همشهری آنلاین: کابینه چین دستورالعملی برای کوشش تمام عیار را برای نجات نوزادانی که با پودر شیر آلوده‌ای که ادعا می‌شود، جان چهار نوزاد را گرفته و هزاران نوزاد دیگر را بیمار کرده است، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شورای دولتی چین اعلام کرد که نوزادان بیمار باید درمان پزشکی رایگان دریافت کنند، دستور وارسی بیشتر در مورد صنعت لبنیات را صادر کرد و تنبیه همه کسانی را که در این رسوایی مسئول هستند، خواستار شد.
دولت قبلا دستگیری 18 نفر را به خاطر نقش‌شان در آلودگی شیرها با مواد شیمیایی صنعتی  ملامین را اعلام کرده بود.

تا به حال چهار نوزاد بعد از نوشیدن شیر خشک آلوده‌شده نوزادان مرده‌اند و بیش از 6000 نوزاد بیمار شده‌اند و بنا بر اعلام دولت شیرهای معمولی، ماست و بستنی هم ممکن است آلوده شده باشند.

 بنابر اعلام کابینه چین شرکت‌های مسئول موظف شده‌اند که برای هزینه درمان نوزادانی را که  پس از نوشیدن شیر آلوده دچار سنگ کلیه‌شده‌اند، بپردازند.

ملامین به طور معمول برای ساختن پلاستیک به کار می‌رود، اما برای بالابردن ظاهری میزان پروتئین شیر رقیق‌شده با آب هم به کار برده شده است.

 این هفته مشخص شد که افرادی در چین برای کاهش‌ هزینه‌ها شیر را با آب رقیق می کرده‌اند، و بعد با افزودن ملامین به آن محصول‌شان را طبیعی جلوه می‌دادند.

کد خبر 63910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز