اشلی بارتی، نفر نخست تنیس زنان جهان، قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا شد. او به عنوان نخستین تنیس‌باز استرالیایی بعد از گذشت ۴۴ سال، به این مقام دست یافت.

اشلی بارتلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله صحنه تنیس استرالیا ۴۴ سال پس از قهرمانی کریس اونیل در مسابقات تنیس گرانداسلم ملبورن، دوباره پیروزی یک تنیس‌باز استرالیایی دیگر در این تورنمنت را جشن گرفته است.

اشلی بارتی، فرد شماره یک تنیس زنان جهان روز شنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) با برتری ۶ بر ۳ و ۷ بر ۶ مقابل تنیس‌باز آمریکایی، دنیل کالینز، قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد ۲۰۲۲ استرالیا شد.

برگزارکنندگان مسابقات گرانداسلم ملبورن ظرفیت تماشاگران در ورزشگاه "راد لاور آرنا" از ۵۰ به ۸۰ درصد برای دیدار فینال این تورنمنت افزایش داده بودند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که ایالت ویکتوریا در استرالیا در این روزها متحمل موج شدید شیوع ویروس کرونا و افزایش چشمگیر میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شده است.

نزدیک به ۱۲ هزار هوادار استرالیایی با فریادهای بلند، اشلی بارتی، هم‌وطن محبوب خود را در طول یک فینال بسیار مهیج و حساس مورد تشویق قرار دادند. این پشتیبانی بی‌نظیر در لحظات سرنوشت‌ساز فینال یکی از برگ‌های برنده برای این تنیس‌باز استرالیایی بود.

اشلی بارتی ۲۵ ساله با این کامیابی به سومین عنوان گراند اسلم خود پس از قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد ۲۰۱۹ فرانسه و ویمبلدون ۲۰۲۱ دست یافت. بارتی با پیروزی در فینال رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا همچنین برنده جایزه دومیلیون هشتصدو هفتادو پنج هزار دلاری این تورنمنت شد. نفردوم این بخش جایزه یک میلیون پانصدو هفتادو پنج هزار دلاری را از آن خود کرد.

کد خبر 653533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha