چرا پرسپولیس باید پیکان را شکست بدهد؟ چرا در غیراین صورت باید نگران سرخ‌ها بود؟

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، در ادامه مسابقات هفته دهم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه دستگردی تهران، پرسپولیس در حالی میهمان پیکان است که سرخپوشان به دلایل فراوان چاره‌ای جز کسب پیروزی در این مسابقه ندارند. صد البته احترام تیم پیکان واجب است، اما شواهد و نشانه‌ها حاکی از آن است که این تیم نباید رقیب سرسختی برای سرخپوشان باشد.

چند دلیل برای یک ادعا

بیش از هر چیز دیگری به‌نظر می‌رسد سطح فنی ۲ تیم اختلاف فاحشی با هم دارد. چه براساس بضاعت انسانی و چه از نظر جایگاه در جدول رده‌بندی، پرسپولیس دست بالا را در اختیار دارد. سرخپوشان بعد از ۵ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، در فصل جاری هم جزو مدعیان اصلی فتح جام به شمار می‌روند. شاید آنها فصل را عالی شروع نکرده باشند، اما مثلا نسبت به فصل گذشته یا فصل قبل از آن خیلی هم عقب نیستند. سرخپوشان ۱۳ امتیازی هستند و تا پیش از آغاز مسابقات هفته دهم فقط ۳ امتیاز تا صدر جدول فاصله داشتند. البته پیکان هم فعلا ۱۲ امتیاز گرفته و وضع خوبی دارد، اما آنها هفته گذشته در یکی از نخستین مسابقات دشوارشان با نتیجه ۳ بر صفر برابر استقلال شکست خوردند و مطلقا هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. در نتیجه انتظار می‌رود پرسپولیس هم امروز در موقعیت خوبی برای پیروزی بر پیکان باشد. تیم مجتبی حسینی تازه مسابقات سختش را شروع کرده است. آنها بعد از پرسپولیس باید برای رویارویی با تیم‌هایی مثل سپاهان، فولاد، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان آماده شوند.

برتری تاریخی پرسپولیس

پیکان یکی از محبوب‌ترین رقبای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بوده است. این دو تیم در ۲۰ دوره قبلی این رقابت‌ها ۳۲ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۲۴ مرتبه پرسپولیس برده، ۴ مسابقه به تساوی انجامیده و ۴ بازی هم با پیروزی خودروسازان پایان یافته است. سرخپوشان در مسابقات رودررو ۵۸ بار دروازه پیکان را گشوده‌اند و تنها ۲۷ گل از این تیم خورده‌اند. در نتیجه پرسپولیس با برتری ذهنی و آمادگی روانی کامل رودرروی حریف امروزش قرار می‌گیرد. آخرین تقابل ۲ تیم به هفته پایانی فصل گذشته برمی‌گردد؛ جایی که پیکان با قبول یک شکست دیگر برابر قرمزها، حکم پنجمین قهرمانی پیاپی این تیم را امضا کرد.

اگر تیم یحیی نبرد...

حقیقت آن است که حجم انتقادها از عملکرد پرسپولیس در فصل جاری کم‌سابقه بوده است. فراز و فرودهای فنی پرسپولیس، به‌تدریج هواداران این تیم را نگران و ناخشنود کرده است. تساوی برابر هوادار آن هم بعد از یک نمایش کسالت‌بار در داربی تهران، باعث شد این هفته انتقادهای بسیار زیادی از کادرفنی پرسپولیس صورت بگیرد. در این شرایط ناکامی احتمالی قرمزها برابر پیکان، حسابی برای آنها گران تمام خواهد شد. پرسپولیس برای بازی امروز مهدی ترابی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

شاید یک فرصت دیگر

یکی از خریدهای ناامیدکننده پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم، رضا اسدی بوده است. این بازیکن که با هیاهوی بسیار زیاد جذب شد، قرار بود جای خالی احمد نوراللهی را در میانه زمین پر کند، اما نمایش‌های او در چند بازی ابتدایی سرخ‌ها اصلا چنگی به دل نزد و سروصدای هواداران را بلند کرد. همزمان مصدومیت کهنه و عجیب کمال کامیابی‌نیا هم بهبود یافت تا اسدی کاملا به نیمکت دوخته شود. با این حال نکته اینجاست که کمال در ۲ بازی اخیر سرخپوشان خیلی آماده و قبراق نشان نداده است. او در داربی تهران و مخصوصا نیمه اول روز خوبی نداشت و برابر هوادار هم پیش از دقیقه ۶۰ جای خودش را به همین رضا اسدی داد. بنابراین عجیب نیست اگر امروز شاهد بیرون ماندن کامیابی‌نیا و بازگشت اسدی به ترکیب باشیم. در این صورت این بازیکن یک فرصت دیگر برای اثبات توانایی‌هایش به‌دست خواهد آورد؛ فرصتی که قرار نیست هر بار تکرار شود و اگر واقعا اسدی به زمین رفت باید حسابی خودش را نشان بدهد. انتظارات از او بسیار بالا است؛ مخصوصا به‌خاطر طول کشیدن روند مذاکره‌اش و درخواست مالی بالایی که داشت. اسدی خیلی وقت ندارد که نشان بدهد شایسته این همه سروصدا بوده است. آیا امروز یحیی این فرصت را به او می‌دهد؟

کد خبر 643429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha