مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

رییس پلیس راهور با بیان اینکه سومین عامل مرگ و میر در جهان تصادفات است، گفت: در ایران نیز به ازای هر نفر فوتی در اثر تصادف که در هر ساعت نزدیک به ۲ نفر است، ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم.

تصادف عجیب اسپورتیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز چهارشنبه ۲۲ دی در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همکاران انتظامی با ایثار، گذشت و فداکاری خود، در تمام روزها و شب‌ها و با هر نوع شرایط خوب و بد جوی در نقاط کوهستانی در فصل زمستان ۲۳۳ هزار کیلومتر راههای کشور و ۱۴۷ شهر کشور را رصد می کنند.  

وی با تاکید بر اینکه توسعه انضباط که نشان از بالندگی هر کشوری دارد، مولود نظم و انضباط در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز نه تنها در کشور، بلکه در تمام جوامع همه به نوعی کاربر ترافیک هستند، در ایران هم ۳۷ میلیون وسیله نقلیه با ۴۴ میلیون راننده، سرنشینان خودرو و عابران پیاده از کاربران ترافیک هستند.

نبستن کمربند ایمنی عامل ۳۲ درصد فوتی های تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور با بیان اینکه امروز نظم و انضباط تولید این سه شاخص است، افزود: عابران پیاده با استفاده از خطوط عابر پیاده، رانندگان با رعایت قوانین و احترام به حقوق دیگران و سرنشینان با استفاده از کمربند ایمنی به توسعه نظم و انضباط کمک می کنند.

هادیانفر یادآور شد: متاسفانه ۳۲ درصد از فوتی‌های تصادفات رانندگی مربوط به سرنشینان وسایل نقلیه است که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند. ۲۵ درصد رانندگان هستند که عامل مرگ خود و دیگران می‌شوند و موتورسیکلت‌سواران با ۲۴ درصد و عابران هم با ۱۹ درصد از دیگر فوتی‌های تصادفات هستند.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: نظم و انضباط تولید جامعه است و امروز نخستین موضوعاتی که در بحث توسعه کشورها مورد توجه است انضباط آن جامعه بوده که شاخص توسعه به شمار می‌رود. از این رو امیدواریم مردم در راستای توسعه نظم و انضباط و تسهیل در امور و مرور به پلیس کمک کنند. زیرا پلیس ناظم و ناظر بر انظباط است که نظم بدرستی اتفاق بیافتد، قوه قهریه نظام هستیم و با اختیاراتی که قانون در اختیار ما گذاشته است نسبت به برخورد با افراد متخلف و حادثه ساز اقدام می‌کنیم.

در هر ساعت نزدیک به ۲ نفر در اثر تصادف فوت می‌کنند

هادیانفر با بیان اینکه سومین عامل مرگ و میر در جهان تصادفات است، خاطرنشان کرد: امروزه در بعضی از ماه‌ها کمتر یا برخی ماه‌ها بیشتر به طور متوسط ۳۵ تا۶۰ نفر فوتی در اثر تصادف داریم که به ازای هر نفرفوتی که در هر ساعت نزدیک به ۲ نفر است، ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم.

وی افزود: علیرغم اینکه در سال ۹۸ شاهد کاهش چشمگیر فوتی‌ها در تصادفات بودیم و در ۹۹ شاخص ۱۱ و نیم درصدی کاهش جانباخته داشتیم، اما امروز در سال ۱۴۰۰ با توجه به رشد ۱۲ درصدی میزان افزایش تردد، حدود ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته و ۲۶۱ هزار مجروح و معلول داشتیم.

کد خبر 649565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha