سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید سویه‌ی بسیار واگیر اومیکرون به سویه‌ی غالب کروناویروس در این کشور بدل شده است و اکنون بیش از ۷۳ درصد عفونت‌ها ناشی از آن است.

US

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس میزان کنونی شیوع سویه‌ی اومیکرون در آمریکا افزایشی تقریبا شش برابری را در مقایسه با هفته پیش نشان می‌دهد.

سویه‌ی اومیکرون اکنون بالاترین درصد موارد جدید در جنوب، غرب میانه مرکزی، شمال غرب و منطقه نیویورک در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

افزایش سریع در موارد سویه‌ی اومیکرون در هنگامی رخ می‌دهد اوج‌گیری سریع موارد عفونت با آن به خصوص در نیویورک رخ داده است که اکنون یک دهم کل موارد عفونت جدید در این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. ایالت نیویورک روز دوشنبه بالاترین شمار موارد عفونت روزانه را برای چهارمین روز پیاپی گزارش کرد و میانگین موارد عفونت در شهر نیویورک اکنون به بالاترین میزان از هنگام شروع پاندمی رسیده است.

اما شمار موارد بستری‌شدن چه در ایالت نیویورک و چه در شهر نیویورک هنوز فاصله زیادی با رکوردهای پیشین در طول پاندمی دارد.

اوج‌گیری موارد جدید عفونت با سویه‌ی اومیکرون در آمریکا مشابه با روندی است که در سایر کشورهای جهان از جمله آفریقای جنوبی، دانمارک و انگلیس دیده می‌شود.

بر اساس داده‌های منتشرشده در انگلیس، خطر سرایت خانگی سویه‌ی اومیکرون پس از عفونت یکی از اعضای خانواده با آن تقریبا سه برابر بالاتر از سویه‌ی دلتا است و پژوهش‌های مقدماتی نشان می‌دهد احتمال عفونت دوباره با این سویه‌ هم بالاتر است.

یک بررسی در بیمارستان متدیست در شهر هوستون در ایالت تگزاس آمریکا نشان داد که پس از کمتر از سه هفته موارد عفونت با سویه‌ی اومیکرون ۸۲ درصد بیماران علامت‌دار کووید-۱۹ در این بیمارستان را تشکیل می‌دهند. در این بیمارستان رسیدن به این درصد در مورد سویه‌ی دلتا سه ماه طول کشید.

داده‌های منتشرشده بوسیله شرکت‌های واکسن‌سازی نگرانی‌های اولیه در این باره تایید می‌کند که جهش‌ها در پروتئین شاخکی این سویه می‌تواند باعث گریز آن از پاسخ ایمنی در افراد کاملا واکسینه‌شده شود، اما ظاهرا تزریق دوز یادآور برخی از واکسن‌ها به طور قابل‌توجهی میزان آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده این سویه را بالا می‌برد. شرکت آمریکایی واکسن‌سازی مدرنا روز دوشنبه اعلام کرد که تزریق یک دوز یادآور این واکسن باعث افزایش ۳۷ برابری میزان آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس می‌شود.

کد خبر 644775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha