مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: سال‌هاست که شرکت واحد اتوبوسرانی جذب نیرو نداشته است.

اتوبوس شهری - بی آر تی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره افزایش سرفاصله زمانی تعدادی از خطوط تندرو اتوبوسرانی و همچنین اینکه آیا می‌توان در این خطوط از ون یا اتوبوس تک‌کابین استفاده کرد، توضیح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی فقط اجازه استفاده از مینی‌بوس و اتوبوس را دارد و ون مربوط به حوزه تاکسیرانی است. خطوط تندرو به جز خطوط راه آهن - تجریش و خاوران - آزادی، چپ‌در هستند، یعنی استفاده از اتوبوس تک‌کابین و مینی‌بوس در این خطوط به دلیل راست‌در بودن ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشکل اصلی در خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و افزود: سال‌هاست که شرکت واحد جذب نیرو نداشته و سالانه تعداد بسیاری از نیروها از جمله رانندگان بازنشسته می‌شوند.

به گفته ترفع، در حال حاضر شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک مواجه شده است و برنامه‌ریزی‌هایی برای جذب نیرو انجام شده و اخیراً تعداد محدودی راننده پایه یک به‌ کار گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید مجوز جذب نیرو را صادر کنند، عنوان کرد: اگر جذب رانندگان پایه یک انجام شود، سرویس‌دهی وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه گفت: در حال حاضر ۹ خط تندرو در شهر تهران وجود دارد. براساس مطالعات انجام‌شده، اگر روزانه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مجموع این ۹ خط فعالیت داشته باشند، سرویس‌دهی مطلوبی به مسافران ارائه خواهد شد. با توجه به بازنشستگی رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از ۸۰۰ دستگاه در مجموع ۹ خط تندرو شهر تهران است.

وی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های پشتیبان توضیح داد: سیستم اتوبوسرانی به این صورت است که به جز اتوبوس‌های فعال، تعدادی اتوبوس پشتیبان هم وجود دارد. اتوبوس‌های پیشتیبان جایگزین موقت اتوبوس‌های خراب می‌شوند تا اتوبوس مورد نظر تعمیر و جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دوکابین وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دوکابین وجود ندارد چراکه متوسط سن آن‌ها نسبت به اتوبوس‌های تک‌کابین کمتر است و با تعمیرات و نگهداری مستمر به چرخه فعالیت برمی‌گردند.

ترفع در پایان تأکید کرد که کمبود اتوبوس‌های دوکابین و تندرو در خطوط مسیر ویژه به علت کمبود راننده است.

کد خبر 642746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha