا می‌زنند. امروز هم من به آنها می‌گویم ایده‌ی اسراییل کوچک هم مرده است.

وی در ادامه خطاب به صهیونیست‌ها اظهار کرد: من به آنها نصیحت می‌کنم که برای شما بهتر است که دست از ظلم بردارید و توبه کنید و اگر می‌خواهید یک کار خوب در زندگی‌تان انجام دهید این است که سرزمین فلسطین را ترک کنید و رها کنید ظلم و تجاوز را و به دنبال زندگی خود بروید. خودتان آمده‌اید و یک عده را هم با دروغ و فریب اسیر کرده‌اید و با وعده‌ی دروغ در شهرک‌ها سپر بلای خودتان کرده‌اید و پشت سر آنها می‌خواهید جنایت‌های خودتان را ادامه بدهید. من نصیحت می‌کنم که دیگر بس است. ‌٦٠ سال کار زشت و جنایت کردید، برگردید و توبه کنید و اجازه بدهید ملت فلسطین خودش سرنوشت خود را تعیین کند و راه را باز کنید تا این کسانی که به دروغ آورده‌اید برگردند به سرزمین خودشان.

رییس‌جمهور افزود: شنیدید در خبرها که شبکه‌ی قاچاق انسان درست کرده‌اند و از سایر کشورها آدم‌های مستحق، فقیر و آدم‌های بی‌اطلاع را قاچاق می‌کنند به سرزمین‌های اشغالی و آنها را سپر بلا می‌کنند. البته تکلیف ملت فلسطین معلوم است. اگر اشغالگران بیایند و یک عده بی‌اطلاع و حتی یک عده بی‌گناه را سپر بلا کنند برای تجاوز، ملتی که در موضع دفاع است باید مقابله کند. حتی با آن بی‌گناهان و حتی با آنهایی که ناآگاهانه به صحنه آورده شده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که تکلیف دفاع از فلسطین معلوم است، افزود: تا آزادی همه‌ی سرزمین‌های فلسطین، این حق ملت فلسطین است که از خود دفاع کند و اشغالگران و از کسانی که سرزمین آنها را اشغال کرده‌اند حق خود را استیفا کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مشایی اظهار کرد: حرف آقای مشایی حرف دولت است و حرف روشن است. ملت ما با ملت‌ها و با مردم مشکلی ندارد. البته ما برای رژیم صهیونیستی نه دولت قائلیم و نه ملت. ما اصولا آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما ملتی به نام اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما دولتی به نام اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسیم. اما با مردمی که با دروغ و با فریب این‌جا آورده شده‌اند و سپر بلا شده‌اند مثل همین مزدورانی که در ارتش آمریکا هستند. آمریکا و انگلیس از کشورهای آفریقایی و کشورهای فقیر در آن‌جا اطلاعیه می‌دهند و جوانانی که در زندگی‌شان ماهی ‌٥٠ دلار و ‌١٠٠ دلار هم درآمد ندارند به آنها وعده‌ی ماهی هزار دلار و ‌٢ هزار دلار می‌دهند. آنها را می‌برند آموزش می‌دهند و به جان ملت‌ها می‌اندازند. ما دلمان برای اینها هم می‌سوزد. گرچه در موضع دفاع، از خودمان دفاع خواهیم کرد و ملت فلسطین از خودش دفاع خواهد کرد؛ ولی ما حساب اینها را با صهیونیست‌ها و شبکه‌ی صهیونیسم جهانی جدا می‌دانیم. ما می‌گوییم راه را باز کنید تا اینها به کشور خود بروند و بروند به سر خانه و زندگی خودشان.

رییس‌جمهور تاکید کرد: نگاه انقلاب، نگاه دلسوزی برای همه‌ی انسان‌ها است. حتی دلمان برای آقای بوش هم می‌سوزد. گرچه با او مقابله می‌کنیم ولی دلمان می‌سوزد انسانی که می‌تواند خادم باشد، صالح باشد، پاک باشد و دوستدار ملت‌ها باشد، اما آن‌قدر جنایت می‌کند که شمارش جنایات هم از دست او در برود. ما دلمان می‌سوزد. او می‌توانست یک انسان متعالی و متکامل باشد ولی سقوط کرد و بیش از این هم سقوط خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما مقابله می‌کنیم از موضع رحمت است، نه از موضع بغض و کینه، ما عقده‌ای نداریم. ما به دنبال اصلاحیم و اگر در مقابل سیاست جباران می‌ایستیم به خاطر لطف و رحمتی است که به ملت‌ها داریم. ما با ظلم مخالفیم به خاطر این‌که ملت‌ها را دوست داریم. در فلسطین هم همین مساله است. یک مشت فقیر و بیچاره را با وعده‌ی دروغ سپر بلای خود کرده‌اند. آنها را به کشتن می‌دهند برای منافع شبکه‌ی صهیونیسم جهانی. ما می‌گوییم حساب آمریکا جداست. باید در را باز کنند بگذارند این فقیر و بیچاره‌ها برگردند و سران صهیونیسم هم دست از جنایات بردارند. ولی اگر برندارند دست ملت فلسطین آنها را بر سر جایشان خواهد نشاند و حق خود را از آنها خواهند گرفت.

احمدی‌نژاد در ادامه، بخشی از بیانات حضرت امام (ره) در سال ‌٥٧ را برای حاضران خواند و با بیان این‌که این معیار است و این نوع نگاه حاکمان در جمهوری اسلامی است، گفت: ایشان می‌فرمایند، «در خود ایران هست، تبلیغات هست من‌جمله راجع به اقلیت‌های مذهبی که اینها را مستکبران و صهیونیست‌ها تعبیر کردند به این‌که اگر یک حکومت اسلامی پیدا شود یهودی‌ها را چه خواهند کرد؟ نصارا را چه خواهند کرد؟ زرتشتی‌ها را چه خواهند کرد؟ اینها را خواهند قتل‌عام کرد. این حرف بسیار غلط است. حکومت اسلامی اگر چنان‌چه انشاءالله برپا شود ما این یهودی‌ها هم که از ایران رفته‌اند و بازی‌شان داده‌اند و رفته‌اند به اسراییل و گرفتار شده‌اند در آن‌جا با دست یهودی‌ها و اسراییلی‌هایی که از آمریکا آمده‌اند یا از دولت‌های دیگر رفته‌اند آن‌جا، این دسته‌های یهودی را که اینها آن‌جا برده‌اند و الان که می‌بینید بسیار در صحنه هستند. اگر انشاءالله دولت عادلی تشکیل شد آنها را دعوت می‌کنیم یهودی‌هایی که مملکتشان ایران بوده است دعوت می‌کنیم که به وطن خودشان برگردند و با آنها کمال خوش‌رفتاری را دولت اسلامی می‌کند.اسلام قوانینی است که تمام اقشار بشر را برای آن احترامات قائل است. البته یک استثناهایی هست برای آنهایی که شلوغ‌کارند و برای آنهایی که خرابکارند برای آنها هیچ است. اما مثل یهود که اهل /ذمه/ هستند و تمام اهل کتاب، نصارا و زرتشتی‌ها همه‌ی اینها در مملکت اسلامی با رفاه و با احترام آن‌جا توقف می‌کند و این‌که گفته شده است که اگر یک حکومت اسلامی تاسیس بشود چه خواهد شد و چه خواهد شد اینها تبلیغاتی است که برای بر هم زدن این نظام تبلیغات می‌شود و این تبلیغات غلط است.»

رییس‌جمهور هم‌چنین به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری عزیز فرمودند« راه حل ما برای مساله‌ی فلسطین راه حلی انسانی است. ما مخالف این هستیم که کسانی را که با تبلیغات دروغ به آن‌جا آورده‌اند به دریا بریزند یا آتش بزنند. با حفظ حق دفاع مشروع ملت فلسطین، طرح جمهوری اسلامی این است که در آن‌جا رفراندوم آزاد برگزار شود و همه‌ی مردم فلسطین، مسلمان، یهودی و مسیحی، نوع حکومت و دولت خود را انتخاب کند و آنها درباره‌ی مهمانان ناخوانده که ناآگاهانه و بر اثر تبلیغات آنها به آن‌جا آورده شده‌اند تصمیم‌گیری کنند و به آنها اجازه داده شود که با اجازه‌ی دولت ملی فلسطین و تحت مقررات حاکم فلسطین زندگی کنند.»

رییس جمهور ادامه داد: توجه کنید این دو برای ما معیار است. جالب است وقتی من بحث از هولوکاست را مطرح کردم یک هجوم سنگین از بیرون توسط صهیونیست‌ها و طرفداران آنها و در داخل هم توسط عده‌ای علیه من سازماندهی شد. امروز هم حرف آقای مشایی این است که ما با مردم مشکلی نداریم، اما هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم. نقطه‌ی تقابل ما صهیونیست‌ها و جنایتکاران هستند و ما دلمان برای مردمی که اسیرند و مردمی که به آنها اجازه نمی‌دهند از سرزمین‌های اشغالی خارج بشوند می‌سوزد. این حرف، حرف مکتب ماست، حرف ملت ماست و حرف دولت ماست.

به گزارش ایسنا،احمدی‌نژاد در عین حال تصریح کرد: البته ممکن است در بیان مطالب و در استخدام کلمات، سلایق و ادبیات متفاوت باشد ولی بدانید که برخورد با ماجرای دروغین هولوکاست و افشای هولوکاست حقیقی که در فلسطین جریان دارد با دلسوزی برای کسانی که به دست اشغالگران و صهیونیست‌ها سپر بلا شده‌اند دو روی یک سکه است و یک حقیقت هستند. موضع ما در مقابل همه‌ی مردم دنیا یکی است. البته بر اساس عدالت. این به معنای تایید غصب حقوق ملت فلسطین نیست. ما تا استیفای یک سر سوزن از سرزمین فلسطین در کنار ملت فلسطین ایستاده‌ایم و حمایت‌های سیاسی و معنوی خود را به طور همه‌جانبه ادامه خواهیم داد.

رییس‌جمهور اظهار کرد: ضمن احترام به همه‌ی کسانی که در ماجرای اخیری که به وجود آمد اظهارنظر کردند، به‌خصوص نمایندگان عزیز مجلس و تشکر از حساسیتی که نشان دادند که درست هم هست، چرا که آن‌قدر رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها منفور است که حساسیت‌ها در برابر این رژیم بسیار بسیار بالاست و من تشکر می‌کنم از همه‌ی نمایندگانی که حساسیت نشان دادند، اما می‌خواهم این‌جا اظهار کنم که آقای مشایی مظلوم واقع شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که او (مشایی) او هیچ‌گاه واژه‌ی «ملت اسراییل»‌ را به کار نبرده است، تصریح کرد: آقای مشایی از ‌١٨ سالگی در صحنه‌های انقلاب بوده است تا به امروز و بیش از ‌٣٠ سال به انقلاب خدمت کرده است و پاک زیسته است. ده‌ها سخن علیه رژیم صهیونیستی در همین روزها و همین ماه‌ها و در همین دولت داشته است. موضع او موضع دولت است و در خدمت دولت و در خدمت ملت است. هرکجا که بوده است در خدمت ملت بوده است و ‌٣٠ سال پاک، انقلابی و فداکار زندگی کرده است اما در این ماجرا ایشان مظلوم واقع شد. برخی افراد گفتند که ایشان گفته‌اند «ملت اسراییل» ولی ایشان هیچ‌گاه چنین واژه‌ای را به کار نبرده است و هیچ‌گاه به کار نخواهد برد.

رییس‌جمهور خطاب به رسانه‌ها گفت:‌ من باید به یک نکته اشاره کنم که در انتقال اخبار و مطالب دقت کنید. می‌بینید که یک واژه بالا و پایین بشود چه مسایل سنگینی را به وجود می‌آورد. خواهش من از رسانه‌ها این است که در نقل مطالب دقت و مراقبت کنید که ظلمی اتفاق نیافتد.

کد خبر 63720

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز