با مشروط شدن واریز حقوق آبان به ورود اطلاعات کارکنان در سامانه پاکنا، دستگاه‌هایی که در این رابطه اقدام نکرده‌اند از امروز (شنبه) در صورت مراجعه به سازمان اداری و استخدامی با ارائه تعهد کتبی، برایشان مجوز واریز حقوق صادر خواهد شد.

حقوق بازنشسته‌ها در پایان مهلت قانونی قطع می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از دستور رئیس جمهور جهت شفاف سازی وضعیت پرداخت ‌های حقوقی و وضعیت سامانه ثبت حقوق و مزایا، طی هماهنگی صورت گرفته بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین خزانه داری کل کشور، مقرر شد که حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی در صورتی مجوز پرداخت داشته باشد که دستگاه مربوطه به تکلیف قانون برای ورود اطلاعات عمل کرده باشد،  در غیر این صورت پرداختی صورت نگیرد.

در همین رابطه، سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: دستگاه‌هایی که ورود اطلاعات نداشته‌اند تنها در صورت ارائه تعهد، برایشان مجوز صادر می‌شود. بر این اساس، از امروز همزمان با همزمان با ۲۹ آبان ماه، بالاترین مقام مجاز دستگاه اجرایی که عموما معاونان مالی و اداری سازمان‌ها هستند باید با مراجعه به سازمان اداری و استخدامی، به سازمان تعهد کتبی بدهند که اطلاعات را هر چه سریع‌تر در سامانه بارگذاری خواهند کرد تا سازمان اداری و استخدامی نیز در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز واریز حقوق اقدام کند.

این در حالی است که گزارش اخیر سازمان اداری و استخدامی هر چند که جزئیات زیادی را منتشر نکرده بود ولی نشان داد که همچنان در کنار بخشی از دستگاه های دولتی، سایر دستگاه‌ها از جمله مجلس و زیر مجموعه  آن هم اوضاع خوبی در درج اطلاعات نداشته‌اند و حقوق‌های این ماه آنها هم تحت الشعاع این شرط قرار دارد.

 اینکه پرداخت حقوق‌ها به ورود اطلاعات کارکنان در سامانه ثبت حقوق و مزایا و همچنین کارمندایران مشروط شده، به تکلیف قانون بودجه در دو سال اخیر بر می‌گردد که به استناد الزام قانون برنامه ششم توسعه مصوب شده است.

 طبق تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، تخصیص اعتبار حقوق کارکنان فقط باید بر اساس اطلاعات سامانه پاکنا صورت گیرد و از خردادماه، هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع عمومی و اختصاصی صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در این سامانه مشروط شده بود.

همچنین در بودجه سال گذشته این شرط وجود داشت و تاکید شده بود از ابتدای خرداد ماه (۱۳۹۹) هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات هزینه‌ای و منابع عمومی و اختصاصی فقط بعد از ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران انجام شود.

اما تا کنون تکلیف قانون برای عدم پرداخت به دستگاه‌های اجرایی که اطلاعات کارکنان را در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد نکرده‌اند، اجرایی نشده بود و از این به بعد نیز با وجود ورود دولت، اینکه با مقاومتی که بین برخی دستگاه‌ها در این مورد است ، امکان اجرا وجود داشته باشد،‌جای سوال دارد.

کد خبر 638508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریاد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    13 2
    با سلام وابراز تاسف از اجبار وزوری که تصمیم گیران بی کفایت بر سر حقوق گیران اعمال می دارنددرست موقعه ای که حقوق بگیر چشم انتظارمزد یک ماهه اش هست ساز فشار وتصمیم نابخردانه ((تعهد ویا خبری از حقوق نیست ))هم بنوازید ما خوشبختانه تحمل مان زیاد است. متاسفم برای بی سوادان بی کفایت که فقط حرف زدندو خط فقر را بطور فاحشی ارتقا دادند. .
  • ایران زیبا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    5 5
    اگه شعار نباشه و واقعا به این دستور عمل کنید عالیه . وگر نه که برای هزارمین بار مردم رو نا امید خواهید کرد
  • بنده خدا محمد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    4 0
    سلام علیکم درست است که عدالت در پرداخت هااجرا نمی شود لااقل تجدید نظر می شود
  • داریوش IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    6 1
    جالبه دارایی مسئولین محرمانه است ولی کارکنان و کارمندان اجرایی باید در طرح شفافیت شفاف باشند
  • مهدی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 0
    قانونی که دوساله الزام آورشده و مجلس هنوز خودش اقدام نکرده این خودحکایت از اوضاع فعلی داره..؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 0
    دروغه .شفافیت وجود نداره ملت اعتماد نمی کنن .مگه میشه کله گنده حقوق قانع باشه
  • DE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 1
    منافع بعضی افرادبا دریافتی های بالا وخارج از ضابطه وغیرقانونی با اینکاربه خطرافتاده وعلیرغم دستورداده شده از این بابت تعلل واهمال میکنن ولی باید به جدپیگیرباشن وراه سواستفاده این عده روببندن
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 1
    بگو اگر واقعا مرد هستید سایر مزایا وپاداش واضافه کار و...که. ازحقوق دریاقتی قبل ازکسورات قانونی درحکم کارگزینی وجود دارد بیشتراز یک حقوق دریافتی است ازباب. مثال بروید سراغ سازمان امورمالیاتی کشور چرا هرروز مشغول فریب مردم هستید چرا نمی خواهید قبول کنید که عدالت دست یافتنی نیست .چرا اینقدر درشبانه روز بملت دروغ میگویید حتما مثل فلان معممی که دروغ گفتن به خانم خانه را گناه تلقی نمیکرد شما. هم برهمین عقیده اید .اعتماد عمومی نسبت بخودتان را ازبین برده اید روزی میگفتید صدام پایگاه مردمی نداشت سقوط کرد حرفی که ولایتی میزد الان درباره ایران چرا دروغ میگویید که پایگاه خودتانرا ازدست بدهید.
  • جواد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 3
    کسانی که اطلاعات وارد نمی کنند یا دزدند یا شریک دزد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 0
      بله. جالبه که خود مجلس و سازمان های متولی هم اعلام نکردن. این یعنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سلمان IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    6 4
    اگر قاطعانه برخوردشود و روند ان ادامه یابد خیلی خوب خواهد بود
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    8 0
    اول همان هایی که این قانون را وضع کردند حقوقشان را اعلام کنند تا نوبت به دیگران. برید
  • اکبر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    8 0
    همه اش بیهوده است کدوم کارمند ساده نجومی میگیره؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    8 0
    این اوج عجز رییس دولت است که مدیران دستگاههای اجرایی که زیر مجموعه اش هستند با به گرو گان گرفتن حقوق کارکنان زیر مجموعه اش ملزم به اجرای دستور خود نمایدواقعا زشت است کارمند چه گناهی کرده که چوب بی مبالاتی مافوقش را بخورد یک مقام ارشد کاربلد در صورت تمرد مدیر یا کارمند زیر مجموعه اش از انجام دستورات اداری او را به هیات تخلفات اداری کارکنان دولت برای تنبیه اداری معرفی میکند نه اینکه همکار دیگر را که هیچ نقش در وقوع جرم و تخلفذنداشته بجای متخلف تنبیه کند
  • سیدمحمدباقری پور IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    7 0
    تکلیف برای دستگاه پرداخت کنده حقوق است که باید تا امروز لیست حقوق حقوق بگیران را در سایت موردنظر بار گزاری میکرد . اگرنکرده اند حقوق بگیر بنده خدا که نباید چوبش را بخورد . بله نجومی بگیران باید چوبش را بخورند . ولی مگر در هر دستگاهی (چه اداره دولتی چه سازمان دولتی چه شرکت دولتی) چندتا نجومی بگیر هست که بخاطر آن چندتا مثلا یک در صد نودونه در صد تنبیه شوند . خب آن چندنفر را که حراستهای دستگاهها هم میتوانند پیدا کنند . مگر آنچنان سری وفوق سری باشدکه حراستها هم نتوانند ... الله اکبر...
  • کارمند بیچاره IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    دروغه دروغه چون در این موقع متوجه میشن چقدر در پرداخت نا عدالتی صورت گرفته
  • کارمند قرارداد موقت IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    تکلیف ما که چک دادیم دست مردم چی میشه اگر این ماه حقوقها دیر پرداخت بشه.مدیران نجومی میگیرن تاوانش را یک مشت کارمند جزء باید پس بدهند راه حل بهتری به عقلتان نرسید برای این ماجرا
  • آنا IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 0
    متاسفانه این تصمیمات همیشه گریبان قشر ضعیف را می گیرد: بازنشستگان و وظیفه بگیران و مستمری بگیران که هیچ درآمدی جز یک حقوق ندارند. و از 27 هر ماه منتظرند تا حقوق بگیرند و بتوانند مایحتاج ضروری بخرند. یادتان باشد ارزانترین حبوبات یعنی دال عدس بین 40 تا 52 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم شده است.
    • ه.ر IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 0
      با سلام حقوق حق الناس است یک روز تاخیر مساوی با میلیونها وام گیرنده که برای یک روز تاخیر میلیارها تومان باید جریمه دیر کرد به بانکها بدهند و چه کسی باید روز قیامت جواب حق الناس را بدهد؟!این بحث باید ده روز اول ماه میشد .
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      هموطن عزیز جناب ه.ر، این قضیه برای شناسایی مفسدین اقتصادی و اداری در سازمانهاست که مثلا حقوق و مزایای خودشون و بعضی عزیزانشون شفاف نیست. برای اذیت کردن افرادی مثل شما نیست. شما حاضرین فلان مسئول بالای 150 میلیون در ماه حقوق و مزایا بگیره و به بهانه اینکه ممکنه جلو حقوق من و شمای نوعی ، که کارمند ساده هستیم و اندک حقوقی داریم گرفته نشه به مکیدن خون من و شما ادامه بدن؟
  • علی IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 3
    دوستان اگه این قانون درست اجرا بشه معلوم میشه بعضی نیستن ولی حقوقشان هست بعضیها شاید کارایی ندارن ولی جای چهار نفر دارن حقوق میگرن اگه اجرا بشه وتا اخر برن خوبه تازه مثلا احساس داره میشه کمب به حرفهای اوا یل دارن برمیگردن البته اگر وسط راه پشیمان نشن بالاخره یکجا بایستی توقف بشه این نابسامانی والان بهترین موقع است
  • پول حقوق ندارید دروغ نگید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 2
    منا
  • بی عقل IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    مثلا اینکه حق پرداخت حقوق رو تا شفاف سازی رو ندارند به کی ضرر می زنه .... به کارمند بدبخت که چشم به را حقوقش برای پرداخت قرض وقوله است... شما که این همه مدت تو خواب بودی ۲۰ روز هم خودت به خواب بزن و مهلت بده همه اطلاعات تقدیم بشه.... امان از حماقت و بی عقلی و بی فکری
  • احمدی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام خسته نباشید من یک باز نشته هستم چه چیز را باید تعهد بدهم خودم هم نمیدانم که چکار کر دم حدودا 30 سال 3ماه گاردین خداای خودم نمیدونم بخدا گرفتاریم حقوق مارا واریز کنید ممنون میشیم
  • محمد IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    اومدم مسافرت خبری از حقوق نیست خیر سرم بعد دو سال (اینم از وزارت بهداشت ،بابا اداری هر کاری بخاد میکنه درمان چرا پاسوزش بشه هر چی اطلاعات حسابمون هست مشکلی نداریم ثبت کنید بهتر واسه همه باشه)