حتی در بحبوحه رکود ارزهای دیجیتال، اریک آدامز، شهردار نیویورک، از برنامه‌های خود برای گرفتن سه چک اول حقوقش با بیت‌کوین و اتریوم عقب‌نشینی نمی‌کند.

شهردار نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، بیت‌کوین روزهای سختی را سپری می‌کند و کاهشی در حدود ۴۷ درصد نسبت به بالاترین سطح تاریخ خود در ماه نوامبر داشته و حالا کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال هم به زیر ۲ تریلیون دلار رسیده است.

آدامز به‌طور رسمی اولین چک حقوق خود را دریافت کرد که از طریق صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) به بیت‌کوین و اتریوم تبدیل شد.

بر اساس گزارش نیویورک پست، شهردار نیویورک هر دو هفته حقوقی در حدود ۵۹۰۰ دلار دریافت می‌کند که معادل ۲۵۸۷۵۰ دلار در سال است. آدامز فاش نکرد که چه مقدار از چک ۵۹۰۰ دلاری او بین بیت‌کوین و اتریوم تبدیل شده است، اما اگر روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال ادامه یابد، ممکن است وجوه حاصل از اولین چک آدامز به سرعت از بین برود.

شهردار آدامز اعلام کرد که در نوامبر گذشته سه چک اولیه خود را به‌صورت بیت‌کوین خواهد گرفت (که البته درست قبل از رسیدن بیت‌کوین به رکورد ۶۹۰۰۰ دلار بود). این حرکت از مبادله توئیتری بین آدامز و فرانسیس سوارز، شهردار میامی که گفته بود چک حقوق بعدی خود را به‌شکل بیت‌کوین دریافت خواهد کرد، انجام شد. آدامز می‌خواست کار را کمی جلوتر ببرد، اما انتخاب کرد که نه یک، بلکه سه چک حقوق با ارز دیجیتال به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای تبدیل نیویورک به «مرکز ارزهای دیجیتال» دریافت کند.

شهردار آدامز یکی از چندین چهره سرشناس است که حقوق خود را به شکل ارزهای دیجیتال دریافت می‌کند. بازیکنان NFL (لیگ فوتبال آمریکایی) از جمله آرون راجرز، تام برادی و اودل بکام جونیور نیز تصمیم گرفته‌اند که بخشی را به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

با این حال، رکود فعلی کریپتوها احتمالا کیف پول دیجیتال آنها را حتی بیشتر از آدامز از بین می‌برد، زیرا هر سه بازیکن در زمانی که بیت‌کوین در پاییز گذشته در بالاترین میزان خود بود، دستمزد خود را به این صورت دریافت کردند.

کد خبر 652057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha