رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در نخستین سالگرد انتخابش به این عنوان گفت: «هنوز وقت ترک گفت‌وگوهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در وین نیست و این مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته است.»

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن در این کنفرانس خبری که در کاخ سفید برگزار شد، گفت کشورهایی که در کنار آمریکا با ایران مذاکره می‌کنند، توافق نظر دارند.

وی تاکید کرد: زمان تسلیم شدن نرسیده است. پیشرفت‌هایی در حال انجام است اما باید دید [که چه می‌شود].

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که پرسید آیا می‌توان امید داشت که در مذاکرات وین به توافقی برای بازگشت دو طرف به پایبندی به توافق هسته‌ای رسید یا اینکه باید تسلیم شد، توضیح داد: اتفاقا برعکس، نباید تسلیم شد... آمریکا و کشورهای مذاکره‌کننده با ایران، متفق‌القول هستند.

دور هشتم مذاکرات وین پس از دو روز توقف در سطح سیاسی، با بازگشت روسای هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی، عصر دوشنبه به وقت محلی از سر گرفته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات وین گفته بود: گفت‌وگو در مسیر درستی قرار گرفته است و بن‌بست لاینحلی نداریم. در مورد برخی از موضوعات کلیدی باقی مانده باید تصمیمات خاص سیاسی گرفته شود و این موضوع نیازمند این است که تصمیمات در پایتخت کشورها گرفته شود.

به‌تازگی نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی، خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای را یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا خوانده است.

دیروز (چهارشنبه) و در ادامه مذاکرات وین، جلسه مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی با حضور نماینده اتحادیه اروپا برگزار شده بود.

کد خبر 651395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    دوستان ما در ایران باید تلاش کنند تا جا بیاندازند که چین وروسیه دنبال منافع خودشان هستند وفقط غرب فداکار وایثار گرانه صدسال است در خدمت ایران هست وخواهد بود
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      12 14
      عشق فقط ایران عشق یعنی اقا سیدعلی خامنه ای به خدا من خودم ی کارکر ساختمانیم خیلی بهش اعتقاد دارم
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    رجوع به تاریخ قرن بیستم کشورمان ، بدون کینه و دشمنی ، مقایسه ای عادلانه برایمان روشن خواهد کرد.
  • NL ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 1
    بایدن چلمنگ و بی‌خاصیت.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    جناب انتونی وزیر خارجه امریکا.جنابعالی چون یهودی هستی و مسیحی نیستی به جای انکه به فکر منافع امریکا در برجام باشی بیشتر به فکر منافع اسرائیل هستی.به نگرانی های ودرخواستهای منطقی وتجربی ایران هم در خروج دوباره امریکا از برجام و پاره کردن برجام توجهی نداری .این که نشد تعامل ومذاکره .با این روشی که جنابعالی در پیش گرفتی شکست مذاکرات قطعیست وشما به هدف مشترکت با اسرائیل می رسی. یعنی شکست برجام وخوشحالی اسرائیل.که شکست برجام صد درصد به ضرر امریکاست.