مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: تا پایان سال از یک میلیون راننده نمونه کشور تقدیر خواهد شد.

سرتیپ دوم پاسدار کمال هادیان فر، شنبه (20 مهر) در مراسم معرفی نمونه‌های ترافیکی در ستاد کل نیروی انتظامی افزود: تا پایان سال جاری از بیش از یک میلیون نفر از رانندگانی که در سه سال گذشته هیچگونه تخلفی نداشته اند، تقدیر و لوح سپاس به آنها ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 میلیون نفر گواهینامه رانندگی در کشور وجود دارد و 11 میلیون وسیله نقلیه و شش میلیون موتور سیکلت در کشور تردد می‌کند،گفت: از میان افرادی که در کشور رانندگی می‌کنند، افرادی که تعامل بیشتری با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته‌اند با عنوان افراد نمونه انتخاب شده است.

هادیان فر با بیان اینکه "همه سازمان‌ها، رسانه ها و رانندگان قانونمدار هستند"، گفت: ناجا سعی دارد با برگزاری اینگونه مراسم و برنامه‌ها آمار تصادفات و تلفات ناشی از رانندگی را در کشور کاهش دهد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از آمار خوبی در زمینه کاهش تلفات رانندگی برخوردار نیست، گفت: 60 هزار میلیارد ریال زیان ناشی از تصادف رانندگی آمار جالبی نیست.

هادیان فر گفت: بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته می‌شوند و 500 میلیون نفر نیز دچار مصدومیت می‌شوند که در صورت تداوم این روند در سال 2020 میلادی تعداد این تلفات حداقل 60 درصد افزایش خواهد یافت و تصادفات از ششمین علت به سومین علت مرگ و میر تبدیل می‌شود.

وی گفت: ‌امروز در کشور سالانه علاوه بر رشد 17 درصدی تولید و واردات خودرو و رشد 29 درصدی صدور گواهینامه و متناسب با آن رشد 65 میلیونی سفرهای شهری و شش میلیونی سفرهای جاده ای لازم است، تدابیر خاصی برای جلوگیری از تصادفات انجام شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: افرادی که در بین سنین 31 تا 70 سالگی قرار دارند، 70 درصد و افرادی که در بین سنین 21 تا 31 سال قرار دارند در حدود 19 درصد و کسانی که بین سنین 18 تا 21 سالگی قرار دارند، 11 درصد در تصادفات رانندگی مقصر هستند.

کد خبر 65481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز