سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز ملی بهره‌وری ایران 8 برنامه را در کارگروه طرح تحولات اقتصادی برای ارتقای بهره‌وری ارائه کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر محسن میرزایی - رئیس مرکز ملی بهره‌وری ایران - درباره آخرین برنامه‌های مرکز ملی بهره‌وری درطرح تحول اقتصادی گفت: موضوع بهره‌وری در کشور دارای ابعاد گسترده‌ای است که همه مدیریت و نظام اقتصادی کشور را در بر می‌گیرد، بنابر این اتفاقی که در عرصه بهره‌وری کشور باید رخ دهد تنها معطوف به درون مرکز ملی بهره‌وری نیست.

وی افزود: در تمام عرصه‌ها و حوزه‌ها گرایش به بهره‌وری و آشکار شدن اراده مجموعه دستگاه‌ها و بنگاه‌ها را برای تحقق بهره‌وری باید شاهد باشیم و ارتقای بهره‌وری به کمک تمام آحاد جامعه بستگی دارد.

رئیس مرکز ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه در برنامه تحول اقتصادی در حوزه بهره‌وری ما 8 برنامه را معرفی کرده‌ایم، گفت: نخستین و مهمترین بحثی که در موضوع بهره‌وری مطرح کرده‌ایم، بحث بودجه و بهره‌وری است که منابع کشور باید متناسب با میزان بهره‌وری اختصاص پیدا بکند.

میرزایی تاکید کرد: دستاوردهای حاصل از تلاش و تکاپوی دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مصوبه بحث بودجه و بهره‌وری را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ کرده‌ایم که امیدواریم تلاش این معاونت تا بودجه 88 آشکار بشود و بتوانیم بودجه سال آینده را بر مبنای بهره‌وری تنظیم کنیم.

میرزایی برنامه دوم این سازمان را ارتباط بین دستگاه‌ها و بهره‌وری عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم نظام جبران خدمات ما به گونه‌ای باشد که افراد در ازای عملکرد مفید بتوانند دریافتی بیشتری داشته باشند و افزایش حقوق تابعی از میزان بهره‌وری باشد و در این زمینه وزارت کار و امور اجتماعی مسئولیتی را بر عهده گرفته و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است و هنوز در گام‌های اولیه به سر می‌برد.

رئیس مرکز ملی بهره‌وری تصریح کرد: پروژه‌ای تعریف شده است که همه دستگاه‌های اجرایی کشور شاخص‌های مربوط به دستگاه‌ها و بخش‌های خود را شناسایی کنند و این شاخص‌ها در حال استاندارد شدن است که به محض استاندارد شدن، اندازه‌گیری و عارضه‌یابی برای این شاخص‌ها انجام خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال نظام جامع اندازه‌گیری بهره‌وری را مستقر و اجرایی کنیم.

به گفته وی همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف شدند که عوامل بازدارنده و تقویت کننده بهره‌وری را در دستگاه‌ها و بخش‌های خودشان شناسایی کنند و این برنامه به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است و دستگاه‌ها در حال بررسی و تدوین برنامه‌های خود هستند.

کد خبر 64053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز