رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تغییر در روش‌های کسب درآمد شهرداری تهران در بودجه سال آینده خبر داد.

تهران - تهرون _طهران - طهرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد آخوندی درباره زمان ارائه بودجه سال آینده شهرداری به شورای شهر گفت: براساس اطلاعات غیررسمی، بودجه سال ۱۴۰۱ هفته آینده از سوی شهرداری تقدیم شورا می‌شود.

او ادامه داد: از روزی که شهرداری لایحه را به شورا تقدیم کند تا روزی که در صحن شورا به تصویب برسد برنامه ریزی شده است تا مدیران مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها در جلسات شرکت کنند و بودجه آن‌ها بررسی شود.

آخوندی با اشاره به ارائه برنامه زمانبندی بررسی بودجه به رئیس شورا گفت: برنامه زمانبندی را خدمت رئیس شورا ارائه داده‌ایم و انشالله ایشان به کمیسیون‌ها ابلاغ می‌کنند و براساس آن برنامه بودجه را بررسی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره تحقق بودجه سال جاری گفت: آخرین آمار مربوط به پایان آذر ماه است. تحقق بودجه ۵۲ درصدی بر مبنای بودجه قبلی بوده است.

تغییر روش‌های درآمدزایی برای تهران | بودجه ۱۴۰۱ کی به شورای شهر می‌رود؟

آخوندی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش سقف بودجه این رقم تا پایان سال محقق می شود؟ اظهار کرد: شهرداری تلاش می‌کند و چون مقداری در پایان سال درآمدها بیشتر می‌شود پیش بینی می‌شود که به این اعداد نزدیک شویم. اما باید صبر کنیم و ببینیم آیا این عدد محقق می‌شود یا خیر.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره پیشنهادات شهرداری برای افزایش درآمدهای پایدار اظهار کرد: در شهرداری معاونت مالی و اقتصادی طرح‌هایی را برای این موضوع طراحی کرده است که هم افزایش درآمد و هم تغییر در روش‌های کسب درآمد را شامل می‌شود. قرار شد هفته آینده طرح‌های خود را بیاورند و در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

آخوندی ادامه داد: پیشنهادهای مختلفی را شامل می‌شود از جمله حضور در بورس برای فروش املاک. روش‌های جدیدتری را مبنا قرار می‌دهند که هم میزان درآمدهای شهرداری را افزایش دهند و هم روش‌های کسب درآمد را متوع‌تر کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: باید منتظر گزارش هشداری باشیم و امیدواریم کمک کنیم شهرداری در سال بعد مدل درآمدی خود را افزایش دهد و متنوع‌تر کند.

کد خبر 650029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha