خلاقیت در طراحی خطوط عابر پیاده ایمنی عابران شهرهای بریتانیا و اسپانیا را افزایش داده است؛ مشارکت برخی شرکت‌ها مانند مک دونالدز در خط کشی خیابان‌ها نیز یک فرصت تبلیغاتی و مشارکتی قابل توجه است.

خطوط عابر پياده

به گزارش همشهری آنلاین، خطوط عابرپیاده در شهرهای جهان به شکل‌هایی رنگارنگ یا غیرعادی تغییر کرده‌اند؛ از طراحی‌های سه بعدی و کیبورد پیانو گرفته تا سیب زمینی سرخ کرده، هر جا ممکن است شکلی جدید طراحی شود تا مردم به عبور ایمن از این خطوط تشویق شوند.

  • خطوط عابر درخشان

به کار بردن پانل‌های LED روی این خطوط اما طرحی جدید است که هم به دید بهتر رانندگان کمک می‌کند و هم عابران پیاده را برای عبور ایمن راهنمایی می‌کند؛ این فناوری جدید اخیرا در برخی شهرهای کوچک اسپانیا و بریتانیا به کار رفته است.

شهردارد پورتموث، بریتانیا، گفت: «ما گذرگاهی را انتخاب کردیم که به دلیل وجود رستوران‌ها و مراکز تفریحی بسیار شلوغ می‌شود؛ ما می‌خواهیم این خط عابر را بیشتر نمایان کنیم و افراد بیشتری را تشویق کنیم که از آن عبور کنند.»

شهر کوچک و ساحلی فوئنهیرولا در اسپانیا هم از این روش استفاده کرده تا عابران پیاده را برای رانندگان به خصوص در شب، قابل مشاهده‌تر کند. این پانل‌ها هنگام عبور عابرین روشن می‌شود اما اگر خودرویی در حال عبور باشد رنگ قرمز آن عابر پیاده را متوقف می‌کند.

تصاویری از خلاقانه‌ترین طرح‌های خط کشی عابرپیاده | درخشش شبانه عابران پیاده خیابان‌ها را ایمن می‌کند
پانل‌های نورانی خطوط عابر را قابل مشاهده‌تر از قبل کرده‌اند.
  • خیابان‌های زیبا

دعوت از دانشجویان هنر و حتی هنرمندان برای اجرای ایده‌های گرافیکی خلاق نیز علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در خیابان‌ها، توجه عابران پیاده و راننده‌ها را به خوبی جلب می‌کند و افراد برای استفاده از این خطوط تشویق می‌شوند. برخی شرکت‌ها مانند رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالدز از این فرصت برای تبلیغ خود استفاده کرده‌ و به زیبایی و ایمنی محیط شهری نیز کمک کرده‌اند.

در کلانشهر تهران نیز خیابان‌های برخی مناطق با طرح‌هایی خلاق خط کشی شده‌اند: شهرداری منطقه۱۳ تهران از اجرای طرح‌هایی نو برای خطوط عابران پیاده خبر داد

تصاویری از خلاقانه‌ترین طرح‌های خط کشی عابرپیاده | درخشش شبانه عابران پیاده خیابان‌ها را ایمن می‌کند
خط عابر شرکت مک‌دونالدز که در یکی از شهرهای انگلستان

تصاویری از خلاقانه‌ترین طرح‌های خط کشی عابرپیاده | درخشش شبانه عابران پیاده خیابان‌ها را ایمن می‌کند
طراحی سه بعدی یک خط عابر به مناسبت ۲۴مین اجلاس کلانشهرها

کد خبر 641485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha