مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران از مذاکرات شهرداری تهران با تعدادی خودروساز داخلی برای خرید تاکسی- ون برقی، هیبریدی و گازی خبر داد.

تاكسي ون برقي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی اسماعیل بگی با اشاره به بازدید شهردار تهران از تعدادی ون و تاکسی برقی، بیان کرد: روز گذشته یک شرکت خودروساز تعدادی محصول به ساختمان مرکزی شهرداری تهران آورده بود که یکی از آن محصولات، خودروی ون برقی بود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه خودرو مذکور کاملاً ساخت داخل کشور است، افزود: البته این خودرو در مرحله آزمایشی قرار دارد که باید استانداردهای لازم را کسب کند.

اسماعیل بگی در ادامه بیان کرد: قرار است که در جلسات پیش رو با شرکت خودروساز، نیازهای سازمان تاکسیرانی برای چگونگی بهره برداری از خودرو، اعلام شود تا تغییرات لازم در خودرو صورت گیرد.

او درباره کاربری خودروهای دیگری که روز گذشته از آن‌ها بازدید شد، توضیح داد: خودروی دیگر ون ۷ نفره گازسوز بود که امید است به فوریت این خودرو وارد ناوگان تاکسیرانی شود. ورود این ون میتواند بعضی از مشکلات موجود در خطوط پر ازدحام را حل کند. همچنین این خودرو می‌تواند یک مدل ون VIP با قیمت مناسب برای جابجایی مسافران باشد.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه همچنین مدل ون‌های ایستاده در دستور کار خرید قرار دارد، افزود: ون‌های سقف بلندی که ظرفیت ۱۵ نفره دارند و می‌توانند در خطوط پر جمعیت به صورت نیمه انبوه بر فعالیت داشته باشند. در این‌باره نیز با یک شرکت خودروساز مذاکره شده‌ که منتظر خروجی‌ نهایی هستیم.

تصاویر | تاکسی ون‌های برقی در راه پایتخت

اسماعیل بگی در ادامه عنوان کرد: همه این موارد باید منجر به قراردادهایی شود که در آن به صورت مشخص زمان تحویل خودرو، قیمت و تعداد تعیین شده باشد و سپس سازمان تاکسیرانی برای چگونگی استفاده از ون‌ها برنامه ریزی کند.

او با بیان اینکه باتوجه به شرایط فعلی، موضوع قیمت و ارائه تسهیلات بسیار حائز اهمیت است، گفت: باید حدود ۸۰ درصد از سهم هزینه خودرو به صورت تسهیلات بانکی به راننده پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به نامه ارسالی شهردار تهران به وزیر صنایع، بیان کرد: پیرو همین نامه، درحال حاضر خودروسازان مختلفی برای ساخت خودروی برقی اعلام آمادگی کرده‌اند. روز گذشته در همین راستا جلسه‌ای با مدیرکل صنایع حمل و نقلی وزارت صنایع برگزار شد تا بررسی شود که چه نوع خودروهایی امکان استفاده در ناوگان حمل و نقلی تهران را دارند.

اسماعیل بگی با بیان اینکه درحال حاضر ناوگان تاکسیرانی به دو مدل تاکسی (سمند و پژو) منحصر شده است، افزود: مدل خودروی دیگری برای بکارگیری در ناوگان تاکسیرانی وجود ندارد. ناوگان تاکسیرانی نیاز به مدل خودروهای متنوعی از جنس کاربری‌های مختلف (ون ۱۵ نفره و ۷ نفره، خودروی باربری، سواری سبک، سواری با سوخت پاک) دارد.

او با تأکید براینکه باید به سمت خودروهای برقی و هیبریدی حرکت کرد، گفت: از زمانی که وارد سازمان تاکسیرانی شدم، موضوع فوق را در دستور کار قرار دادم. تاکنون با تعدادی شرکت خودروساز وارد مذاکره شده‌ایم و از محصولات دیدن شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ حرکت جهان به سمت تغییر خودرو از سوخت فسیلی به برقی است. ایران نیز نمی‌تواند از این آینده گریزی داشته باشد. درحال حاضر تقریباً تمام خودروسازان بزرگ جهان یک نمونه خودروی برقی به بازار ارائه داده‌اند.

کد خبر 642811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    21 4
    با پیشینه ای که میشناسیم دو خودروساز دولتی هستند. تجربه نشان داده نا موفق خواهد بود . بنظرم اگر مناقصه برگزار میشد شرکت های خارجی و داخلی ، طی یک مناقصه با شرط خدمات پس از فروش شرکت میکردند به صرفه بود. چرا خودمان گول میزنیم.چون زنجیره تولید خودروی برقی در ایران نیست هم از نظر قیمت و کیفیت قدرت رقابت ندارد.
  • حمیدرضامرواریدی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    18 2
    خدمت تاکسیرانان عزیز و زحمتکش عرض کنم تا از خودتان شخصی سکاندار سازمان تاکسیرانی نشود مشکلات عزیزان تاکسیران حل نخواهد گردید چون این مدیران شاید تو عمرشون ۸ ساعت بطور مداوم تو ترافیک شهر تهران دنده عوض نکردن که درد عزیزان بزرگوار تاکسیران را بدانند ( مشکلاتتان زمانی به حداقل ها میرسد که یک همکار تاکسیران مدیر سازمان گردد )
  • کارشناس بی طرف IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    29 1
    یکی از مهمترین راههای کاهش آلودگی هوا استفاده از اتومبیلها و موتور سکلیت های برقی بویژه در کلان شهر هاست هرچند همین الان هم دیر شده است ولی به سرعت میتوان پیگیر این موضوع بود.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    10 13
    تنها چیزی که زیاد گرون نکردن همین کرایه اتوبوسه که اونم دارین واسش نقشه میکشین..بسه دیگه اتوبوس برقی نمیخایم همون گازوییل هم راضی ایم
    • مردم ایران لیاقت هیچی رو ندارن IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      7 5
      اتوبوس گازوییل دریت ارزون تر است ولی ماهم باید پیشرفت روز دنیا را ببنیم عقب مانده هستیم تو همه صنعت ها تاکسیران ها فقط مینشینن بعد سختی ها میگید شما برو یک روز نقاشی دیوار کل ریه هات ستون فقرات درد میگیرد
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      11 1
      اتفاقا اتوبوس برقی ارزانتر هست، چون برق ارزانتر از گازوییل بنزین هست خارجی ها از ما زرنگ ترند. مشکل اتوبوس برقی سرمایه گذاری اولیه هست ، مثل زیرساخت ها شارژ، نگهداری ، تعمیر و هزینه اولیه خرید، با رشد فناوری در اینده اتوبوس برقی ارزانتر خواهند شد. مشکل اصلی زیرساخت هاست
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    8 0
    برای موفقیت وسیله نقلیه برقی، وزارت صنعت معدن، وزارت نیرو ، وزارت نفت ،ایمیدرو و... باید در کنار هم جمع شوند و یک راهبرد مشخص تعیین کنند. شهرداری و دولت هم بعنوان تسهیل گر زیرساخت ها عمل کنند. بدون تشکیل یک زنجیره منظم ، به مانند ساخت خودروهای داخلی ،گران تمام خواهند شد ، مانند پراید که قطعات مهم ان وارداتی هست.
    • امیرناصر میرشکرایی IT ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 2
      شرکت تعمیران می تواند تاکسی های کنونی را به راحتی و با قیمت بسیار پایین ، تبدیل به برقی نماید ، فقط همت مسیولین را می خواهد که بدون کمک مدیران مسیول نمی توان حرکتی کرد . هزبنه برقی کردن تاکسی های کنونی که از موتور درون سوز استفاده می کنند شامل لوازم و تجهیزات و باطری لیتیوم بروماید با توان پیمایش۲۵۰ کیلومتر پس از هر بار شارژ و دستمزد جمعا ۹۵۰۰ دلار و نیز مصوبه مجلس برای معافیت گمرکی لوازم با ضمانت ۲ ساله و تعمیرات ۱۰ ساله می باشد .لطفا توجه کنید خودرو سازان ایران به هزار و یک دلیل نمی توانند این کار را انجام دهند .
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 1
    احسنت بلاخره داره اتفاق خوب میافته
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 2
    بستگی داره به خودتون اگه همون روش های آزموده شده قبلی رو برید همون نتیجه فعلی رو خواهید گرفت یعنی دوباره اگه خزانه رو به جیب خودروساز وطنی سرریز کنید تا بعدا براتون خودرو بسازه تهش میشه همینی که الان هست با چند درجه بدتر! اما اگه مناقصه بین المللی حداقل با همین کشورهای دور و بر مثل چین و هند و ترکیه و روسیه بزنید و پول بیت المال رو خرج نوسازی سریع حمل و نقل عمومی‌ و توسعه اون کنید شاید یه فرجی حاصل شد، از قدیم گفتن مومن از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه
  • مهدی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    هیچ اتفاقی نمی افته. خیالمون راحت. فقط حرفه همین.