نماینده «انستیتو شیلر» گفت که رفتار آمریکا و ناتو در مذاکرات تضمین‌های امنیتی با روسیه که در ژنو و بروکسل برگزار شد، جهان را به آستانه جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر کرد و رایزنی‌های بیشتر تنها در صورتی می‌تواند مفید باشد که غرب رویکردهای خود را تغییر دهد.

آمریکا و روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: ریچارد بلک، نماینده این انستیتو اظهار کرد: کاری که ناتو و آمریکا در مذاکرات با روسیه از روز دوشنبه تا چهارشنبه که در سطوح مختلف برگزار شد، انجام داده‌اند این بود که با اصرار بر استقرار تسلیحات هسته‌ای نه در نزدیکی مرز روسیه بلکه درست در خود مرز این کشور، جهان را به "آستانه جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر" کردند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: یک معماری جدید درخصوص امنیت جهانی که امنیت همه کشورها از جمله روسیه و آمریکا را تضمین کند، نیاز است. غرب باید از "وهم و خیال خشونت آمیز" خود برای پیروزی در روسیه و چین دست بردارد.

این کارشناس افزود: مجموعه جدیدی از روابط اقتصادی که مبتنی بر توسعه مشترک نیروهای شرق و غرب است، لازم و ضروری می‌باشد.

ریچارد بلک خاطرنشان کرد: اگر در ساعات و روزهای آتی تغییراتی از سوی ناتو و آمریکا رخ دهد، مذاکرات می‌تواند مثمرثمر باشد؛ در غیر این صورت احتمال مقابله و رویارویی با جنگ هسته‌ای به شدت افزایش می‌یابد.

کد خبر 649988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    0 1
    آنهاعاقلترازاین هستند،زیادهم خوشحال نباشید
  • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    1 2
    خدا کنه اتفاق بیفته تا آمریکایی ها و روسیه تاوان قتل عام میلیونها انسان را بدهند ، این دو کشور خبیث عامل اصلی بدبختی ها و کشتار انسانهای بی گناه سایر کشورها بخصوص جهان سوم هستند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    جنگ زرگری است ، آمریکا و روسیه دعوا کنند ابلهان باور کنند ، اینها جنگ های زرگری است برای به رخ کشیدن سلاح های تازه و ارعاب بقیه دنیا !
  • سپاهان طلایی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آمريکا قدرت اول نظامي و فضايي و اتمي جهان است.هيچ کشوري جلودارش نيست و نخواهد بود.اين يک واقعيت است.شما ببيينيد الان درسياره مريخ آمريکا سنگ را حفاري ميکند700ميليون کيلومتر دورتر از زمين. و همچينين اخيرا ديديد که سيستم پاکر ناسا به خورشيد رسيد و خورشيد را لمس کرد.هم اکنون هم تلسکوپ جيمز وب را فرستادن فضا حتي ميتواند ميزان گرماي يک زنبور عسل در کره ماه را تشخيص دهد.وقادر به تشخيص چنين موجود کوچکي در ماه هم خواهد بود اين يعني قدرت.