همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلح در مراسم افطار با ایتام گفت، وظیفه مهم کمیته امداد پرورش استعداد‌های فرزندان تحت پوشش است.

به گزارش ایلنا، هاشمی رفسنجای پنجشنبه شب (28 شهریور) با بیان این مطلب گفت: تعداد زیادی از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد امروز در مدارس و دانشگاه‌‏ها به تحصیل مشغول بوده و یا فارغ التحصیل شده‌‏اند.این کار اقدامی اساسی است چرا که مصیبت دور و تسلسل فقر و جهل را از خانوده‌‏های فقرا خارج می‌‏کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: قبل از انقلاب خانواد‌‏ه‌‏هایی که نیازمند بوده و فرزندانشان درس نمی‌‏خواندند، محکوم بودند تا آخر عمر خود و نسل‌‏های بعدی‌‏شان، همیشه فقیر، نیازمند و کم تحصیل بمانند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که چگونه می‌‏توان این زنجیره را پاره کرد، گفت: یک راه این است که فرزندان این افراد درس بخوانند، دانشگاه بروند، تخصص داشته باشند و بعدها با رسیدن به مسئولیت‌‏های مهم کارآفرین و سازنده باشند.

وی ادامه داد: اگر در خانواده‌‏ای یک یا دو فرزند به این موقعیت برسند، به طور کلی بنیان فقر از خانواده از بین می‌‏رود و راه برای ایجاد عدالت در تعلیمات ، مسوولیت‌‏ها و برخورداری‌‏ها باز می‌‏شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌‏های تحت پوشش کمیته امداد را کاری بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: این افراد نسبت به دیگران از امتیاز ویژه‌‏ای برخوردار هستند و آن این که در ضمن تحصیل با مشقت و مشکلات دست و پنجه نرم می‌‏کنند و این خود یکی از راه‌‏های انسان سازی است.

وی خطاب به ایتام گفت: شما این موقعیت را برای خودتان منفی ندانید و مثبت ببینید و از این فرصت در جهت تکامل و ترقی استفاده کنید. رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روزی که کمیته امداد در شورای انقلاب مطرح شد، قرار شد پول یک روز فروش نفت را به کمیته امداد اختصاص دهیم. حالا این نهال کوچکی که 30 سال قبل به فرمان امام کاشتند و کم کم جان گرفت امروز سراسر کشور را فراگرفته و به نیازمندان خارج از کشور نیز توجه می‌‏شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: البته می‌‏دانم کمک‌‏هایی را که کمیته امداد به خانواده‌‏ها می‌‏کند به اندازه نیاز واقعی آنها نیست چرا که پول ندارند و مقداری هم که دارند از کمک‌‏های مردم است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دومین کار کمیته امداد این است که به جای نگهداری خانواده‌‏ها به صورت مددجو و کمک بگیر، آنها را روی پای خوشان شاغل نماید چرا که اگر خانواده‌‏ای با شغل خودش زندگی کند خیلی از مسائل را خودش حل می‌‏کند.

وی تصریح کرد: همه ما اعم از مردم، دولت و نظام باید این راهی را که انتخاب شده است، ادامه دهیم و مساله را از حد کمک‌‏های محدود به کمک‌‏های سازنده‌‏تر و انسان ساز، تشکیل خانواده‌‏های شریف، ازدواج به موقع، حفاظت اجتماعی و چتر آموزشی و اجتماعی ارتقا دهیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: انقلاب در روز 22 بهمن پیروز شد و در 14 اسفند یعنی تقریبا 20 روز بعد از پیروزی انقلاب که آن همه گرفتاری داشتیم ، کمیته امداد تاسیس شد یعنی انقلاب از همان لحظات اول توجه داشت که باید به این افراد و بخش مظلوم جامعه که تعدی و تظلمات جامعه آن روز، آنها را عقب افتاده خواسته بود، توجه کند.

وی با بیان اینکه آروزیمان این بود که هر چه زودتر فقر و بی‌‏سوادی از کشور ریشه کن شود ، ادامه داد: اما کشور دچار جنگ شد و جنگ خیلی ما را عقب انداخت و تمامی هستی کشور را بلعید و بعد از اتمام جنگ کم کم به تعادل رسیدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار داشت: ان شاءالله این عدالت اسلامی جز ارکان برنامه‌‏های ما باشد و همه به آن عهدی که با خدا بسته‌‏ایم پایبند باشیم.
در پایان این مراسم نماز جماعت به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و ایشان روزه خود را با ایتام افطار کردند.

کد خبر 63738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز