شاخص کل بورس امروز با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

بورس

به گزارش همشهری‌ آنلاین، امروز سه‌شنبه ( ۱۲ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. 

شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با ۲ هزار و ۵۵۵ واحد افزایش به ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۴۰۹ هزار و  ۷۷۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن،کگل، خساپا و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای شپنا،شبندر و تاپیکو  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.  

امروز شاخص فرابورس با افزایش ۶۶ واحدی به حدود ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۷ هزار و  ۱۶۵معامله بود.

امروز نمادهای بپاس، هرمز، اتکای، تجلی، بساما بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای وملل، آریا و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارسرمایه درخصوص وضعیت بازار به تجارت نیوز گفت: درحال حاضر فعالان بازار سرمایه با عقلانیت و توجیه سرمایه‌گذاری معامله می‌کنند، به همین دلیل طی سه الی چهار ماهه گذشته شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نوسان داشته است.

وی توضیح داد: ابهاماتی همچون برجام، نرخ ارز، بودجه ۱۴۰۱، مالیات و تعرفه‌های اعمال شده توسط دولت و افزایش سود عملیاتی شرکت‌ها نسبت به دوره مشابه قبل و تجربه تلخ سال ۹۹ باعث می‌شود که انتظار رشد شارپی از شاخص را نداشته باشیم.

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس مبنی بر مجاز بودن دریافت وجه حاصل از فروش سهامداران اعتباری از کارگزار گفت: این مصوبه موجب افزایش تقاضا در بازار می‌شود چراکه ضریب اعتباری از ۶۰ درصد به ۶۵ رسیده است.

آقابزرگی ادامه داد: با مصوبه جدید سازمان تقاضا تقویت می‌شود اما مسئولیت و ریسک سهامداران خرد و اشخص حقوقی افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران پس از این باید بر مبنای یک بازدهی معقول نسبت به سایر بازار و در مقایسه با نرخ تورم و سایر متغیرهای اقتصادی از بورس انتظار داشته باشند.

آقابزرگی گفت: روند صعودی که سال ۹۹ در بورس مشاهد شد، دیگر در بازار تکرار نمی‌شود. سهامداران باید انتظار یک رشد معقول را داشته باشند.

کد خبر 654236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha