پکن پایتخت چین پس از اینکه ۱۰ دانش‌آموز مدرسه دوره میانی در دور اول آزمایش‌های کرونا در این شهر آزمایش مثبت پیدا کردند، در وضعیت هشدار قرار گرفت.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس مقامات شهر پکن پس از مثبت شدن نتایج آزمایش این دانش‌آموزان در روز جمعه کلاس‌های این مدرسه را تعطیل کردند. پایتخت چین همچنین چهار مورد تاییدشده دیگر کرونای دیگر را هم گزارش کرده است.

سرزمین اصلی چین روز شنبه ۲۴۳۲۶ مورد جدید عفونت مربوط به انتشار محلی را گزارش کرد که اکثریت عمده‌ آنها مربوط به موارد بی‌علامت درشهر شانگهای است که اعمال راهبرد سختگیرانه «کووید-صفر» در آن توجه جهانی را جلب کرده است.

چین حتی در مواجهه با سویه بسیار واگیر اُمیکرون کرونا نیز همچنان بر ادامه سیاست «کووید-صفر» تاکید کرده است. سیاست «کووید-صفر» در چین از طریق آزمایش‌های گروهی و قرنطینه‌های عمومی سختگیرانه که در آنها مردم نمی‌توانستند از خانه‌هایشان خارج شوند، در مواجهه با سویه‌های کمتر واگیر کرونا که از مرگ‌های بسیار و شیوع گسترده کووید-۱۹ در این کشور جلوگیری کرد.

اما تحولات اخیر در شهر شانگهای برخی از افراد را درباره ارزشمند بودن این راهبرد در مقابله با سویه‌های بسیار واگیرتر کرونا دچار تردید کرده است. بسیاری از ساکنان شهر شانگهای در طول دوره قرنطینه عمومی در به دست آوردن مواد غذایی کافی دچار مشکل شدند و شماری دیگر هم نتوانستند داروها یا مراقبت پزشکی لازم را دریافت کنند. مرگ برخی از سالمندان پس از شیوع کرونا در یک بیمارستان هم به قرنطینه شدن کارکنان پزشکی آن انجامید.

چین اکنون با بدترین شیوع کرونا از هنگام شروع پاندمی کرونا در شهر مرکزی ووهان روبرو است.

رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که دولت دستور لغو کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق‌برنامه حضوری را داده است. دولت محلی پکن اکنون در حال انجام دور جدیدی از آزمایش گروهی برای یافتن موارد بیشتر کرونا در این شهر است.

مقامات شهر شانگهای در روز شنبه ۱۲ مورد جدید کرونا را گزارش کردند که همه آنها مربوط به بیماران سالمند دچار بیماری زمینه‌ای بود.

کد خبر 672082

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha