رئیس پلیس آگاهی تهران درباره زمینه‌ها، شرایط، جغرافیا و پراکندگی زمانی انواع سرقت‌ها در پایتخت اطلاعاتی ارائه داده است که در این اینفوگرافیک می‌بینید.

اینفوگرافیک ـ انواع سرقت‌ها در پایتخت

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران می‌گوید که آمارهایی از مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰در اختیار پلیس قرار داده شده و نشان می‌دهد که مردم در ۸ماهه ابتدایی امسال ۸میلیون تماس با این مرکز گرفته‌اند که میانگین ۴۵تا ۵۰درصد آن عملیاتی شده است. این آمار نشان می‌دهد که سرقت از نظر کمیت در رتبه چهارم قرار دارد.

او در ادامه می ‌افزاید: در واقع مسائل مربوط به راهنمایی و رانندگی در رتبه اول، جرح و کلاهبرداری در رتبه دوم، جرائم جنایی در رتبه سوم و سرقت در رتبه چهارم از نظر تماس مردمی است منتها در همه دنیا اینگونه است که در بین همه جرائم خاص عدد سرقت مهم‌ترین بخش کمی جرائم است که مردم به آن توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرقت متأثر از بسیاری از مؤلفه‌هاست مثل تورم و بیکاری یا فقر است ادامه می دهد: از مجموع سرقت‌های تهران، ۵۴درصد سرقت‌های خرد بوده است مثل سرقت لوازم و قطعات و محتویات خودرو، کیف‌قاپی و جیب‌بری و انباری زنی که معتادان متجاهر تأثیر زیادی روی اینها دارند، همچنین ۹۰درصد سرقت قاپ‌زنی‌ها در موبایل خلاصه می‌شود. 

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، درباره زمینه‌ها، شرایط، جغرافیا و پراکندگی زمانی انواع سرقت‌ها در پایتخت اطلاعاتی ارائه داده است که در این اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید.

کد خبر 649354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    17 0
    سردار لطفی نیروی انتظامی خیلی زحمت میکشد اما متاسفانه قانون درست عمل نمیکند باید اشد مجازات برایشان بگذارد وقتی چند وقتی میره زندان سرحالتر میاید بیرون با روش جدید تر دوست حدید دوباره روز از نو روزی از نو
  • ن ش IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    14 0
    قانون اصلاح شود،سارقین متاسفانه بمحض اینکه دستگیر میشن،هنوز مامور انتظامی به اداره نرسیده،سارق آزادمیشه.درمورد سارق نباید رافت وبخشش اعمال شود
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    17 0
    چرا آیین قران رو اجرا نمیکنیم مگه مسلمان نیستیم عربستان رو وهابی میگیم ولی آیین قران رو اجرا میکنن
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    15 0
    امیدوارم همانطور که تن بندگان خدا رو میلرزونن خدا این دنیا و ان دنیا یک دقیقه ارامش نداشته باشن همشون گور بشن
  • انوشیروان عاشق ایرانم US ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    8 0
    دلیل رحم،عفو،بخشش با دزدی رو مسئولین مربوط بیان واضح توضیح بدن....اگه با دزد سارق مسلح و غیر مسلح زورگیر خفت گیر با اشد مجازات برخورد میشد هرگز شاهد رشد چشمگیرِ این آمار و ارقام وحشتناک نبودیم....ما درست درگیر سونامی دزدی و سرقت هستیم و هیچکس پاسخگو نیست،یک کلام مردم از مسئولین درخواست اشد مجازات و حتی قطع دست دزدان رو دارند باچه زبونی بگن قانون در راستای امنیت و آرامش مردم باید اجرا و رعایت بشه؟؟؟؟
  • حمید IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    همانطور که یک راننده بدبخت باید مجازات اسلامی بشه و دیه بده دزدها هم طبق قانون اسلام دستشون قطع بشه بساط دزدی جمع میشه پلیسم و مردم راحتتر میشن
  • ابابیل IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 1
    بی تعارف می گویم. از بازارهاییها گرفته تا نانوایی ها و لبنیاتی ها و کشاورز ها و فروشگاه ها و لوازم خانگیها و لوازم یدکی ها و بساز بندازها و بوتیک ها و تولیدیها لباس و شلوار و گشتارگاه و دام طیور و تعمیرگاها و لوازم آرایش فروش ها و غیره دزدی دیگه شاخ و دم نداره!!! و آن دسته که شما گزارش تهیه کردید جای خود دارد که روز به روز به تعدادشان افزوده میشه.