مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

برای همه ما پیش آمده‌است که جهت رفع یک نیاز به‌خصوص به دنبال اپلیکیشنی خاص بگردیم و یا از بین چندین اپلیکیشن مختلف که همگی در یک حوزه مشترک کاربرد دارند، دچار تردید در انتخاب باشیم. در چنین شرایطی ممکن است از دوستان و اطرافیان خود سوال بپرسیم و از آن‌ها بخواهیم اگر در زمینه رفع نیاز ما اپلیکیشن خاصی را می‌شناسند به ما نیز معرفی کنند.

image-20211220100042-1.jpeg

همچنین ممکن است از طریق اینترنت به دنبال یافتن یک اپلیکیشن مناسب بگردیم.

ممکن است در این مسیر چندین اپلیکیشن دانلود کنیم و بعد از نصب آن‌ها سعی کنیم بفهمیم که آیا این اپلیکیشن‌ها مناسب ما هستند یا نه و سپس آن‌هایی که مناسب نیستند را از روی گوشی خود حذف کنیم.

این فرایند زمان‌گیر است و نمی‌تواند آنطور که باید ما را در انتخاب بهترین اپلیکیشن یاری دهد.

اپ‌استورها، راهنماهای بی‌طرف انتخاب اپلیکیشن

یکی از بهترین ابزارهای دریافت اطلاعات دقیق و بدون تعصب درباره اپلیکیشن‌ها، اپ‌استورها هستند. این فروشگاه‌های اپلیکیشن، توضیحاتی دقیق و فاقد جهت‌گیری‌های تبلیغاتی را درباره هریک از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

بنابراین کاربران با مطالعه این توضیحات بی‌طرف، به صادقانه‌ترین شکل ممکن نسبت به امکانات و عملکرد اپلیکیشن‌ها آگاه شده و درباره توانایی آن‌ها در برطرف کردن نیاز خود مطلع می‌شوند.

اما این تمام ویژگی مثبت استفاده از اپ‌استورها در شناسایی و انتخاب اپلیکیشن مناسب کاربر نیست. فروشگاه‌های اپلیکیشن بخش‌های مختلفی دارند که در کنار توضیحات ارائه شده برای هر اپلیکیشن، می‌تواند دید بازتری را برای کاربر فراهم سازد.

موضوع دیگری که در اپ‌استورها وجود دارد و به کاربران در انتخاب اپلیکیشن کمک می‌کنند، طبقه‌بندی اپلیکیشن‌های فعال در یک حوزه خاص بر اساس میزان دانلود و رضایتمندی کاربران است.

امکانات اپ‌استورها برای کمک به کاربر در انتخاب اپلیکیشن

اپ‌استورها ب طرق مختلفی توانایی کمک کردن به کاربران در انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود را دارند. برخی از امکاناتی که این فضای سهل انتخاب و دانلود را برای کاربران فراهم می‌کند به شرح زیر است:

- نظرات کاربران

در یک فروشگاه اندرویدی مانند مایکت، در صفحه مربوط به هر اپلیکیشن علاوه بر توضیحات ارائه شده درباره آن، نظرات کاربرانی را که پیش‌تر از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اند مطالعه می‌کنیم.

این موضوع کمک می‌کند نسبت به تجربه‌ای که قرار است از کار کردن با یک اپلیکیشن خاص کسب نماییم، پیش از نصب آن اپلیکیشن مطلع شویم. مردم اغلب چالش‌ها، نظرات مثبت و منفی، پیشنهادات و انتقادات خود را درباره هر یک از اپلیکیشن‌ها درج می‌کنند و این صادقانه‌ترین اطلاعات مفیدی است که می‌توان درباره یک محصول دیجیتال به دست آورد.

- نظر سردبیر:

به جز نظر کاربران، سردبیرهای اپ‌استورها نیز با توجه به بررسی‌هایی که از عملکرد برنامه‌ها انجام می‌دهند و به واسط تحقیق و بررسی‌هایی که پیرامون نظرات کاربران صورت می‌دهند، بهترین اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های مختلف را به صورت ماهانه یا هفتگی در قالب متن یا ویدیو معرفی می‌کنند.

- امتیازات اپلیکیشن

حتما برای شما هم پیش آمده‌است که پس از نصب اپلیکیشنی خاص و کار کردن با آن با یک نوتیف یا پیغام که از شما می‌خواهد به عملکرد آن اپلیکیشن امتیاز دهید، مواجه شوید. اپ‌استورها میانگین این امتیازات را که توسط تعداد مشخصی از کاربران آن اپلیکیشن به ثبت رسیده‌است محاسبه کرده و در معرض نمایش قرار می‌دهند.

همین موضوع ب کاربران جدید کمک می‌کند توانایی آن اپلیکیشن در برطرف کردن نیازشان را قضاوت کرده و با خیالی آسوده‌تر نسبت به دانلود آن اقدام نمایند.

- تعداد دانلود

در یک اپ‌استور، مانند فروشگاه اندرویدی مایکت، تعداد دانلودهای انجام شده برای یک اپلیکیشن به همه کاربرانی که وارد اپ‌استور می‌شوند نمایش داده می‌شود. بدیهی است هر قدر که تعداد دانلودهای انجام شده برای یک اپلیکیشن بالاتر باشد، اعتماد مردم به آن نیز بیشتر است. همین موضوع کاربران جدید را برای دانلود و نصب آن اپلیکیشن مصمم‌تر می‌کند.

- تصاویر اپلیکیشن

اپ‌استورها تصاویر باکیفیتی از فضاهای مختلف درون یک اپلیکیشن را در کنار توضیحات آن برای کاربران جدید منتشر می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود کاربران بتوانند پیش از دانلود و نصب آن اپلیکیشن یک ذهنیت کلی نسبت به فضای کاربری آن داشت‌باشند و بهتر تصمیم بگیرند که تمایلی به استفاده از آن دارند یا نه.

انتخاب بهترین اپلیکیشن

با توجه به آنچه گفته شد، از بین راهکارهایی مانند پرس‌وجو کردن از دیگران یا جستجو در منابع مختلف، استفاده از اپ‌استورها ایمن‌ترین و سریعترین راه رسیدن به بهترین اپلیکیشن موجود برای رفع نیازی خاص است.

کد خبر 644447

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha