ترکیه پس از اجرای قانون رمزارزها یک مدل اقتصادی جدید را اجرا خواهد کرد که به طور بالقوه می‌تواند به بازیابی ارزش لیر در حال سقوط کمک کند.

بیت کوین ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت کوین‌تلگراف، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، طبق گزارش‌ها تکمیل پیش‌نویس قانون کریپتو را تایید کرده است که به‌زودی برای اجرای جریان اصلی در این کشور به مجلس فرستاده خواهد شد.

بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال این روزها در ترکیه بسیار داغ است. در عین حال توسعه این صنعت در ترکیه نیاز به بازنگری‌های زیرساختی و فناوری مربوط به رمزارزها دارد.

در تلاش برای مقابله با کاهش ارزش لیر، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول برنامه‌های خود را برای اجرای یک مدل اقتصادی جدید به اشتراک گذاشت. بر اساس گزارش شبکه NTV، اردوغان گفت که صورتحساب ارز دیجیتال آماده است. او افزود: «ما با ارسال آن به مجلس بدون تاخیر در این زمینه اقداماتی را انجام خواهیم داد.»

اردوغان با اذعان به تورم اخیر کشور گفت که رویداد ارزی مربوط به ریاضیات نیست، بلکه موضوعی می‌تواند باشد که حاکی از احتمال و پتانسیل رشد ارزش لیر است.

او گفت: «با این درک، ما قصد داریم آن را به یک نقطه خشک هدایت کنیم. اما نرخ ارز قیمت خودش را در بازار پیدا خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

با معرفی قانون جدید رمزارز، رئیس‌جمهوری در نظر دارد ترکیه به یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. او در پایان با اشاره به کسانی که در تغییر قیمت‌ها دست داشته‌اند، گفت: «ما از آنها می‌خواهیم که قیمت صعودی دلار را در حال حاضر کاهش دهند.»

در کنار موارد اقتصادی و حتی سیاسی، قانونی کردن فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به فناوری خاص خود نیاز دارد. توسعه شبکه و همچنین نظارت بر استخراج می‌تواند تنها بخشی از این ماجرا باشد.

کد خبر 645410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha