یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: با پایان‌یافتن فصل مسابقه‌های هوای آزاد دوومیدانی، شش دوومیدانی‌کار ایران جایگاه‌های مختلفی را در جدول رده‌بندی بین‌المللی بدست آوردند.

 در ماده 008 متر دو ورزشکار ایرانی رده‌های 73و 78 جهان را به خود اختصاص داده‌اند. سجاد مرادی با 1186 امتیاز در این رده‌بندی، 73 است و احسان مهاجرشجاعی با 4211 امتیاز در مکان 78 قرار دارد. در این رده‌بندی دوندگان بحرین، سودان و آفریقای جنوبی رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماده پرتاب دیسک تنها احسان حدادی در بین یکصد پرتاب‌گر اول دنیا از ایران است. او با پشت‌سر‌گذاشتن فصلی خوب در رقابت‌های بین‌المللی و نتیجه‌ای بسیار ضعیف در بازی‌های المپیک و 7921 امتیاز، اکنون در مکان سوم پرتاب دیسک دنیا است. گرد کانتر قهرمان المپیک از استونی با 5431 امتیاز در صدر قرار داشته و ویر جیلیوس الکنا از لیتوانی قهرمان المپیک آتن با 8331 امتیاز دوم است.

در ماده پرتاب وزنه امین نیک‌فر گرچه در بازی‌های المپیک هر سه پرتابش خطا شد، اما با 8011 امتیاز در مکان 95 جدول رده‌بندی بین‌المللی قرار دارد. او نیز تنها پرتابگر وزنه ایران در بین صد نفر اول جهان است.  در  ماده پرتاب نیزه گرچه ایوب آرخی نتوانست سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پکن را پیدا کند اما حضورش در سه مرحله مسابقه‌های جایزه بزرگ آسیا و کسب یک عنوان دومی و کسب 369 امتیاز او را در رده‌ 89 جهان قرار داده است.
دهادی سپهرزاد هم‌اکنون بهترین دهگانه‌کار ایران است که در المپیک نمایش متوسطی را داشت. او پس از این بازی‌ها هم‌اکنون با 3701 امتیاز در مکان17 جدول رده‌بندی بین‌المللی قرار دارد.

سجاد مرادی  پس از نرفتن به هند: به پرواز تهران نرسیدم

دونده دوهای نیمه استقامت ایران بعد از همراهی‌نکردن تیم‌ملی در مسابقات جام ستارگان آسیا گفت: «در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان جبران می‌کنم.» سجاد مرادی در گفت‌وگو با مهر در این خصوص گفت: «من چند روز قبل از اعزام به رقابت‌های جام ستارگان آسیا در هند با آقای کریمی ‌رئیس فدراسیون دوومیدانی صحبت کردم و ایشان
به من تاکید کردند در صورتی‌که تمایل به رفتن ندارم به این مسابقات نروم.  آن زمان هنوز تصمیم درستی در این خصوص نگرفته بودم.»

وی با بیان اینکه همه چیز برای نرفتن من به هند دست به دست هم داد افزود: «تا ظهر روز اعزام، وضعیت دریافت ویزای تیم مشخص نبود. در کنار آن، عصر همان روز در مراسم چهلم پدر مدیر‌عامل باشگاه ذوب‌آهن در اصفهان شرکت کردم و با وجود اینکه به سمت فرودگاه حرکت کردم به پرواز تهران نرسیدم و از مسابقات جا ماندم. این اتفاق باعث شد تا تصمیم من برای شرکت‌نکردن در این دیدارها هم قطعی شود.»

کد خبر 63915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز