فیلم مستند «معلم اختاپوس من» (My octopus teacher) که جایزه بهترین مستند مراسم اسکار و بفتا ۲۰۲۱ را کسب کرده است، برای اولین بار از شبکه ۴ سیما پخش می‌شود.

معلم اختاپوس من

به گزارش همشهری آنلاین، «معلم اختاپوس من» (My Octopus Teacher) فیلم بلند مستند محصول سال ۲۰۲۰ کشور آفریقای جنوبی به کارگردانی و نویسندگی «پیپا ارلیک» و «جیمز رید» است و «کریگ فاستر» به عنوان راوی در آن حضور دارد.

در سال ۲۰۱۰، غواصی در نزدیکی کیپ‌تاون آفریقای جنوبی سرگرم شنا و تحقیق است که به اختاپوسی جوان و وحشی برمی‌خورد. غواص یک سال تمام، هر روز سراغ اختاپوس می‌رود و کم‌کم رابطه‌ای دوستانه بین آن‌ها شکل می‌گیرد و ... .

کریگ فوستر، کارگردان فیلم که همان غواص است، توانسته طی ۱۰ سال این قصه را با مهارت تمام سر و سامان و به یک اثر کم‌نظیر تبدیل کند.

پخش بهترین مستند اسکار ۲۰۲۱ از تلویزیون | معلم اختاپوس من را از شبکه ۴ ببینید

این مستند جذاب، با مدیریت دوبلاژ و صداپیشگی «منوچهر زنده‌دل» دوبله شده و پنجشنبه ۱۸ آذر، ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه ۴ سیما پخش می‌شود.

گفتنی است  از سال ۲۰۱۰ که «The Cove» به عنوان یک مستند با رویکرد طبیعت و حیات وحش این جایزه را به خانه برده بود، دیگر فیلمی در این حوزه موفق به کسب این جایزه نشده بود. اما حالا با گذشت ۱۰ سال مستند «معلم اختاپوس من» توانسته با رویکردی مشابه این جایزه را از آن خود کند.

کد خبر 641706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha