مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : سارقین از اول امسال دو هزار عدد از علائم راه‌های کرمانشاه را سرقت کردند.

علائم رانندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : سرقت تجهیزات راهداری به یک مشکل جدی تبدیل شده، متاسفانه طی چند وقت اخیر میزان سرقت‌ها افزایش یافته است.

در ۹ ماهه اول امسال دو هزار علائم جاده‌ای، ۴۰۰ مترمربع تابلو، ۳۰۰ متر کابل و نزدیک به سه هزار عدد پایه و شاخه گاردیل در جاده‌های استان به سرقت رفته است.

سرقت تجهیزات راهداری در درجه اول بازی با جان مردم و بسیارخطرآفرین است، زمانی که تابلوها و علائم جاده‌ای نباشد، خطر وقوع تصادف و حوادث جاده‌ای بسیار بیشتر می‌شود.

جایگزین کردن تجهیزات و علائم جاده‌ای هزینه بسیار زیادی به راهداری تحمیل می‌کند.

یکی از مهمترین اقدامات انجام شده جایگزینی تابلوهای مسیرنمای فلزی با تابلوهای کامپوزیتی است که دیگر ارزش فروش چندانی ندارد.

در نظر گرفتن حفاظ برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق از دیگر اقدامات انجام شده است متاسفانه سارقین با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت می‌کنند.

به علاوه ۹۰ کیلومتر از کابل‌های مسی زمینی نیز با کابل‌های خودنگهدار هوایی جایگزین شده است.

گشت‌های راهداری شبانه برای مقابله با سرقت‌ها در نظر گرفته شده است .

کد خبر 649144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    نرده محافظ پل های عابر پیاده را هم می‌دزدند چون از پشت بنر های تبلیغاتی متصل به پل ها دیده نمی شوند و امنیت دارند در اصل امکان مال خری باید ثابت شود یعنی مرکز خرید ضایعات شهری دولتی یا متعهد و کلف به گذارش به پلیس باشد مراکز خرید فلزات و... شناسایی و تعطیل شوند کلی سرقت ها در کل کشور خصوصا کرمانشاه کم می شود کارتن خواب ها و زباله گردها هم باید جمع آوری شوند مملکت باید قانون وصاحب داشته باشد به امان خدا وهرکی به هرکس که می‌شود برباد