انتشار فیلم زورگیری جواهرات منشی یک آموزشگاه رانندگی در اراک خبرساز شده و پلیس در تعقیب عاملان این سرقت خشن است.

زورگیر

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای اخیر فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی از یک زورگیری منتشر شده است. این حادثه در یک آموزشگاه رانندگی در شهرک فاطمیه اراک رخ داد. آنطور که این فیلم نشان می‌دهد درحالی‌که به ‌جز منشی آموزشگاه هیچ‌کس در دفتر  نیست، ۲ مرد جوان که ظاهرا به‌عنوان ارباب رجوع وارد شده‌اند به منشی جوان نزدیک شده و پس از خواباندن او روی زمین و بستن دهان و پاهایش با نوارچسب، جواهرات او شامل النگو، گردنبند، گوشواره و انگشترهایش را سرقت می‌کنند. انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی افکار عمومی را جریحه دار کرد. کاربران خواستار شناسایی و برخورد قاطع با زورگیران شدند.

اما این حادثه چه زمانی اتفاق افتاد و چه بر سر منشی آموزشگاه آمد؟ یکی از افراد مرتبط با آموزشگاه که تمایل به افشای هویتش نداشت در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد. حادثه‌ای که به‌گفته این فرد آگاه قریب به ۸‌ماه قبل اتفاق افتاده است.

این مرد می‌گوید: حادثه زورگیری از خانم منشی آموزشگاه به اردیبهشت‌ماه امسال، یعنی ۸‌ماه قبل برمی‌گردد و نمی‌دانم چرا حالا فیلم آن منتشر و پرونده جنجالی شده است؟

او ادامه می‌دهد: آن موقع آموزشگاه به‌دلیل شیوع کرونا یک‌ماه تعطیل بود و ۴روز بود که تازه شروع به‌کار کرده بودیم. ساعت ۷صبح آموزشگاه شروع به‌کار کرده بود و خانم منشی تنها بود تا اینکه طبق فیلم‌های ضبط شده ساعت ۷:۱۰ ، ۲مرد جوان وارد شدند و سراغ منشی رفتند. آنها با چسب پاها و دهان او را بستند و شروع به تهدید کردند و با انبر النگوهایش را بریدند و می‌خواستند گوشواره هایش را هم از گوشش بکشند که خودش تسلیم شد و گوشواره‌ها را به آنها داد.

این مرد مرتبط با آموزشگاه ادامه می‌دهد: آنطور که خانم منشی گفت سارقان در دست‌شان چاقو یا اسلحه‌ای نداشتند اما هنگام خروج او را تهدید کردند که اگر سر و صدا کند یا بخواهد دنبال‌شان برود با اسلحه به طرفش تیراندازی می‌کنند. آنها دوان دوان از آموزشگاه خارج شدند و با کمک همدست دیگرشان که راننده یک پژو بود فرار کردند. 

در حالی که منشی آموزشگاه از ناحیه گوش و دست مجروح شده بود، دقایقی بعد مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. اما هنوزبه نتیجه‌ای نرسیده است. به‌گفته این فرد، سارقان در این سرقت جواهراتی به ارزش حدود ۱۲۰میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

به‌دنبال انتشار فیلم این سرقت پلیس اراک به این حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد یکی از سارقان دستگیر شده است.

سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این‌باره گفت: به‌دنبال انتشار کلیپی در فضای مجازی با عنوان سرقت از یکی از آموزشگاه‌های رانندگی در اراک با ورود فوری پلیس به موضوع یکی از مظنونان این سرقت که از افراد غیربومی است، شناسایی و دستگیر شد.

او ادامه داد: تلاش برای دستگیری همدستان وی ادامه دارد و به محض دستگیری همدستان و عوامل این سرقت درباره اقدام پلیس و برخورد با این سارقان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 645908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجید IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    31 2
    حتما باید این کلیپ منتشرمیشد تا پلیس اقدام به دستگیری زورگیران میکرد؟؟؟واقعا که
  • فرزاد IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    21 2
    در ایران پلیس ایران هنوز به روز رسانی نشده و خدمات ان همراه دیر کرد است.
  • Arash IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    13 6
    با سلام خدمت شما ای مدیران بلند پایه و عالی رتبه دادگستری اراک در چشمان اشک حدقه زده و یا اشکهای مولایم علی (ع) افتادم که به او گفتند از پای زنی یهودی جواهراتش را کشیدند و به گریه و افتاد و گفت اگر من بمیرم از این ننگ در مملکت اسلامی حق است لطفا این اشرار را همگی دستگیر به جرم محاربه فورا بصورت صحرایی محاکمه و همه را با هم در جا تیرباران فرمایید.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 9
      بگو از کی میخری مام بخریم
  • مهران IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    13 6
    سهل انگاری نیروی انتظامی عامل این گونه حوادث است!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    6 5
    آیا انسان عاقل با 120 میلیون تومان طلا آویزان بر خود سرکار می ره ؟ مشخصه که نشونش کرده بودن و دنبال فرصت بودن چند بار تذکر امنیتی بدن که خودتونو در سطح شهرها تابلو نکنید ؟ آخه عقلم خوب چیزیه همش که نمی شه بگیم پلیس و قوه قضاییه چرا فلان کارها را نکردن . چند بار از یک سوراخ نیش خوردن کافیست تا دیگر مراقبت کنیم ؟ مثلا هزار بار گفتن 2 کارت عابر داشته باشید یکی کمتر داخلش باشه برای خرید روزمره و دیگری اصل کارت و دارایی تون که هر جایی دائم نمی کشید باز طرف با 50 میلیون تومان تو کارتش می ره دوغ می خره !!! هزار گفتن می شینی تو ماشین , اول از همه در را قفل کن و موبایل یا چیز باارزشی دستته شیشه را تا ته پایین نکش و باز ملت دارن از همین سوراخ تکراری نیش می خورن ! هزار بار توصیه شده که هندزفیری تو گوش تو خیابان ها و سطح شهر راه نرید چون هوشیاری نخواهید داشت هزار بار گفتن تو خیابان می خوای با گوشی حرف بزنی یا کنج پیاده رو برو یا داخل مغازه ایی پاساژی جایی یعنی یک جای مناسب که حداقل خیالت از پشت سرت راحت باشد هزار بار گفتن تو پیاده رو می ری کیفت را سمت دیوار بگیر و ... اصلا گوش ملت بدهکار نیست .
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 0
    8ماه گذشته. هنوز دنبال سارقان هستند چه سرعتی داره پلیس در کارش!!!!!!!!!
    • زرین IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      3 3
      تاحدودی حرف شما درست است اما چرا باید کشور این قدر ناامن بشه که این حرکات جاسوس بازی را زنان ومردان ما انجام بدن. نصب دوربین های امنیتی مانند ترکیه بسیاری از مشکلات را حل میکند. فقط همت و بودجه میخاد.
  • بهنام IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 2
    پلیس بازحمت اوباش را دستگیر میکند ولی قضات محترم!انها را ازاد میکنند چون تفکر قضات محترم این است که زندان ها خالی باشند
  • ناشناس IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    6 0
    اشد مجازات.خواهشا.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    4 2
    خدا میدونه اگه من میدونستم با انتشار یک فیلم انقدرنیروی انتظامی سریع وارد عمل میشه کاش من هم به جای اینکه چند بار دزد ماشین ما وهمسایگانمون رو خالی کردن رو به جای اینکه ببرم کلانتری محل وانها به جز خنده چیزی تحویل من ندهند وبگن ول کن خودتوت ناراحت نکن کاری نمیتونی بکنی الکی خودت رو خسته نکن توی فضای مجازی فیلم ها رو پخش کرده بودم زودتر به نتیجه میرسیدم من در شهریار زندگی میکنم ودر روستای صباشهر بارها وبارها ازمون سرقت شده وما درخواست پیگیری کردیم اما بعداز دوماه که ما دیدیم پیگیر ی در کار نیست رفتیم اگاهی شهریا ودرخواست خود را برای پیگیری دادیم تازه متوجه شدم که اصلان کلانتری پرونده سازی نکرده وهمش به دروغ ما رو سر میدونن دزدی وخفت گیری سمت محله ی ما زیاد اتفاق می افته اما متاسفانه هیچ عکس العملی از ماموران نمیشه وخیلی راحت به ما میگن شما دزد رو پیدا کنید به ما بگید ما بیایم ببریم تورو به خدا پیگیر بشید ماخودمون ادمهای فقیری هستیم واین ضرر ها برای ما زیاد
  • ناصری IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    3 0
    باید به شدت برخورد شود تا هم امنیت و هم احساس امنیت در کشور بالا برود. شاید اشد مجازات مناسب این کار شنیع باشد و مهم نیست برای چه تاریخی است. ولی یک نکته اینکه این خانم چرا و چطور 120 میلیون طلا و جواهر به خودش آویزان کرده؟
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    3 2
    از قوه محترم قضاییه خواهشمندیم طبق دستور صریح ریاست محترم قوه با این افراد برخورد جدی کند . دو نفر در ملا عام اعدام کنید تا دیگر شاهد چنین صحنه هایی نباشیم .
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    6 2
    اگه دزدها را بیارن تو میدان شهر واونها رو تو دید مردم کتک بزنن درس عبرتی میشه که کمتر جرات کنن دزدی کنن
  • حق گو IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 1
    همیشه با تاخیر دستگیر می شوند و بعد از مدتی آزاد می شوند و روز از نو روزی از نو و این قصه تکرار می شود فردی که دستگیر می شود باید بلافاصله اعدام شود نه زندانی و سپس آزاد شود
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 2
    به قران اگر این افراد رو به دست بیارم جوری میزنم شون که راه هم نتونن برن که سون استفاده کنن ـــــــــ جناب سردار اشتری لطف در اولین فرصت اقدام به دستگیری و اشد مجازات حداقل حداکثر 150 ضربه شلاق در ملاء عام و 20 سال زندان برای این کار کثیف و نامردی برای این افراد در نظر بگیرید تا بعضی که از این کارا میکنن دیگه حتی چنین فکری هم به سرشون نخوره
  • عفت IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 2
    دست اینا رو با ید قطع کرد ولی در کشور اسلامی این چیزها وجود ندارد