دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سن اعتیاد در ایران، ۲۴ سال و چند ماه است و این سن اعتیاد در دنیا، ۱۹ سال است. همچنین نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال کشور ۵ درصد است و این نرخ در دنیا بالای ۷ درصد است، اگرچه وجود یک معتاد هم در ایران زینبده نیست، لیکن اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت اعتیاد بدی را شاهد بودیم.

مهماني معتادان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دومین پارک مرکز بازپروری، صیانت و اشتغال‌زایی شهید زیادیان با عنوان «روان‌درمانی» با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر افتتاح شد، روان درمانی یکی از پارک‌های پنجگانه این مرکز است که با بهره‌برداری همه آنها، ظرفیت مرکز به ۵ هزار نفر خواهد رسید.

دکتر اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در مراسم افتتاح پارک «روان‌درمانی» مرکز بازپروری، صیانت و اشتغال‌زایی شهید زیادیان، ضمن درود به روح پرفتوح بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در این مرکز، به عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی که از ابتدای انقلاب در عرصه مبارزه انجام شد، ستودنی است و نتایج خوبی هم به همراه داشته است.


وی افزود: جمهوری اسلامی ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در عرصه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده و مبارزه بی‌امانی را در حوزه جلوگیری از ورود و قاچاق موادمخدر و اقدامات خوبی را در حوزه درمان، صیانت و نگهداری از معتادان انجام داده است.


دبیرکل ستاد بیان کرد: میانگین سن اعتیاد در ایران، ۲۴ سال و چند ماه است و این سن اعتیاد در دنیا، ۱۹ سال است. همچنین نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال کشور ۵ درصد است و این نرخ در دنیا بالای ۷ درصد است، اگرچه وجود یک معتاد هم در ایران زینبده نیست، لیکن اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت اعتیاد بدی را شاهد بودیم.


مؤمنی نرخ شیوع اعتیاد در حوزه دانش‌آموزی را ۲ درصد خواند و گفت: این نرخ در آمریکا ۱۷ درصد و در برخی کشورها نیز ۲۰ درصد است که رقم بالایی است. در همه ابعاد اگر بخواهیم شاخص را تعیین کنیم، وضعیت جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورها فاصله زیادی دارد.


وی با اشاره به حوزه ساماندهی معتادان متجاهر بیان کرد: در دنیا سالانه، ۵۰۰ هزار نفر از این معتادان فوت می‌کنند که ۸۶ هزار نفر صرفاً از آن آمریکا هستند. در جمهوری اسلامی ایران نیز حدود ۴ هزار نفر بر اثر مصرف موادمخدر در سال فوت می‌کنند که البته می‌دانیم این عدد در کشورمان رقم بالایی است.

کد خبر 654288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha