جو بایدن در یک سخنرانی در سالگرد حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه او را به ایجاد و انتشار شبکه‌ای از دروغ‌ها درباره نتیجه انتخابات متهم کرد.

Trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز بایدن در سخنرانی‌اش در ساختمان کنگره آمریکا بدون بردن نام ترامپ گفت: «او فقط یک رئیس‌جمهور سابق نیست. او یک رئیس‌جمهور سابق شکست‌خورده است که با فاصله بیش از ۷ میلیون رای در یک انتخابات کامل و آزاد و منصفانه شکست خورده است.»

بایدن گفت دروغگویی ترامپ به این علت است که «برای قدرت بیش از اصول ارزش قائل است.»

بایدن افزود: «زیرا او منافع خودش را مهمتر از منافع کشورش و منافع آمریکا می‌بیند. زیرا برای خودپسندی ضربه‌خورده‌اش اهمیتی بیشتر از دموکراسی ما و قانون اساسی ما قائل است.»

بایدن گفت: «او کاری را انجام داده است که هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا تا به حال انجام نداده است. او از پذیرفتن نتایج انتخابات خودداری کرد.»

بایدن با محکوم کردن حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره در یک سال پیش در هنگامی که قرار بود نتیجه رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شود، گفت: «آنها می‌خواستند قانون اساسی را سرنگون کنند.»

بایدن گفت: «ما در حال نبرد برای روح امریکا هستیم، نبردی که با کمک خداوند و نیکی و بزرگی این ملت در آن برنده خواهیم شد.»

در همین زمینه:

حمله تند بایدن به ترامپ و دروغگو خواندن او در حالی انجام می‌شود که یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۴۰ درصد آمریکایی‌ها با وجودی که هیچ شاهدی از تقلب گسترده در انتخابات وجود ندارد، معتقدند جو بایدن به طور مشروع برنده انتخاب ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نشده است.

کد خبر 648258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha