مقامات شهر تیان‌جین در شمال این کشو پس از کشف ۹۷ مورد کرونای اُمیکرون دستور داده‌اند که همه ساکنان ۱۴ میلیون نفری این شهر برای بار دوم آزمایش کرونا بدهند.

TEST

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این موارد کرونای اُمیکرون در این شهر قرنطینه‌شده چین قبلا در روز یکشنبه برای بار اول آزمایش کرونا داده بودند.

از ساکنان این شهر خواسته شده است تا زمانی که نتایج آزمایش‌های PCR کرونایشان مشخص شود، در خانه بمانند.

تا به حال حدود ۱۲ میلیون آزمایش در این شهر انجام شده و نتایج ۷.۸ میلیون مورد آزمایش مشخص شده است. عفونت‌ها در ابتدا در روز شنبه در این شهر که فاصله‌ای یکساعته از پکن، میزبان المپیک زمستانی دارد، شناسایی شدند.

همه ساکنان یک شهر ۱۴ میلیون نفری در چین باید دوباره آزمایش کرونا بدهند

قطارهای سریع‌السیر و سایر اشکال حمل‌ونقل میان این دو شهر قطع شده‌اند و در زنجیره عرضه کالاها از جمله غذاهای بسته‌بندی‌شده که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند، اختلالاتی ایجاد شده است.

مقامات بهداشتی این شهر می‌گویند همه افرادی که در دور اول آزمایش مثبت کرونا داشته‌اند، به سویه اُمیکرون مبتلا بوده‌اند که تا به حال موارد معدودی از آن در چین گزارش شده است. هنوز معلوم نیست که منشا این عفونت در این شهر از کجا بوده است.

سویه اُمیکرون واگیری بیشتری از سایر سویه‌های کروناویروس دارد و در بسیاری از کشورها به سویه غالب بدل شده است. اما بررسی‌های ابتدایی نشان می‌دهند که بیماری ناشی از این سویه احتمالا نسبت به سویه‌ دلتا  شدت کمتری دارد و تزریق دوز یادآور واکسن می‌تواند حفاظت قوی در برابر بیماری شدید، بستری شدن و مرگ ناشی کرونای اُمیکرون ایجاد کند.

میلیون‌ها نفر از چینی‌ها در چند شهر این کشور در حال حاضر بر اساس سیاست سختگیرانه تحمل صفر در برابر کرونا در قرنطینه کامل هستند. این سیاست به چین امکان داده است که مانع از ایجاد شیوع‌های بزرگ کرونا در این کشور شود، گرچه زیان‌های عمده‌ای به اقتصادهای محلی زده است.

کد خبر 649683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha