رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به افزایش دوساله سن و سنوات بازنشستگی در لایحه‌ بودجه ۱۴۰۱ و اعلام مخالفت با آن گفت: اگر قرار است چنین کاری انجام شود باید در خود صندوق‌های بازنشستگی مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و به صورت دقیق با بررسی جوانب مختلف تدوین و به مجلس ارائه شود سپس به قانون تبدیل شود.

كارمندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی دهقان‌کیا اظهار کرد: افزایش دوساله سن و سنوات بازنشستگی در لایحه‌ای که دولت ارائه کرده آمده است، اما در جریان اینکه دولت با چه نیتی این کار را انجام داده، نیستیم.

وی افزود: اگر قرار است چنین کاری انجام شود باید در خود صندوق‌های بازنشستگی مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و به صورت دقیق با بررسی جوانب مختلف تدوین و به مجلس ارائه شود تا به قانون تبدیل شود اما اینکه در قانون برنامه بودجه یک مرتبه بگویند «سابقه دو سال زیاد شد» چه معنایی دارد؟.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه برای نخستین بار در این ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی چنین اتفاقی رخ داده که یک مرتبه بگویند دو سال بر سابقه و سن بازنشستگی افزوده می‌شود اظهار کرد: چنین اقدامی باید آیین‌نامه‌ای داشته باشد و قبل از آن پیشنهادات از سوی وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی دریافت شده باشد و در قالب لایحه تا طرح ارائه شود تا در دستورکار قرار بگیرد.

دهقان‌کیا افزود: معمولا همه جوانب چنین اموری در سازمان تامین اجتماعی بررسی می‌شود. طبق اطلاعات ما، در سازمان از این موضوع بی‌خبر هستند و ما هم اطلاعات بیشتری درباره این تصمیم و مشمولانش نداریم و با آن مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید راهکارهای اساسی برای پایداری صندوق‌های بیمه‌ای بیندیشد گفت: دولت باید ماهانه ۴۵۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات کارفرمایی‌اش در قبال ۲۶ مورد از قوانین تحمیلی به صندوق تامین اجتماعی و بیمه شدن اقشار خاص با هفت درصد حق بیمه، بپردازد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اضافه کرد: در واقع دولت باید ماهانه ۲۳ درصد سهم حق بیمه این اقشار را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد. بنابراین دولت نه تنها دیون سنوات گذشته اش به سازمان تامین اجتماعی که از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تجاوز کرده را تسویه نکرده، بلکه ماهانه ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز به آن افزوده می‌شود و جزو تعهدات جاری‌اش است.

دهقان‌کیا تاکید کرد: دولت‌ها باید ابتدا تکلیفشان را با تامین اجتماعی روشن کنند تا تعادل منابع و مصارف سازمان برقرار شود لذا لازم است تکلیف بدهی روشن شود که تصمیم به پرداخت آن دارند یا خیر.

وی با اشاره به کسری‌های بودجه تامین اجتماعی به علت عدم تسویه دیون دولت بابت تعهدات کارفرمایی‌اش گفت: دولت‌های قبلی روی قوانین دست‌اندازی و قوانین جدیدی را تصویب کردند که منابعش دیده نشده است و بار آن بر دوش تامین اجتماعی افتاد. تامین اجتماعی گرفتار این موضوع است و دولت باید مشکلش را حل کند.  متاسفانه عملکرد دولت های قبلی در زمینه پرداخت دیون تامین اجتماعی موفق نبوده و دولت فعلی نباید همان راه را ادامه دهد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به بی‌توجهی نسبت به پرداخت دیون دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، بر ضرورت تعیین حداقل حقوق و دستمزد سال آینده بر اساس نرخ واقعی تورم تاکید کرد و گفت: روند تعیین حقوق و دستمزد بر اساس نرخ دستوری باعث شده شکاف میان دستمزد و هزینه خانوار افزایش یابد لذا حتما امسال تورم واقعی اعلامی از سوی بانک مرکزی مدنظر قرار گیرد و سبد هزینه خانوار را محاسبه و حقوق و دستمزد را بر اساس آن تعیین کنند.

کد خبر 644412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمودی US ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    17 0
    شما را به پیر و پیغمبر جلوی این قانون و ناعدالتی را بگیرید اختیاری کنید هر کس نخواست باز نشست نشه
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 0
      آقای محمودی شماچرا دیگه؟؟
  • بزرگی US ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    13 0
    کل دنیا اختیار و تصمیم در مورد صندوق در اختیار سهام داران است
  • بازنشسته IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    8 0
    این اقدام هم به ضرر دولت وهم افرادیست که قراربوده سال 1401بازنشسته شوند،اگر دولت کارش با این دوسال حذف می شود ،علی الحساب 28سال ازسنوات افرادمشمول را تسویه ودوسال الباقی را به این افراد مدیون شود تا درآینده تسویه نماید.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    11 0
    سلام بخداخسته شدیم ترکیدم 20سال متناوب دارم گفتن بایدمتوالی باشه آخه خود ریس جمهور هم متوالی نیست
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 0
      سلام.بیمه تامین اجتماعی هستید شما؟
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 0
      سلام دوست عزیز چنین قانونی وجود نداره بازم پی گیری کنید.اگر چنین قانونی بود الان ۹۵ درصد بیمه شده ها نباید بتونن بازنشست بشن.چند نفر رو سراغ دارید بیمه اش بصورت متوالی پرداخت شده باشه؟ اگه یه همچی قانونی وجود داشته باشه درصد بالایی از بیمه شده ها مغبون تامین اجتماعی باید باشن.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 1
    اگر چنین رویه باب شود فاتحه عدالت و فعالیت مولد و روابطه کار را باید خواند در ثانی مگر فقط در این مملکت کارگران و شاغلان در صندوق تامین اجتماعی وجود دارند ک چپ و راست برای انها نسخه می پیچند پس کارکنان صنعت نفت و استخدامی کشوری و لشکری چ
  • ...... IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    12 0
    توروخدا تصویب نکنین.بخدااین ظلمه.ماکارمندان دیگه توان کارکردن نداریم.چرافکرمیکنیدکسی که بازنشسته میشه حتمابایددر اداره ازپابیفته بعدبازنشسته بشه.مگه کارمندآدم نیست چقدر کار
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    15 0
    الان خیلی از کارفرماها توان پرداخت حق بیمه دو ندادن و کارگرا خودشون بیمه خودشونو پرداخت میکنن به امید روزی که بتونن بازنشیت بشن.میترسم آخرش با این قوانین عجیب غریب بمیریم و بازنشستگی رو به گور ببریم
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    13 0
    احسن زنده باش
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    10 0
    امیدواریم نمایندگان مجلس با قاطعیت با این طرحی که قانونا" و شرعا" دارای اشکال و خلاف میباشد مخالفت نمایند و جلو این ظلم بایستند
  • مجیدم IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    8 0
    واقعأ شماها بعداز40سال ازاین قانون شوکه شدید؟؟ پس گرانی کالاها وخودرو وغیره که هرشب یا هرهفته اتفاق میافتد برای شماجای تعجب نداره.؟؟واقعأکه
  • US ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 0
    پس ما جوانهای بیکار کی باید برویم سر کار
    • جو IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      3 0
      از عمو بایدن بپرس !!!
  • خلیل IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 1
    دولت به جای اینکه از جیب کارمند وکارگر بد بخت بزند و سوءمدیریت صندوقهای بازنشستگی را تامین کند پی گیری قضایی برگشت وجوه را بکند . بااین طرح هم به جوانان ظلم میشود که بیکار و تحصیلکرده هستند و همه را به سمت مهاجرت سوق میدهد هم یک عده کارمند مسن و مریض و بی انگیزه را گردن آویز ادارات می کند آقای رئیسی مردم به شما رای دادند که به انها خدمت کنید نه اینکه با این طرح ها دلسردشان کنید والسلام
  • kh IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    5 0
    استدعا دارم اگر هرکسی به نماینده شهر ش دسترسی داره اعتراض خودش را نسبت به این لایحه ظالمانه انعکاس بدهد که به فضل خدا تصویب نشود 0
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      صورتجلسه بنویسید بدید دفاتر نمایندگان مجلس تا میتوانید امضاء جمع کنید, اینکه نشد دولت هر کجا به مشگل بخورد بیاد سراغ کارمندان و کارگران
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    4 0
    افزایش سن بازنشستگی در نهایت به ضرر صندوق ها تمام میشود صندوق ها به هر ترتیبی دارند جلوی بازنشستگی را می گیرند حتی سال گذشته جلوی بازنشستگی پیش از موعد با 25 سال را گرفتند ...با این سیاست غلط و ارجاع بازنشستگان به سالهای اتی و نداشتن خروجی بازنشستگی در چند سال اینده سونامی بازنشستگان خواهیم داشت که صندوق ها هیچ برنام ای برای مدیریت ان ندارند گیریم دو سال دیگر زمان خریدند در نایت چکار می خواهند بکنند.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    4 0
    سلام. هر دم ازین باغ بری میرسد.. خنده داره . شب بخوابی صبح پاشی یه دفعه بگی ما پول نداریم فشارش کارمند باید بکشه جای ۳۰ سال ۳۲ سال خدمت کنه. مگه جنگله؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 0
    همه از افزایش دوساله سنوات ناراحت و نگرانند-از یک طرف میگیم جوانان بیکارند از یک طرف میگیم شاغلان سرکار بمانند و کار را ادامه دهند-یعنی چه ! این طرح تبعات منفی اجتماعی بالایی را دارد -خواهشاء تصویب نفرمایید!
  • سپهوند IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    این اگر تصویب بشه شر میشه
  • مسعود زحمتکش IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    باتوجه به بیکاری بسیاری ازجوانان وافراد تحصیل کرده جامعه این کار درست نبوده وبر مشکلات کار و اشتغال اضافه مینماید ودر ضمن میانگین 3سال اخر شاید برای قشر کارمند که دریافتی بالاتری نسبت به بخش خصوصی دارند زیاد تفاوت نکند ولی برای قشر کارگر که به هیچ ارگانی وابستگی ندارند بسیار دچار مشکل میشوند واین شروع بی عدالتی در دولت جدید است بنابراین برای اینکه اجحافی به بخش خصوصی صورت نگیردحقوق کارکنان دولت و بخش خصوصی همسان سازی شودعدالت بر قررار گردد باتشکر
  • احمدی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    تو رو بخدا این طرح رو حذف کنید دلتون بحال این قشر ضعیف و زحمتکش بسوزه.. این طرح رو بزارید وقتی که وضعیت اقتصاد کشور خوب شد اجرا نمایید.. الان کسی که پاداش پایان خدمت میگیره میتونه با پولش یه خونه کوچک شاید تهیه کنه اگه دو سال دیگه بازنشست بشه ارزشش خیلی پایین میاد..