مدیرعامل شرکت متروی تهران از هماهنگی بین رئیس جمهور و شهردار تهران برای تامین قطعات مترو و ورود واگن‌های جدید خبر داد و گفت: این بودجه از محل ماده ۱۲ و برخی تبصره های بودجه سنواتی پرداخت می‌شود.

مترو تهران - پایانه مترو تهران - اورهال مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران در خصوص نارضایتی شهروندان ازشرایط مترو گفت: اصلی ترین نیاز شهروندان این است که مطمئن باشند قطارهای مترو نظم زمانی داشته باشند اما به منظور جلوگیری از مشکلات آتی، ناوگان حمل و نقل مترو و نوسازی و بهسازی آن باید انجام شود. برای اینکار پایانه‌های ۳ و ۶ و ۷ باید توسط مجموعه های بالادستی تکمیل شوند تا شرکت مترو بتواند نیازهای شهروندان را تامین کند.
وی در پاسخ به  اینکه میانگین سنی واگن‌های مترو تهران چند سال باید باشد، با بیان اینکه استاندارد سنی این تجهیزات به کیفیت تولید قطعات در شرکت‌های سازنده بستگی دارد، افزود: با وجود اینکه تجهیزات به کار گرفته شده در واگن‌ها مدرن و به روز است اما، مسلما بسیاری از واگن‌های فعال در مترو تهران نیازمند بازسازی و نوسازی اساسی است.
 مدیرعامل مترو تهران در پاسخ به این سوال که برای بازسازی واگن‌های فرسده چه اقاماتی از سوی این شرکت در دست انجام است، گفت که هماهنگی بین رئیس جمهور و شهردار تهران شکل گرفته که دولت بدهی معوق خود را از محل ماده ۱۲ و برخی بندها و تبصره‌های بودجه سنواتی پرداخت کند. انتظار می‌رود با توجه به نزدیکی دیدگاه‌ها دولت و شهرداری تهران درباره ضرورت نوسازی واگن‌های فرسوده مترو شاهد تامین اعتبار برای تحقق این هدف در آینده‌ای نزدیک باشیم.
به گفته شایسته، برای تامین برخی  قطعات ناوگان در کوتاه مدت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتیار نیاز است اما برای واردات واگن‌های جدید و رام قطار دست کم به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
شایسته اصل در ادامه با اشاره به مذاکره این شرکت با ۳ کشور برای واردات واگن و قطعات مورد نیاز برای تعمیر واگن‌های نیازمند نوسازی اظهار داشت: مذاکراتی با مالزی و چین و روسیه برای خرید واگن و قطعات انجام شده است. در راستای حمایت از شرکت‌های داخلی نیز در گذشته، قرارداد خرید  ۶۳۰ دستگاه واگن از سوی یک شرکت داخلی با یک کنسرسیوم چینی امضا شده بود که به دلیل ایفا نشدن تعهد دولت برای تامین منابع مالی این قرارداد به حالت تعلیق درآمده است.
وی افزود: در زمینه تامین تامین قطعات ناوگان ریلی، اولویت با تولید داخلی است. به عنوان مثال قرارداد خرید ریل‌های تولید شرکت ذوب آهن به امضا رسیده و مراحل تحویل و جایگذاری این ریل‌ها در خطوط مترو در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره گلایه شهروندان ساکن کرج از کاهش زمان حرکت آخرین قطار از تهران به کرج این موضوع را بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا دانست و گفت: مترو موظف است به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کند. با اجرای این دستورالعمل اتمام کار قطارهای خط ۵  از مبدا تهران به کرج در ساعت ۲۱:۳۰ و خطوط دیگر تا ساعت ۲۲ انجام می‌شود. اگر ستاد به ما اجازه دهد نیم ساعت به زمان فعالیت این واگن ها اضافه خواهد شد که چنین مجوزی از سوی ستاد کرونا تاکنون صادر نشده است.

کد خبر 642590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha