توقف در اراک برای استقلال درس‌های مهمی به کادر فنی این تیم داد.

استقلال

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

انگار که دقیقا سناریوی بازی با فجرسپاسی برای استقلال تکرار شده باشد، این تیم دوباره روی یک زمین ناهموار در آخرین دقایق بازی یک گل بد خورد و برتری ناشی از پنالتی بحث‌برانگیزش را از دست داد. این بار تمام این داستان در ورزشگاه خانگی آلومینیوم در اراک تکرار شد؛ جایی که در ۲ فصل اخیر قتلگاه پرسپولیس بوده و قشنگ مشخص بود استقلال کار آسانی در آن ندارد، اما باز هم آبی‌ها غافلگیر شدند و نتوانستند با گل عجیب‌شان به پیروزی دست پیدا کنند. استقلال با وجود این تساوی همچنان در صدر جدول باقی ماند، اما توقف این تیم در اراک دست‌کم به چند سوءتفاهم پایان داد.

شما همیشه خوش‌شانس نیستید

بی‌گمان استقلال امسال بدشانسی‌هایی هم داشته است. مثال می‌خواهید؟ نادیده گرفته شدن خطای پنالتی این تیم در بازی با پرسپولیس. با این حال از کنار خوش‌اقبالی‌های تیم فرهاد مجیدی هم نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد. استقلال در این فصل شاید منهای بازی با نفت آبادان، در سایر مسابقات از کمترین موقعیت‌های ممکن به گل رسیده است. این تیم همچنین در برخی بازی‌ها صاحب پنالتی‌هایی شده که حتی اگر نگوییم به اشتباه اعلام شده‌اند، دست‌کم روی اشتباهات فاحش و عجیب مدافعان حریف رقم خورده است. پنالتی اراک را که دیدید، پنالتی فجرسپاسی را یادتان هست؟ با اتکا به این موارد شاید گاهی بتوان برنده بود، اما همیشه قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. زمانی هم مثل بازی اخیر در اراک، تیم مقابل به حداقل حقش می‌رسد و ۲امتیاز کلیدی از استقلال می‌گیرد؛ ۲ امتیازی که شاید ارزش حیاتی آن در پایان فصل مشخص شود.

شما همیشه یک بر صفر نمی‌برید

استقلال در اراک در آستانه کسب پنجمین پیروزی خود با نتیجه یک بر صفر بود. آبی‌ها قبلا در این فصل تیم‌های هوادار، تراکتور، سپاهان و فولاد را با این نتیجه شکست داده بودند و چیزی نمانده بود برابر آلومینیوم نیز به یک پیروزی ناپلئونی دیگر دست پیدا کنند، اما بار دیگر مشخص شد اتکا به حداقل نتیجه برای پیروزی کافی نیست. فوتبال ورزش لحظه‌هاست و هر آن ممکن است اندوخته یک تیم به باد برود. تنها راه گریز از این سرنوشت، افزایش فاصله است؛ آنچه استقلال در این مسابقه نادیده گرفت و به سختی مجازات شد. در سراسر نیمه دوم این مسابقه مشخص بود که استراتژی استقلال فقط و فقط دفاع مطلق است. عجیب اینجاست که به‌نظر می‌رسید آبی‌ها حتی برای ضدحملات هم برنامه ندارند. تعویض آرمان رمضانی با آرش رضاوند بین دو نیمه، به وضوح این مسئله را نشان داد. مجیدی در این مسابقه استراتژی‌های فنی قابل دفاعی نداشت.

شما خط دفاع فوق‌العاده‌ای ندارید

بله؛ حتی با وجود گلی که میثم مجیدی در آخرین دقایق این بازی وارد دروازه استقلال کرد هم هنوز آبی‌ها بهترین خط دفاع فصل و شاید تاریخ لیگ برتر تا این مقطع را در اختیار دارند، اما صلابتی که در آمار استقلال به چشم می‌خورد، در زمین پیدا نیست. این تیم موقعیت‌های گلزنی زیادی به رقبا می‌دهد. سپاهان رقیبی بود که به دفعات خط دفاع استقلال را باز کرد و صاحب موقعیت‌های متعدد گلزنی شد. اینکه آبی‌ها آن روز گل نخوردند، بیشتر ناشی از بی‌دقتی مهاجمان حریف بود. همانطور که کلین‌شیت استقلال برابر فولاد را باید مدیون فرصت‌سوزی شگفت‌انگیز بوحمدان در مقابل دروازه خالی دانست. گاهی اما مثل گلی که میثم مجیدی زد، سخاوتمندی ساختار دفاعی استقلال با فرصت‌طلبی تیم رقیب همزمان می‌شود و کار از دست می‌رود. خط دفاع فوق‌العاده، خط دفاعی است که کم موقعیت بدهد، نه اینکه کم گل بخورد.

کد خبر 647940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha