همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در پیامی به مناسبت روز جهانی جهانگردی با تاکید بر عزم جدی دولت برای توسعه گردشگری از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در توسعه این صنعت دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است: نقش بالا و رو به رشد صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی موجب شکوفایی سریع آن شده به طوری که اکثریت قاطع کشورهای دنیا یکی پس از دیگری برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از مزایای آن تلاش می‌کنند و دامنه این امر سبب افزایش سرمایه‌گذاری‌های ملی و جهانی شده است.

در پیام رئیس جمهور که در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در تهران قرائت شد، این مساله تصریح شده است که در کنار بهره‌های اقتصادی گردشگری و ثمرات گسترده و بهره‌های فرهنگی این صنعت، برای هر دولت و ملتی افق تابناک وسیع‌تری پیش روی جهانیان گشوده شده است، تا آن جا که به عنوان پلی استراتژیک پیوند بین ملت‌ها را با قدرت عملی بالا و سهولت اجرایی زیاد دست یافتنی کرده است.

احمدی نژاد در ادامه پیام خود به مناسبت روز جهانی جهانگری گفت: به این ترتیب در کنار آثار اقتصادی گردشگری نظیر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، کاهش فقر و محرومیت و فراگیری جغرافیایی و تنوع اقشار دست‌اندرکار کمک به توزیع عادلانه ثروت و ارتباط اقتصادی بین مردم شاهد نقش فراینده گردشگری در توسعه صلح و دوستی و ثبات و پایداری هستیم. محبت و عشقی که لاجرم باید از مسیر شناخت و معرفت بین انسان‌ها شکل گرفته و توسعه یابد.

احمدی نژاد در پیام خود با تاکید بر اینکه باید دستآوردهای گردشگری را همه جانبه و جامع الاطراف ارزیابی کرد و تلاش در مسیر توسعه صنعت را امری انسانی و الهی دانست و بر آن پای فشرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با نگاهی عمیق به ابعاد متنوع گردشگری و آثار مهم آن در توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به عنوان شرط اساسی در توسعه صلح پایدار تمام مساعی لازم را در جهت توسعه این صنعت به کار خواهد بست.

رئیس جمهور در پیام خود پیشرفت و رشد قابل ملاحظه گردشگری ملی و بین‌المللی کشورمان در سه سال گذشته را نشانه امید بخشی برای آینده روشن این صنعت دانسته و افزوده است: از این جهت مایلم ضمن اعلام تشکر خود از همه دست‌اندرکاران این صنعت اعم از همکاران گرامی خود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عزیزان ارجمند بخش خصوصی از همه بخواهم با جدیت بیشتر به این مهم همت گمارند و جایگاه شایسته کشور عزیزمان را در این هفته ارزشمند تلالو بخشند.

دکتر محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری توامان دولت بخش خصوصی داخلی و خارجی است برعزم جدی دولت برای توسعه گردشگری در ایران تاکید کرده و از همه سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی برای مشارکت در این امر با ارزش دعوت به عمل آورده است.

در خاتمه پیام رئیس جمهور آمده است: پیش به سوی ارزش‌های والای انسانی، پیش به سوی توسعه عدالت و صلح و رو به سوی عشق و محبت و دوستی در جهان.

پیام دکتر محمود احمدی نژاد به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری، جمعی از نمایندگان مجلس و سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در هتل استقلال برگزارشد، توسط معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرائت شد.

کد خبر 64482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز