گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ به همراه مهم‎ترین اعداد و ارقام آن منتشر شد.

اسنپ

این گزارش جامع با عنوان «مسیر همراهی» عملکرد زیرمجموعه های گروه اسنپ شامل اسنپ‌خودرو، اسنپ‌باکس، اسنپ‌فود، سوپرمارکت اسنپ‌‎، اسنپ‌پی، اسنپ‌تریپ، اسنپ شاپ و اسنپ‌دکتر را در سال گذشته بررسی کرده است. گزارش سالانه‌ گروه اسنپ همچنین بخش‎های ویژه ‎ای در خصوص مسئولیت اجتماعی و امنیت سایبری دارد.

گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۲ را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

إیاد القصار و محمود فوز، بنیان‌گذاران گروه اسنپ، در ابتدای این گزارش عنوان می‌کنند: «اسنپ در ۱۳۹۳ خورشیدی با اتکا به ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی متولد شد. بی‌شک، بدون پشتکار تیم ۷ هزار و ۵۲۶ نفره‌ گروه اسنپ و همکاری بی‌دریغ میلیون‌ها راننده، فروشنده، رستوران‌دار، هتل‌دار، پزشک و متصدی داروخانه تحقق این رویای بلندپروازانه‌ ممکن نبود. در قبال این سرمایه‌ بی‌نظیر انسانی، مهم‌ترین مسئولیت‌ خود را حفظ انگیزه‌ و امید در کسانی که با ما هم‌مسیر شده‌اند می‌دانیم. باور ما بر این است که اگر یک کسب‌وکار در مسیر خودش ایستادگی کند برای تمام کسب‌وکارها ایستادگی کرده است. همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن و نقاط بسیاری برای بهبود داریم و در روشنایی‌های شهر نگاهمان رو به آینده است.»

مسئولیت اجتماعی؛ سهمی از روشنی

نخستین بخش گزارش امسال گروه اسنپ به مسئولیت اجتماعی اختصاص دارد. طرح‎های اجرا شده در حوزه‎ مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ به سه دسته‎ معافیت‌ها و تخفیف‌ها، نیکوکاری (شاملِ نیکوکاری‌کلاب و حمایت اجتماعی) و دسترس‌پذیری تقسیم می‎شود.

بر اساس این گزارش، گروه اسنپ در ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان به بخش مسئولیت اجتماعی خود اختصاص داده است. بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان ارزش کل معافیت از کمیسیون کاربران راننده، بیش از ۴۲۶ میلیون تومان ارزش کل تخفیف‌های ویژه‌ کاربران مسافر و بیش از ۴ و نیم میلیارد تومان ارزش کل طرح‌های نیکوکاری‌کلاب در سال گذشته بوده است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

حمایت اجتماعی یکی دیگر از برنامه های گروه اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی است که در آن به مناسبت‌های مختلف حمایت‌های اجتماعی خود را به گروه‌های هدف متنوعی معطوف می‎کند. از جمله این طرح‎ها می‎توان به بورسیه‎ کاربران راننده اسنپ، ساخت مدرسه به یاد یک همکار از دست رفته و … اشاره کرد. ارزش کل طرح‌های حمایت اجتماعی در ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

در بخش دسترس ‎پذیری نیز در سال گذشته اپ اسنپ برای کاربران راننده‌ دارای معلولیت دسترس‌پذیر شد. تا پایان ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۴ کاربر راننده نوع معلولیت خود را در سوپر اپ اسنپ ثبت کردند. این تعداد در بخش کاربران مسافر شامل ۴۵ هزار و ۵۲۸ نفر می‎شود.

امنیت سایبری؛ مسیری پایان‌ناپذیر

یکی از مهم‎‎ترین اخبار سال گذشته در بخش تجارت الکترونیک به بحث امنیت سایبری مربوط بود. اوایل زمستان ۱۴۰۲، گروهی هکری از دسترسی به اطلاعات کاربران اسنپ‌فود خبر داد. اسنپ‌فود ضمن پذیرش مسئولیت این موضوع در مذاکره‌ای موفقیت‌آمیز با این گروه هکری از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کرد. این حادثه آموزه‌های بسیاری را به دنبال داشت و فصل جدیدی در امنیت سایبری گروه اسنپ رقم زد که در گزارش ۱۴۰۲ خلاصه‌ای از آن ذکر شده است.

یکی از برنامه های امنیت سایبری گروه اسنپ به مسابقات امنیت سایبری (یعنی باگ‌ بانتی و فتح پرچم) مربوط می‎شود. برنامه‌ باگ‌ بانتی یا مسابقات ارزیابی امنیتی و شناسایی باگ، برای تقویت ساختار امنیت داده‌، از اواخر ۱۳۹۸ در گروه اسنپ شروع شد و در ۱۴۰۲ گسترش پیدا کرد. اولین دوره‌ مسابقات فتح پرچم (CTF) گروه اسنپ نیز ۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که هدف آن به چالش کشیدن مهارت‌های علاقه‌مندان حوزه‌ امنیت سایبری، کشف رویکردهای نوآورانه برای حل مسئله و ارتباط‌سازی بود.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

سوپراپ اسنپ؛ پاسخی حرفه‌ای به نیاز ۷۲ میلیون کاربر

سوپراپ اسنپ مجموعه‌ای ۷ هزار و ۵۲۶ نفری است که به نیازهای روزمره‌ی بیش از ۷۲ میلیون کاربر پاسخ می‌دهند (تعداد کل کاربران سوپراپ به تعداد حساب‌های کاربری ساخته شده اشاره دارد. در واقع هر فرد می‌تواند با هر سیم‌کارت یک حساب کاربری ایجاد کند). ۵ سرویس محبوب سوپراپ اسنپ از نظر بیشترین میزان بازدید در سال گذشته به ترتیب شامل اسنپ، غذا، سوپرمارکت، سرویس اعتباری و اسنپ‌باکس می‎شود. این سوپراپ در سال گذشته ۵ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۴۹ مرتبه توسط کاربران باز شده است. همچنین ۵ سرویس با بیشترین میزان رشد بر اساس تعداد سفارش موفق در ۱۴۰۲ به ترتیب شامل سرویس‎های اعتباری (قسطی) با ۷۹۶ درصد رشد، فروشگاه با ۱۸۸ درصد رشد، اتوبوس با ۱۰۳ درصد رشد، قطار با ۷۲ درصد رشد و سوپرمارکت با ۴۰ درصد رشد بوده است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

دستیابی به ۹۲ درصد از سهم بازار تاکسی‎های آنلاین

امروزه تاکسی‎های آنلاین نه تنها بخش جدایی ناپذیر از حمل ‎ونقل شهری محسوب می‎شوند، بلکه نفوذ قابل توجهی در فرهنگ روزمره‎ مردم دارند. بنابر اعلام گزارش ۱۴۰۲ گروه اسنپ سهم این سامانه از بازار تاکسی‌های اینترنتی کشور ۹۲ درصد بوده و تعداد کل حساب‌های کاربری مسافران آن به ۷۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۴۳ عدد و تعداد کل کاربران راننده‌ آن به شش میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۰۹ نفر رسیده است.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در رابطه با چالش‌های این کسب‌وکار می‌گوید: «بارزترین ویژگی شرکت‌های فناوری‌محور و استارتاپ‌ها به‌ هم زدن قاعده‌های قدیمی و بازی در زمین نوآوری و راهکارهای نوین است. در این شرایط، تا حدی طبیعی است که اصلی‌ترین چالش‌های کسب‌وکارها به تنظیم‌گری قوانین برگردد. در سالی که گذشت، هر بار که با یکی از این چالش‌ها و تضادها و مخالفت‌ها مواجه شدیم، به جای اینکه از خودمان بپرسیم تا کجا می‌شود تاب آورد، به قدم‌های بعدی‌مان فکر کردیم. همچنان تغییر نگرش و اعتمادسازی در دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به شرکت‌های نوآور در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم روزی برسد که، با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، شاهد فرصت عرضه‌ ایده‌های نوآورانه‌ بیشتری در کشور باشیم.»

رکورد روزانه‌ سفرهای اسنپ‌خودرو در سال گذشته با فعالیت در ۳۲۳ شهر بزرگ و کوچک مربوط به تاریخ ۱۶ اسفند با ثبت پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۴ سفر است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

پشتیبانی و رسیدگی به این حجم از سفرها یکی از اقدامات مهم و شاخص اسنپ خودرو به شمار می‎رود. بر اساس گزارش ۱۴۰۲ شایع‎ترین موضوعات ارتباط با پشتیبانی از طرف کاربران راننده مربوط به تغییر در وضعیت سفر و بررسی نحوه‎ پرداخت و از طرف کاربران مسافر مربوط به اشیاء جامانده، تغییر در وضعیت سفر و پیگیری دیگر سرویس‎های گروه اسنپ می‎شود.

بررسی ‎های باشگاه رانندگان اسنپ خودرو نشان می‎دهد که میانگین درآمد ماهانه‌ کاربران راننده در حالت تمام‌وقت ۱۹ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۱۳ تومان و در حالت پاره‌وقت هشت میلیون و ۴۴ هزار و ۲۸۵ تومان است. از جمله برخی اقدامات باشگاه رانندگان می‎توان به طرح‎های تشویقی، برگزاری لیگ کاربران راننده‎ اسنپ، اسنپ کارفیکس و برگزاری آزمون‎های روانشناسی اشاره کرد. گفتنی است ارزش طرح‌های تشویقی باشگاه رانندگان در سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

جابه جایی بار با اسنپ‌باکس برای بیش از ۲۸ میلیون کاربر

اسنپ باکس طی هفت سال فعالیت خود از ارسال بسته با موتور به مجموعه ای از سرویس‎ها از جمله سفر با موتور، پیک، وانت سبک و سنگین و سرویس ویژه‌ اسباب‌کشی تبدیل شده است. این سرویس که در سال گذشته از خدمت جدید خود با عنوان پیک اقتصادی رونمایی کرد توانسته با مجموع بیش از ۱۱۲ میلیون سفر به رشد سالانه ‎ ۴۲درصد نسبت به سال گذشته دست پیدا کند.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

یکی از خدمات ارائه شده توسط اسنپ ‎باکس خدمت جبران خسارت است که در آن تمام مرسوله‌های ارسالی با پیک، وانت و اسباب‌کشی شامل بیمه‌ جبران خسارت می‌شوند. مبلغ پرداخت‌شده از سوی اسنپ‌باکس برای جبران خسارت‌ در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان بوده است.

کباب، پیتزا و ساندویچ؛ ۳ غذای محبوب اسنپ‌فود

تعداد کاربران اسنپ‌فود در سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیون رسید، این کاربران بیش از ۱۱ میلیون کد تخفیف در سفارش‌های خود استفاده کردند. محبوب‎ترین سرویس اسنپ ‎فود بخش پروتئین با کسب ۴/۴ امتیاز از ۵ است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

کباب، پیتزا و ساندویچ ۳ غذای محبوب اسنپ‌فود در سال گذشته هستند و این سرویس در روز ۱۷ اسفند موفق شد رکورد بیشترین تعداد سفارش خود را بشکند. همچنین رستوران‎های همکار اسنپ فود در سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی مواجه شدند.

سهم ۶۴ درصدی اسنپ از فروش آنلاین کالای سوپرمارکتی

بیش از ۲۱ میلیون کاربر در ۱۲۷ شهر سراسر ایران از امکان خرید از سوپرمارکت‌های اطراف با «تحویل فوری» و خرید از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای با «تخفیف بیشتر» استفاده می‌کنند تا در وقت و هزینه‌های روزمره‌ خود صرفه‌جویی کنند. رشد سوپرمارکت اسنپ در ۵ سال گذشته نشان می‌دهد این مجموعه پاسخگوی یک نیاز ضروری و مهم کاربران سوپراپ اسنپ است. پاسخگویی سریع و مناسب به این نیاز سبب شده تا سهم سوپرمارکت اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی به ۶۴ درصد برسد.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

آغاز به کار سرویس پرداخت مستقیم در اسنپ پی

اسنپ پی برای نخستین بار در ایران سرویس اعتباری «الان بخر، بعداً پرداخت کن» را در اختیار کاربران قرار داد. در حال حاضر کسانی که واجد شرایط سرویس اعتباری شناخته می‎شوند ماهانه حداقل دو میلیون تومان اعتبار دارند و سقف این اعتبار در ۱۴۰۲ از ۱۰ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. اسنپ‌پی با سه میلیون و ۵۷۰ هزار کاربرِ کل، در کنار سرویس اعتباری ماهانه و اقساطی، امکان خرید بیمه‎ آنلاین، پرداخت مستقیم و خرید حضوری را به کاربران خود ارائه می‎دهد. سرویس پرداخت مستقیم اسنپ‎پی جزء سرویس‎ هایی است که در ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

پیشنهاد سفرهای به صرفه با اسنپ ‎تریپ

ارائه‎ تخفیف ‎های ویژه و فصلی و امکان پرداخت اقساطی اقامت در هتل‎های داخلی از جمله راهکارهای اسنپ تریپ برای مهیا کردن سفری اقتصادی و به صرفه برای کاربران سوپراپ اسنپ است. رشد ۱۶ درصدی کاربران فعال، رشد ۲۳/۵ درصدی فروش و رشد ۱۰۵ درصدی فروش بلیت اتوبوس نسبت به ۱۴۰۱ تنها بخشی از دستاوردهای این شرکت در بازار گردشگری ایران است.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

رشد ۲۲۰ درصدی فروش کل اقلام اسنپ شاپ در ۱۴۰۲

فروشگاه اسنپ که کار خود را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده بود در سال گذشته تغییراتی گسترده در پلتفرم خود برای بهبود تجربه‌ کاربری ایجاد کرد. در حال حاضر، در فروشگاه اسنپ، طیف وسیعی از محصولات به‌صورت آنلاین در ۱۵۰ شهر ایران ارائه می‎شود.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

رشد ۲۲۰ درصدی در بخش فروش کل اقلام، ۲۴۵ درصدی در بخش تأمین‎کنندگان و ۲۱۲ درصدی در بخش تعداد کاربران فعال نسبت به ۱۴۰۱ بخشی از دستاوردهای اسنپ شاپ در سال گذشته بود. از جمله قابلیت‎های این سرویس می‎توان به امکان پرداخت قسطی (۴ قسط)، امکان ارسال سریع (زیر ۳ ساعت) برای کاربران ۳ شهر تهران، اصفهان و مشهد و قابلیت ارسال رایگان به ازای مبلغ مشخصی از خرید اشاره کرد.

اسنپ‎ دکتر؛ بیمارستانی آنلاین در دل سوپراپ اسنپ

اسنپ‎ دکتر را می‎توان بیمارستانی آنلاین در دل سوپراپ اسنپ دانست. این شرکت به ارائه‎ خدماتی همچون مشاوره‌ آنلاین پزشکی و روانشناسی، سفارش آنلاین دارو، امکان خرید محصولات بهداشتی، آرایشی و کالاهای پزشکی موجود در داروخانه و همینطور درخواست ویزیت پزشک و پرستار در منزل و انجام آزمایش در منزل می‎پردازد.

گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ منتشر شد

سفارش آنلاین دارو محبوب‌ترین سرویس‌ اسنپ‌دکتر در ۱۴۰۲ بوده و تخصص زنان و زایمان بیشترین درخواست مشاوره‌ پزشکی را داشته است. در سال گذشته ۲ هزار و ۱۲۰ پزشک فعال در حوزه های عمومی، تخصصی و فوق تخصص در اسنپ دکتر به ارائه خدمت می‎پرداختند.

گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۲ را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

کد خبر 866005

پر بیننده‌ترین اخبار اخبار کسب و کار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha