یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

شرکت ورساچه در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه به عنوان یک بنگاه طرح و تولید پوشاک ایتالیایی در میلان تأسیس شد. آرم ورساچه سر مدوسا، یک شخصیت اساطیری یونانی است.

مدخل ورساچه

به گزارش همشهری آنلاین،  جیانی ورساچه که معمولاً به سادگی به عنوان ورساچه* شناخته می‌شود، یک شرکت مد لوکس ایتالیایی و نام تجاری است که توسط جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد.

این شرکت پارچه و پوشاک و لوازم جانبی ایتالیایی لوکس تولید می‌کند. آرم ورساچه سر مدوسا، یک شخصیت اساطیری یونانی است. این لوگو از کف خرابه‌های منطقه رجیو کالابریا که خواهران و برادران ورساچه در کودکی در آن بازی می‌کردند، آمده است. جیانی ورساچه مدوسا را به عنوان لوگو انتخاب کرد.  او امیدوار بود شرکتش همین تأثیر را بر مردم و کسانی که لباس و کفش او را می‌پوشند داشته باشد.  روندی که باعث شد این برند بین مردم محبوب شود و و شدت علاقه به آن راهی برای بازگشت نگذاشت.

آشنایی با ورساچه

برند ورساچه به خاطر طرح‌های نوآورانه‌اش با چاپ‌های پر زرق و برق نمادین و رنگ‌های روشن اما با سبک و فرم شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که استفاده از خز را در مجموعه‌های خود متوقف خواهد کرد.  

پیشینه

در سال ۱۹۷۲، جیانی ورساچه اولین مجموعه‌های خود را طراحی کرد. در سال ۱۹۷۸، این شرکت با نام جیانی ورساچه دونا راه اندازی شد. اولین بوتیک ورساچه در در میلان در سال ۱۹۷۸ افتتاح گردید.

ورساچه یکی از معدود طراحان مستقلی بود که کنترل همه چیز را در مورد برند، از طراحی گرفته تا خرده فروشی، در دست داشت. در سال ۱۹۸۲، این شرکت در صنایع لوازم جانبی، جواهرات، مبلمان منزل و صنایع چینی نیز وارد بازار شد و گسترش یافت.

ورساچه اغلب به عنوان طراح راک اند رول توصیف می‌شد زیرا آنها برای بسیاری از مشتریان مشهور از جمله التون جان و مایکل جکسون طراحی لباس انجام می‌دادند.  

آشنایی با ورساچه

قتل ورساچه

در پانزدهم ژوئیه ۱۹۹۷ جیانی ورساچه در میامی آمریکا  روبروی خانه اش با اصابت گلوله‌های شلیک شده از سوی اندرو کونانان به قتل رسید. در آن زمان شرکت ورساچه در اوج عظمت و قدرت بود. در شرایطی که تنها ۱۹ سال از تأسیس ورساچه می‌گذشت، این شرکت در زمینه تولید پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تولید کیف، کفش، جواهرات گران‌قیمت، عطر و لوازم خانگی فعال بود. یکسال پیش از قتل ورساچه، وی در زادروز ۱۸ سالگی خواهرزاده‌اش، نیمی از سهام متعلق به خود را به او واگذار کرد و پس از مرگش نیز شرکت ورساچه به مالکیت برادر، خواهر و خواهرزاده‌اش درآمد.

پس از قتل جیانی ورساچه در سال ۱۹۹۷، خواهرش دوناتلا ورساچه، معاون وی، مسئولیت مدیر دپارتمان خلاقیت را بر عهده گرفت و برادر بزرگترش سانتو ورساچه مدیرعامل شد.  

شناسنامه شرکت ورساچه

  • نوع: پوشاک و  کالاهای لوکس
  • تاسیس: ۱۹۷۸
  • بنیانگذاران: جیانی ورساچه
  • دفتر مرکزی:  میلان، ایتالیا
  • محدودهٔ فعالیت: جهانی
  • مدیر عامل اجرایی: جیان جیاکومو فراریس
  • رئیس هیئت مدیره: سانتو ورساچه
  • محصولات: پارچه، پوشاک و عطر
  • درآمد: ۶۶۹ € میلیون یورو (۲۰۱۶)، ۴۷۹٫۲ € میلیون یورو (۲۰۱۳)
  • تعداد کارکنان: ۱۵۰۰

*منابع این مدخل:

  Versace (الف

 Roberts, Paul G. (3 November 2015). MASTERS OF FASHION Vol 35 Heels Part 1. Fashion Industry Broadcast. ISBN 9781625906670 

کد خبر 653779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha