اولین روز برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر (دوشنبه۱۱ بهمن) در حالی آغاز می‌شود که فیلم سینمایی مرد بازنده کاری از محمد حسین مهدویان و بیرو ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی میزبان اهالی رسانه و منتقدان سینمایی می‌شود.

مرد بازنده

به گزارش همشهری آنلاین، مرد بازنده آخرین ساخته محمد حسین مهدویان است فردا (دوشنبه ۱۱ بهمن) در اولین روز برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کاخ جشنواره(برج میلاد) روی پرده رفته و خود را در معرض تماشای اهالی رسانه و منتقدان سینما می‌گذارد. محمد حسین مهدویان که تابستان ۱۴۰۰ با سریال پر بیننده  زخم کاری در شبکه نمایش خانگی در جذب مخاطب رکوردشکنی کرد با ترکیب همان بازیگران به سراغ ساخت این فیلم رفته است.

فیلمنامه مرد بازنده براساس طرحی از حسین حسنی و به صورت مشترک توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد این فیلم با مضمونی متفاوت با آثار پیشین مهدویان در ژانر معمایی و جنایی تولید شده است. کامران حجازی یکی از تهیه کنندگان فیلم با تائید متفاوت بودن «مرد بازنده» با اتمسفر دیگر آثار کارگردان آن، درباره اقتباس داستانی از یک پرونده جنایی واقعی گفته بود: «فیلم برگرفته از هیچ پرونده واقعی‌ای نیست».

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌ پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند. جواد عزتی در مرد بازنده نقش یک کاراکتر ۵۶ ساله را بازی می‌کند و با گریم سنگینی جلوی دوربین رفته است.  

از فیلم‌های مهم محمدحسین مهدویان زاده کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس جوان سینما، می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، ردخون، لاتاری و درخت گردو اشاره کرد. او پیش از این برای ساخت فیلم «ایستاده در غبار» سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۴ و  برای  فیلم «درخت گردو» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد.

با توجه به اینکه مرد بازنده در ۲ ساعت اولیه فروش آنلاین بلیت‌های جشنواره فیلم فجر با استقبال چشمگیری مواجه شد و در کنار فیلم هایی نظیر «خائن کشی»، «نگهبان شب»، «ملاقات خصوصی» و «بدون قرار قبلی» ظرفیت فروش آن تکمیل شد به نظر می‌رسد از آثار قابل توجه بخش سوداری سیمرغ باشد و بتواند در بخش‌های مختلف نامزد دریافت سیمرغ شود.

«مرد بازنده» برنده شد | آخرین خبرها از پیش فروش فیلم‌های جشنواره فجر

ماجرای گریم نفسگیر جواد عزتی در مرد بازنده

مرد بازنده فردا به کاخ جشنواره می‌آید | مروری بر فیلم‌های آغازگر جشنواره چهلم فیلم فجر

رعنا آزادی‌ور در مرد بازنده

پای بیرانود به کاخ جشنواره رسید

فیلم سینمایی «بیرو» ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، دومین فیلمی است که فردا در اولین روز برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر میزبان منقدان حوزه سینما و اهالی رسانه می شود. این فیلم که روایتی دیدنی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران را تصویر کشیده است، سومین فیلم سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی است.  

عباس‌میرزایی پیش از این گفته بود، قرار بود بیرو در ژانر مستند تولید شود اما طی مشورت با سرمایه‌گذار اثر، مسیر ساخت فیلم تغییر کرد و قرار شد بخشی دراماتیک از زندگی این ورزشکار، انتخاب و در قالب ملودرام تهیه و تولید شود. این کارگردان جوان در کارنامه کاری خود علاوه بر ساخت فیلم کوتاه داستانی چندین فیلم مستند دارد. او در سال ۱۳۹۵ با ساخت فیلم سینمایی انزوا توانست توانایی خود در  ساخت فیلم بلند در سینمای ایران به ثبت رساند، انزوا علاوه بر حضور در جشنواره فیلم فجر در جشنواره‌های بسیاری از جمله، کمرایمیج لهستان، کیدفرست آمریکا، سالنتو ایتالیا، حضور پیدا کرد. عباس‌میرزایی برای این فیلم انزوا در جشنواره جهانی سالنتو ایتالیا موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شد. او همچنین  برای فیلم خون خدا در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت تندیس تجلی اراده ملی شد.  

مجید برزگر کارگردان و تهیه کننده شناخته شده سینما که تهیه کنندگی این فیلم را به عهده دارد، تا کنون تهیه کنندگی فیلم سینمایی «مامان» که نامزد ۵ سیمرغ بلورین در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شده را به عهده داشته است. برزگر، همچنین فیلم سینمایی بچه گرگ‌های دره سیب در کارنامه تهیه کنندگی خود دارد که در اولین نمایش بخش ملی و بین‌الملل سی و سومین دوره جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان برنده بهترین فیلم سینمای ایران شد.

«ابر بارانش گرفته» از دیگر فیلم‌های برزگر در مقام تهیه کننده است که نامزد ۵ سیمرغ بلورین در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دشد. با توجه به کارنامه درخشان سازندگان بیرو باید منتظر بود و دید این فیلم با اکران در چهلمین سال برگزاری جشنواره بین ‌المللی فیلم فجر چه بازتاب‌هایی خواهد گرفت و آیا می‌تواند خود را به کاندیداتوری سیمرغ بلورین برساند.

مرد بازنده فردا به کاخ جشنواره می‌آید | مروری بر فیلم‌های آغازگر جشنواره چهلم فیلم فجر


چه کسی نقش بیرانوند را در بیرو بازی کرد؟
 

کد خبر 653707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha