مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

یک ماهی پافر که دندان‌هایش زیادی بلند شده بودند، به دندانپزشکی برده شد تا آنها را کوتاه کنند.

pufferfish

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل،‌ یک ماهی پافر که دندان‌هایش زیادی بلند شده بودند، به دندانپزشکی برده شد تا آنها را کوتاه کنند. کارشناسان با پر کردن کاسه آب، این ماهی گرسنه را با یک بی‌حس‌کننده خفیف در مرکز دامپزشکی Sandhole در اسنودلند کنت آرام کردند. سپس با استفاده از ابزار دندانپزشکی دندان‌های او را کوتاه کردند.

عکس‌هایی جالب از ماهی‌ای که به دندانپزشکی برده شد

دانیل کالوو کاراسکو دامپزشک می‌گوید: دندان‌های این نوع ماهی به طور مداوم در طول زندگی‌اش رشد می‌کنند و معمولاً به دلیل خوردن غذاهای سفت، به طور طبیعی کوتاه می‌شوند، اما این ماهی، که نامش گلدی است، با اینکه غذا به اندازه کافی در دسترسش بود، برای خوردن آنها اشتیاقی نشان نمی‌داد. در نتیجه، دندان‌های بالایی‌اش به حدی رشد کردند که دیگر نمی‌توانست غذا بخورد.

گلدی را در یک محفظه بزرگ حاوی آب از محل زندگی‌اش به مطب آوردند و یک ماده بی‌حس‌کننده ماهی را در آب قرار دادند تا اینکه او به سطح بیهوشی سبکی رسید.

عکس‌هایی جالب از ماهی‌ای که به دندانپزشکی برده شد

برای محافظت بیشتر از او، در آب اکسیژن اضافی هم قرار دادند. این بدان دلیل بود که بتواند به‌خوبی نفس بکشد و برای مدت کوتاهی بیرون از آب نگه داشته شود، بدون اینکه استرس زیادی به او وارد شود.

دنیل اضافه کرد: دبی ادیسون، پرستار دامپزشکی، توانست گلدی را در یک حوله مرطوب نگه دارد تا از خشک شدن بیش از حد او جلوگیری کند، و اگر مکانیزم دفاعی خود را برای باد کردن بدن و فعال کردن ستون فقراتش فعال کند، از او محافظت کند.

عکس‌هایی جالب از ماهی‌ای که به دندانپزشکی برده شد

کل این عمل در کمتر از یک ساعت بدون هیچ استرسی انجام شد و گلدی به محل زندگی‌اش برگشت و بعد از دو ساعت توانست به‌خوبی غذا بخورد.

صاحب این ماهی مارک بیات ۶۴ ساله، گفت که حال گلدی در حوضش در لیبورن رو به بهبود است.

کد خبر 652302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha