بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد دست کم یک نفر در این کشور به علت کرونای اومیکرون درگذشته است که نخستین مورد اعلام‌شده مرگ به علت این سویه به سرعت در حال انتشار است.

UK

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات انگلیسی تا به حال جزئیاتی درباره این مرگ ناشی از سویه‌ی اومیکرون کرونا و اینکه آیا بیمار واکسینه بوده یا یا بیماری زمینه‌ای داشته یا نه، اعلام نکرده است. 

گرچه مرگ‌های ناشی از سویه‌ی اومیکرون ممکن است در سایر کشورها هم رخ داده باشد، اما تا به حال به جز این مورد در انگلیس اعلام علنی درباره آنها انجام نشده است.

بوریس جانسون گفت این سویه اکنون حدود ۴۰ درصد موارد عفونت‌ها در لندن، پایتخت این کشور را تشکیل می‌دهد.

جانسون گفت:‌« به نظر من این ایده که اومیکرون سویه‌ی خفیف‌تری از ویروس است را فعلا باید کنار گذاشت و فقط بر انتشار سریع آن در جمعیت متمرکز شد.»

پیش از اعلام این مرگ، انگلیس بستری شدن ۱۰ نفر را به علت عفونت ناشی از سویه‌ی اومیکرون در بخش‌های گوناگون این کشور اعلام کرده بود. این افراد در سنین ۱۸ تا ۸۵ سال بودند و اغلبشان دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند.

«سازمان امنیت بهداشتی» انگلیس که برای نخستین بار ظهور سویه‌ی اومیکرون را در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ‌کنگ کشف کرد- می‌گودی این سویه می‌تواند بر ایمنی ناشی از دو دوز واکسن‌هایی مانند آسترازنکا و فایزر-بیونتک غلبه کند.

از طرف دیگر مقامات بهداشتی پاکستان نیز کشف نخستین مورد عفونت کروناویروس را در این کشور گزارش کردند.

«مرکز ملی فرماندهی و عملیات» (NCOC) پاکستان روز دوشنبه در توئیتی کشف سویه‌ی اومیکرون را در این کشور اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید به نظر می‌رسد سویه‌ی اومیکرون از سویه‌ی دلتا هم که قبلا در میان «سویه‌های نگران‌کننده» کرونا بیشترین سرعت انتشار را داشت، واگیرتر است، اما هنوز معلوم نیست که آیا بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا نه.

کد خبر 643102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha