شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم‌ملی فوتسال ایران در ادامه روند صعودی خود در رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال، غروب روز پنجشنبه توانست با شکست دادن جمهوری چک به جمع 8 تیم برتر این مسابقات راه ‌پیدا کند.

نکته قابل توجه، صعود ایران به این مرحله از مسابقات پس از 16 سال بود.

ملی‌پوشان فوتسال ایران در آخرین بازی مقابل جمهوری‌چک قرار گرفتند و در یک بازی جذاب و دیدنی با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست دادند. در این دیدار علی حسن‌زاده (2گل) و وحید شمسایی گل‌های تیم‌ملی را به ثمر رساندند.

تیم‌ملی فوتسال که سابقه کسب عنوان چهارمی درمسابقات جام‌جهانی 1992 را دارد پس از 16 سال توانست از مرحله گروهی صعود کند. در آخرین بازی مرحله گروهی، سایت فیفا وحید شمسایی را به عنوان بهترین بازیکن ایران انتخاب کرد و نوشت: «گل زیبای او یکی از بهترین‌ گل‌های این رقابت‌ها بود و گاهی نمی‌شود آقای گل را با رعایت انصاف معرفی کرد چون حضور تیم جزایر سلیمان در این دوره از مسابقات جدول آقای گلی را بی‌ارزش کرده است.»

نمایش تیم‌ملی در بازی با چک به قدری مقتدرانه بود که دیوید فریک یکی از بازیکنان این تیم در اظهارنظری جالب توجه گفت: «همه چیز به ایرانی‌ها تعلق داشت و گویا جشن پایان بازی مخصوص سفیدپوشان بود. وقتی نوع خوشحالی آنها را تماشا کردم خیلی هم از این اتفاق ناراضی نبودم. در گروهی قرار گرفته بودیم که ایران و اسپانیا حضور داشتند، بنابراین چک حق صعود نداشت.»

 برزیل، حریف اصلی ایران

پس از انجام مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال، مرحله یک هشتم نهایی قرعه‌کشی شد و نکته قابل توجه تقابل تیم فوتسال ایران با میزبان مسابقات یعنی برزیل خواهد بود.
مرحله مقدماتی این مسابقات در چهار گروه پنج تیمی برگزار شد که در نهایت برزیل و روسیه از گروه A‌، ایتالیا و روسیه از گروه B‌، آرژانتین و اوکراین از گروه C و اسپانیا و ایران از گروه D به مرحله بعدی صعود کردند.

با تصمیم فیفا که البته مورد اعتراض اکثر تیم‌ها قرار گرفت این مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی به صورت گروهی برگزار خواهد شد. تیم‌ملی در گروه E با تیم‌های برزیل، ایتالیا و اوکراین همگروه شد و در گروه F هم روسیه،‌ پاراگوئه، اسپانیا و آرژانتین حضور دارند. در این مرحله از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه‌ پیدا خواهد کرد تا در نهایت فینالیست‌های این جام مشخص شوند.

شمس: در فکر شکست برزیل هستیم

تیم‌ملی فوتسال امروز در یک بازی حساس مقابل برزیل قرار خواهد گرفت. این درحالی است که ایتالیا و اوکراین هم حریف سرسختی برای شاگردان حسین شمس هستند ولی سرمربی تیم فوتسال ایران امیدوار است که تیمش از این گروه صعود کند.

شمس می‌گوید: «اوکراین با تیمی که چند وقت پیش به ایران‌آمد تفاوت‌های بسیار زیادی دارد و باید مراقب این تیم باشیم. ایتالیا و برزیل هم حریفان بسیار پرقدرتی هستند که بارها قدرت خود را در جام‌جهانی نشان داده‌اند.»

شمس درخصوص حضور ایتالیا در این مرحله می‌گوید:‌ «آنها در مرحله گروهی و در بازی آخر کار ناجوانمردانه‌ای انجام دادند و با باخت مقابل پاراگوئه شانس صعود پرتغال را گرفتند. من با سرمربی پرتغال حرف زدم  و او از من خواست که انتقام تیمش را از ایتالیا بگیریم و به خاطر قولی که به او داده‌ام و همچنین برای پیروزی تیم کشورم تمام تلاشم را انجام خواهم داد.»
شمس درخصوص رویارویی با تیم برزیل گفت: «قبول دارم که آنها قدرت بلامنازع فوتسال جهان هستند، در ضمن میزبانی هم به این تیم کمک زیادی کرده ‌است. با این حال ما حریف دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود و خود برزیلی‌ها هم می‌دانند که ایران حریف پرقدرتی است. مطمئن باشید که در فکر شکست برزیل هستیم ولی برای ما تساوی در این مسابقه هم راضی‌کننده است و می‌توانیم با 7 امتیاز به نیمه‌نهایی صعود کنیم.»

سرمربی تیم فوتسال ایران در پایان می‌گوید: «از این به بعد وظیفه سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و به‌ویژه علی‌آبادی آغاز می‌شود. رئیس سازمان پیش از سفر تیم‌ملی قول داده بود که در صورت صعود ایران به مرحله‌دوم به هر یک از بازیکنان یک خودرو هدیه دهد و حالا وقت آن رسیده که علی‌آبادی این خبر را اعلام کند تا بازیکنان قبل از بازی با برزیل روحیه دوچندانی بگیرند.»

 تمجید فیفا از فوتسال ایران و شمسایی

پایگاه اینترنتی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی با اشاره به صعود تیم فوتسال ایران به جمع 8 تیم برتر دنیا نوشت: «ایران به جمع بزرگان پیوست.» سایت فیفا در ادامه نوشت: «در حالی که ایران و چک امید زیادی برای صعود به مرحله بعدی داشتند حساسیت‌های زیادی در این مسابقه به وجود‌ آمد و این تیم فوتسال ایران بود که جریان بازی را در دست گرفت. قرمزپوشان تلاش زیادی برای به دست آوردن یک پیروزی معجزه‌آسا داشتند اما زمانی که حسن‌زاده دوبار پیاپی دروازه ‌تیم چک را باز کرد همه آرزوهای این تیم برباد رفت.»

سایت فیفا با تمجید از عملکرد وحید شمسایی در این مسابقه نوشت: «کاپیتان ایران با هدایت مثال زدنی خود نقش عمده‌ای در پیروزی با‌ارزش تیمش برابر جمهوری چک ایفا کرد. شمسایی ضمن گلزنی در این مسابقه بارها در جلوی دروازه حریف خطرساز شد و توانست یک عنصر تعیین‌کننده برای صعود تیمش باشد.»

کد خبر 65410

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز