جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری الجزیره با بررسی روند پرونده هسته‌ای ایران اعلام داشت که بعید است نشست گروه پنج بعلاوه یک موفقیتی برای صدور قطعنامه جدید بر ضد ایران داشته باشد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره محمد العلمی با اشاره به این مطلب در گزارشی درباره شانس موفقیت نشست گروه پنج بعلاوه یک برای اعمال مجازات بر ضد ایران گفت: موفقیت این گروه برای اعمال مجازات‌ها تقریبا غیرممکن است زیرا بزرگترین مشکلی که پیش روی این نشست قرار دارد مسئله «زمان» است. مسئله اول اینکه این نشست همزمان با اعلام از سرگیری فعالیت‌های پیونگ یانگ در رآکتور هسته‌ای خود برگزار می‌شود و این امر دست کم از نظر اخلاقی مشکلاتی را برای شرکت کنندگان در نشست واشنگتن به وجود می‌آورد.

وی افزود: مسئله دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و ظاهرا همه طرف‌ها از جمله تهران منتظر نتایج این انتخابات هستند تا ببینند پس از آن باید چه کار کنند. تنش آمریکا و روسیه نیز مسئله دیگری است که مشکلاتی را برای نشست واشنگتن ایجاد می‌کند.

روسیه از نظر اصولی با اتخاذ هرگونه موضع سرسختانه در برابر تهران در شورای امنیت مخالف است. وی در ادامه گفت: مسئله دیگر چین است که دست کم اکنون با هرگونه مجازات‌های اقتصادی و تجاری بر ضد ایران مخالفت است زیرا قراردادهای زیادی با ایران دارد.

گزارشگر در ادامه افزود.. با توجه به آنچه گفته شد صدور قطعنامه در شورای امنیت در هفته آینده بعید است و اگر هم قطعنامه‌ای صادر شود لحن آن به گونه‌ای خواهد بود که هیچگونه نگرانی برای ایران ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 63762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز