همشهری آنلاین: تصور می‌رود یک عفونت باکتریایی علت مرگ 13 نوزاد در یک بیمارستان دولتی در غرب ترکیه باشد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه این نوزادان که همه به صورت نارس متولد شده بودند در بخش نوزادان بیمارستان تپسیک در شهر غربی ترکیه، ازمیر، در شنبه و یکشنبه 20و 21 سپتامبر   (30 و 31 شهریور) فوت کردند.

گروهی از متخصان بیماری‌های عفونی و نوزادان که بازرسی از این بخش را از دوشنبه شروع کرده‌اند گفتند که بررسی اولیه نمونه‌های خون پنج نفر از نوزادان درگذشته وجود عفونت باکتریایی را ثابت کرده است.

 سخنگوی این گروه رسپ اوزترک گفت: "ما با شیوع احتمالی عفونت از طریق مایعات غذایی که از راه ورید به این نوزادان داده می‌شد، روبه‌رو هستیم."

او افزود جزئیات پس از  بررسی بیشتر اعلام خواهد شد.

 یک دکتر دیگر، فهری اوالی گفت: "ما سوابق گذشته این بیمارستان را بررسی کردیم و به چنین میزان بالای مرگ  و میری در گذشته برنخوردیم... به نظر ما این مرگ یک تصادف بوده است و به پایان رسیده است."

پیش از این دکتر ارشد این بخش، نیات آکسو، گفته بود که کارکنان او در حال درمان نوزادانی با مشکلات وخیم سلامتی مانند خونریزی مغزی، مشکلات قلبی و آسیب‌های شدید روده‌ای بودند."

او گفته بود: "به اعتقاد ما این مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های بوده است که این نوزادان از قبل داشته‌اند."

دفتر دادستانی محلی نیز درباره این مرگ‌ها در حال تحقیق بوده است.

روز دوشنبه خبرگزاری آناتولی گزارش داد  دستور داده شده است  که پنج نوزادی که پیش از سوءظن مقامات رسمی  دفن شده بودند، برای کالبدشکافی نبش‌قبر شوند. اجساد بقسه نوزادان در  دفتر پزشکی قانونی محلی قرار دارد.

حادثه بیمارستان تپسیک آخرین مورد در رشته‌ای از مرگ‌ها در سال‌های اخیر است که رعایت استانداردها در بخش‌های نوزادان در بیمارستان‌های ترکیه مورد تردید قرار داده است.

کد خبر 64172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز