مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

کف سرامیکی معمولا برای هر نوع فضایی مناسب است. خصوصا برای مکان های پرتردد مانند راهرو، آشپزخانه، حمام یا اتاق نشیمن عالی هستند. دیوارهای کاشی کاری شده، به نوبه خود، سبب زیبایی دکوراسیون آشپزخانه یا حمام هستند

image.png

با این حال، مهم است که چه کاشی یا سرامیکی را برای یک مکان خاص انتخاب می کنید. در اینجا نکاتی که به شما کمک می کند قبل از نصب کاشی و سرامیک آنها را درست انتخاب کنید را با هم مرور می کنیم.

نصب کاشی و سرامیک: کاشی و سرامیک دیوار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ 

انتخاب کاشی برای دیوارها در درجه اول سلیقه ای است. در چنین مکانی، مهمترین پارامتر، اندازه و رنگ و آنهاست.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصب کاشی و سرامیک در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانیدنصب سرامیک انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

۱. تزئینات کاشی و سرامیک

کاشی های روی دیوار سطوح جالبی را ایجاد می کنند، آنها را می توان با ترکیب چند رنگ و نقش مختلف مرتب کرد.

 اگر به دنبال ایده ای برای یک دیوار دکوراتیو اصیل هستید، از مجموعه های ارائه شده توسط تولید کنندگان استفاده کنید، که شامل کاشی های اصلی و تزئینات دیواری مانند نوارهای باریک است.

۲. کاشی های کوچک

کاشی های کوچک بعد از نصب کاشی و سرامیک چشمگیر به نظر می رسند. برای تکمیل قفسه ها، سوله ها، کمدهای مختلف و جدا کردن مکان ها، نصب نوارهای تزئینی یا تکمیل سطوح گرد کاملاً مناسب هستند. همچنین در سالن های حمام بزرگ استفاده می شود.  

اندازه هر کاشی معمولاً بین ۲×۲ تا ۴×۴ سانتی‌متر است، اما برای راحت‌تر کردن چیدمان، آن‌ها را روی شبکه‌ای به ابعاد ۳۰×۳۰ سانتی‌متر متصل می‌کنند.

 ۳. کاشی و سرامیک با اندازه بزرگ

آنها در حال حاضر محبوب ترین نوع کاشی و سرامیک هستند. اندازه های ۶۰×۶۰ سانتی متر یا ۷۵×۷۵ سانتی متر برای دیوارها بیشتر و بیشتر انتخاب می شوند. 

چنین کاشی‌ و سرامیک هایی سطوح یکنواخت ایجاد می‌کنند، به‌ویژه زمانی که تقریباً بدون درز چیده شده‌اند. آنها اغلب در رنگ‌ها و نقوش کم‌رنگی شبیه به چوب، سنگ یا بتن در دسترس هستند، بنابراین یک جایگزین عالی برای علاقه‌مندان به این مواد هستند. 

کاشی‌های بزرگ در فضای داخلی جادار بهتر به نظر می‌رسند و وقتی از دور به آن‌ها نگاه می‌کنیم، درزها حتی کمتر دیده می‌شوند و در نتیجه اثر زیباتر می‌شود. 

در آشپزخانه‌های کوچک یا حمام، باید مطمئن شوید که دیوار برای کاشی و سرامیک بزرگ، خیلی کوچک نباشد 

نصب کاشی و سرامیک : کاشی و سرامیک کف چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ 

به خصوص در کف زمین نه تنها طراحی کاشی ها بلکه پارامترها و مشخصات فنی آنها نیز مهم است. بنابراین، هنگام انتخاب کاشی و سرامیک برای کف چه چیزی مهم است، ابتدا به چه چیزی توجه کنید؟

۱. میزان مقاومت در برابر سایش بعد از نصب کاشی و سرامیک

با نماد PEI تعیین می شود. این معیاری برای مقاومت کاشی های لعابدار در برابر سایش سطحی است. هر چه PEI بیشتر باشد، کلاس مقاومت به سایش بالاتر است. 

کاشی‌های PEI ۳/۷۵۰ را می‌توان با موفقیت در اتاق نشیمن استفاده کرد، اما برای مکان‌های پرتردد مانند سالن یا آشپزخانه، بهتر است آن‌هایی را انتخاب کنید که مقاومت بالاتری دارند، مثلاً. PEI ۳/۱۵۰۰ یا ۴/۶۰۰۰.

۲. سرامیک لعاب دار و بدون لعاب

سرامیک های لعابدار در حال حاضر محبوب ترین روکش کف برای تمام کاربردهای داخلی و خارجی هستند که ویژگی های عملکردی بسیار خوبی را ارائه می دهند، مانند: قابلیت جذب کم، مقاومت بالا در برابر شکستن، سختی بالا و مقاومت در برابر سایش. 

لعاب امکان طراحی انواع جلوه های بصری و اعمال انواع گرافیک بر روی سطح سرامیک را فراهم می کند.

سرامیک های بدون لعاب برای مناطق پرتردد توصیه می‌شوند، زیرا سطح آن‌ها در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند.  وقتی چیزی سنگین بر روی آنها می‌افتد ترک نمی‌خورند، تحت تأثیر مواد شیمیایی قرار نمی‌گیرند، در برابر سایش مقاوم هستند.

نکاتی درباره خرید و نصب کاشی و سرامیک با سنجاق

۳. لغزنده نبودن کاشی و سرامیک

این پارامتری است که بر ایمنی شما تأثیر می گذارد. بنابراین، هنگام انتخاب کاشی برای مکان هایی مانند حمام، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

از نمادهای R۹-R۱۳ برای نشان دادن سطح خاصیت ضد لغزش کاشی ها استفاده می شود. هرچه این مقدار بیشتر باشد، کاشی کمتر لغزنده است. 

کاشی های کف عدسی با پارامتر ضد لغزش R۱۰ برای مثال عالی هستند.

نکاتی درباره خرید و نصب کاشی و سرامیک با سنجاق

۴. سایه های کاشی و سرامیک

سایه های سرامیک کاشی های یک مجموعه ممکن است کمی متفاوت باشد. روی بسته بندی سایه پایه، یک "مدل" اطلاعاتی یا نماد WZ وجود دارد. سرامیک و کاشی‌های روشن‌تر به‌عنوان A۱ یا A۲، تیره‌تر با B۱ یا B۲ مشخص می‌شوند. 

هر دسته تولیدی با رنگ‌بندی متفاوتی مشخص می‌شود که با یک کد الفبایی مشخص می‌شود  که با حرف A و اعداد ۱ تا ۹۹ شروع می‌شود.  بنابراین هنگام خرید آنها همیشه به علامت سایه روی بسته بندی توجه کنید.

کد خبر 644907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha