یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری پاکستان برای برقراری ثبات و آرامش در پاکستان از جامعه بین‌الملل تقاضای کمک 100 میلیارد دلاری کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه پاکستانی نیوز، آصف علی زرداری، رئیس جمهور این کشور از جامعه بین‌الملل خواست تا برای برقراری ثبات و آرامش در پاکستان 100 میلیارد دلار کمک کنند.

زرداری ضمن درخواست کمک مالی از جامعه بین‌الملل گفت که شبه‌نظامیان مستقر در مرز مشترک افغانستان و پاکستان تهدیدی جدی محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم گفت: من به کمک شما نیاز دارم. اگر ما شکست بخوریم و از عهده این کار بر نیاییم، شما نخواهد توانست این کار را انجام دهید.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه با بیان این که هند هرگز برای اسلام‌آباد تهدید نبوده است، خواستار توافقنامه‌های تجاری آزاد هند و پاکستان شد. زرداری اظهار داشت: من و دولت دموکراتیک کنونی در پاکستان از نفوذ خارجی هند نمی‌ترسد.

وی در بخشی از اظهارات خود رهبران "حریت" در منطقه جدایی‌طلب "کشمیر" را با لفظ "تروریست" خطاب کرد و تصریح کرد که با توافقنامه هسته‌ای هند با آمریکا هیچ مخالفتی ندارد.

بر اساس این گزارش، زرداری معتقد است جهان نمی‌تواند اجازه دهد دولتش در امر مبارزه با تروریسم شکست بخورد، چون پاکستان اکنون حدود 200 کلاهک هسته‌ای دارد که می‌تواند به دست القاعده و متحدانش بیفتد.

رئیس جمهور پاکستان به هنگام ارائه درخواست کمک 100 میلیارد دلاری خود از جامعه بین‌الملل مایل بود که این مبلغ به عنوان کمک به کشورش تلقی نشود.

وی در این زمینه گفت: بنا بر تحقیقات بانک جهانی کمک به یک کشور برای آن کشور خوب نخواهد بود. من به دنبال یک حمایت از بودجه‌ام هستم که لزوما توسط شخص خودم نباید هزینه و صرف شود.

زرداری همچنین طی دیدار با "اشفق کیانی"، فرمانده ارتش پاکستان در "ایوان صدر"، کاخ ریاست جمهوری، با تاکید بر این که کشورش تجاوز نیروهای خارجی به خاکش را تحمل نخواهد کرد گفت ارتش پاکستان قابلیت این را دارد که خود تهدید از سوی تروریسم و مبارزه با آن را مدیریت کند. وی افزود: جنگ تا زمانی که تروریست‌ها تسلیم شوند و آرامش بازگردد، ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور جدید پاکستان تصریح کرد: ارتش پاکستان به خوبی مجهز بوده و نیروهای حرفه‌ای دارد که قادر به مبارزه با تروریسم و برخورد با شبه‌نظامیان هستند.
اشفق کیانی در این دیدار، زرداری را در جریان شرایط امنیتی در مناطق قبائلی پاکستان با افغانستان قرار داد

کد خبر 64980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز