روزنامه کیهان در گزارشی به بررسی روزنامه های اصلاح طلب پرداخته است.

روزنامه کیهان

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان در تحلیل خود از بررسی روزنامه‌های اصلاح طلب نوشت:

روزنامه آرمان ملی در مطلبی به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «کوتاه‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و پرثمرترین مسیر رسیدن به توافق مذاکره مستقیم با آمریکاست. اگر ایران به دنبال این است که به اهداف خود در مذاکرات دست پیدا کند تنها می‌تواند از طریق مذاکرات مستقیم به این مهم دست پیدا کند و راه‌حل دیگری ندارد.»

در ادامه این مطلب آمده است: ما باید یک‌بار برای همیشه از تله و دام مذاکره غیرمستقیم با آمریکا خارج شویم و به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم. دستگاه دیپلماسی کشور باید این شهامت را داشته باشد که به‌صورت مستقیم با آمریکا گفت‌وگو کند که این اتفاق به سود منافع ملی ما خواهد بود»
دادن تضمین به کشورهای دیگر زیاد مرسوم نیست!

آرمان ملی ادامه داد: «ایران خواستار تضمین از سوی آمریکا است که رئیس‌جمهور آینده آمریکا از هر حزب و جناحی که باشد از برجام خارج نشود و به آن پایبند باشد. واقعیت این است که در عرصه بین‌المللی دادن تضمین به کشورهای دیگر زیاد مرسوم نیست».

مدعیان اصلاحات طی 8 سال گذشته، بارها زلف همه مشکلات کشور را به برجام گره زدند و برای باز کردن گره‌ای از مشکلات کشور چیزی جز «هیچ» به دست نیاوردند. حالا در دولت سیزدهم که قرار است برجام با شروط و مطالبات اصلی و انقلابی ملت ایران (لغو همه تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ارائه تضمین از طرف مقابل) به نتیجه برسد سنگ‌اندازی می‌کنند و بلندگوی آمریکایی‌ها در داخل می‌شوند که «دادن تضمین به کشورهای دیگر زیاد مرسوم نیست!». اتفاقاً مسئله تضمین سرفصل مهمی در حقوق و روابط بین‌الملل است و یکی از مسائلی است که جمهوری اسلامی از آن کوتاه نخواهد آمد..

اصلاح‌طلبان و مهندسی ترس در جامعه با کلیدواژه تحریم و گرانی

روزنامه اعتماد طی مطلبی در شماره اخیر خود نوشت: خبر رسید که قیمت برنج رکوردهای قبلی را پشت سر گذاشته و به محدوده 100 هزارتومانی رسیده است. پیش‌ازاین نیز شاهد گرانی‌های افسارگسیخته در قیمت اقلامی چون، شکر، قند، روغن و... بودیم؛ موضوعی که نگرانی‌های فراوانی را میان عموم مردم ایجاد کرده است و دورنمای معیشتی جامعه را غبارآلوده‌تر ساخته است. این افزایش قیمت‌ها در اقلام اساسی در حالی رخ داده است که هنوز به هفته‌ها و روزهای پایانی سال نرسیده‌ایم و طبیعی است که باید منتظر افزایش انتظارات تورمی در روزهای پایانی سال نیز باشیم. موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت آن است که 2 عامل اساسی مسبب شرایط فعلی اقتصادی کشور است. نخست ساختار بیماری اقتصادی داخل کشور است.

در ادامه مطلب آمده است: موضوع مهم بعدی تحریم‌های اقتصادی است. هر بار که کشور دچار تحریم شده است، گزاره‌هایی مانند تورم، ریاضت اقتصادی، گسترش فقر، گرانی و در کل مشکلات معیشتی برای اقشار مختلف ایجاد شده است. هرگز بدون برداشته شدن تحریم‌ها امکان رشد اقتصادی مستمر و بهبود معیشت مردم ممکن نبوده است. چون تحریم‌هایی که در سال‌های پس از انقلاب شدت پیدا کرده است، کار را به جایی رسانده که امروز اغلب مسیرهای ارتباطی با جهان پیرامونی مسدود شده است. اگر دنبال رفع این مشکلات هستیم، باید ریشه‌های اصلی را شناسایی کرده و راهبردهای عملیاتی برای برون‌رفت از آنها را امتحان کنیم. معتقدم اگر در حوزه توافق هسته‌ای، اقدام عاجلی صورت نگیرد، انتظارات تورمی در اقتصاد ایران افزایش یافته و در روزهای پایانی سال، شرایط دشوارتری تجربه خواهد شد.

روزنامه اصلاح‌طلب: سهم ما در نتایج ضعیف دولت روحانی چقدر بوده است؟

روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله خود با عنوان «یک توصیه به اصلاح‌طلبان» نوشت: صرف‌نظر از مقدمه بالا به نظر می‌رسد اگر بناست اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت طراحی داشته باشند باید تکلیف چند موضوع مهم را ابتدا روشن کنند. مثلاً یکی از این موضوعات که کماکان درباره آن توضیحی داده نشده عملکرد دولت تدبیر و امید است. درواقع هنوز مشخص نشده سهم اصلاح‌طلبان در نتایج ضعیف این دولت چقدر بوده و آیا باید منتظر عذرخواهی و توضیح این جریان بود یا خیر؟

در ادامه مطلب آمده است: هرچند که در میان تمام این مسائل ما با یک مسئله بسیار بسیار مهم‌تر هم مواجه هستیم و آن سرشدگی مردم در برابر جریان‌های سیاسی و فعالان این حوزه هستیم. جامعه آن‌قدر اباطیل از این جماعت شنیده و سرش کلاه رفته که حاضر نیست تن به ایده‌ها و طرح‌های این‌ها دهد. نوع مشارکت مردم در انتخابات گذشته گواه این مدعاست و بدتر آنکه فضای جامعه نسبت به موضوع مذکور نه‌تنها بهتر نشده بلکه در این زمینه پسرفت هم داشتیم. بنابراین مشخص نیست با آن ابهامات و این بی‌انگیزگی مفرط در میان مردم، اصلاح‌طلبان چگونه می‌خواهند موجی ایجاد کنند.

ترک اهانت‌آمیز برنامه زنده تلویزیونی، صدای رفقایشان را هم درآورد!

آفتاب یزد در یادداشت دیگری با عنوان «اهانت به مخاطبان» به حواشی پیش‌آمده در برنامه اخیر جهان‌آرا پرداخت و نوشت: چند شب پیش در برنامه (جهان‌آرا) دو تن از بانوان دارای مسئولیت عالی اجرایی [دو تن از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب] بدون توجه به زنده بودن برنامه و بدتر از آن تماشای برنامه توسط طیف‌های سنی مختلف و جنسیت‌های متفاوت بدون عذرخواهی از مخاطبان اقدام به ترک میزگرد نمودند.

این رفتار بدون عنایت به وابستگی‌های سیاسی و جناحی این بانوان محترمه؛ چه آثار نامطلوبی روی تماشاگران نوجوان و جوان خواهد گذاشت... علت و دلیل این‌گونه رفتارهای هیجانی حتی در صورت محق بودن افراد، بسیار نامطبوع‌تر و منفی‌تر بوده و خواهد بود. یعنی خانم‌ها! که خود را دارای تحصیلات عالی نیز می‌دانید تماشاگران و مخاطبان ارزش تحمل برنامه و پاسخگویی مستدل را نداشتند؟ ایشان که هنوز از نظر آسیب‌شناسی اجتماعی مفهوم زنان آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر را به درستی و از نظر علمی نمی‌دانند چگونه می‌توانند از حقوق این‌گونه بانوان دفاع کنند؟ این عزیزان یا نتایج منفی رفتار خود را از جهت رفتارشناسی ارزیابی ننموده و نمی‌دانند و یا پست و مقام آنها ایشان را دچار غرور کاذب نموده‌اند؟ وگرنه مردم کشور به‌خوبی رفتارها را تحلیل نموده و زشت و زیبای حرکات مختلف را به‌خوبی ارزشیابی می‌نمایند.

ممکن است هر دلیل موجه و یا ناموجه و هر علت مقبول یا مردود برای رفتار فوق الاشاره عنوان گردد؛ درهرصورت باید خانم‌ها به‌جای ترک صحنه بدان صورت غیرحرفه‌ای و مغایر با روحیه گفتمان متعارف، در جای خود مانده و تا تعدیل مطلوبشان از گفتار امتناع کرده و یا با بیان علل و عذرخواهی از مخاطبان صحنه را ترک می‌کردند وگرنه بیان دلایل بعد از خروج غیرحرفه‌ای به هر شکل و حالت که باشد از سوی مخاطبان و تماشاگران مقبول نخواهد افتاد.»

با احیای برجام قیمت کاهش پیدا می‌کند اما نه مثل قبل!

روزنامه ابتکار در گزارشی به نقل از کارشناس مسائل اقتصادی نوشت: اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی که اکنون در بخش‌های مختلف فعالیت دارند در گذشته تجربه قطعنامه ۵۹۸ و همچنین برجام در سال ۱۳۹۴ را داشته است. از سوی دیگر بنیه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها ضعیف شده است و تورم‌های حدود ۴۰ درصد را تجربه کرده، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که با احیای برجام ما سقوط قیمت‌ها همانند زمان قطعنامه ۵۹۸ و یا زمان امضای برجام در سال ۹۴ را داشته باشیم.

در ادامه مطلب آمده است: در صورت احیای برجام بدون شک ما شاهد کاهش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف خواهیم بود اما نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها به ‌اندازه دو واقعه قبلی سقوط پیدا کند.

ابتکار نوشت: به‌عنوان‌مثال می‌توان به قیمت خودروها اشاره کرد. اکنون برخی از خودروهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند و به فروش می‌روند بر اساس قیمت ارز آزاد بوده و دارای حباب است و هنگامی‌که قیمت ارز در پی احیای برجام واقعی شود باید قیمت خودروها نیز کاهش پیدا کند. اما ممکن است این اتفاق رخ ندهد چراکه هنگامی قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند که واردات خودرو آزاد شود وگرنه در بازار انحصاری، انحصارگر است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند به همین دلیل برای کاهش قیمت علاوه‌بر احیای برجام به رقابتی بودن و عدم انحصار نیاز است.

کد خبر 654976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • مسلمان IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    21 3
    خیله خوب ببینیم شما چه می کنید؟!؟!؟!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      1 1
      مرگ بر امریکا درود بر کیهان
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      دست کم ان یک رای + ی که بنده به خودم دادم چه شد
  • مطلع IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    14 2
    همش یک طرفه ومثل موعظه بدون پاسخ به سئوال
  • هالو IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    13 6
    ترک اهانت‌آمیز برنامه زنده تلویزیونی، صدای رفقایشان را هم درآورد! اتفاقا بهترین حرکتی بود بر علیه تبعیض
    • اسماعیل منصوری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      4 9
      تبعیض اینه یک طرفه هشت سال تریبون دستتون بود،تبعیض اینه که معصومه‌ ایتکار)نیلوفر (کامنت ها رو بسته تا حرف های مردم رو نشونه یکم خجالت بکشید
  • Hasan IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    28 5
    ظاهرا روزنامه کیهان از برچیده شدن تحریمها خوشش نمیاد! از وقتی خبرهای خوب از وین میرسه، روزنامه کیهان به تکاپو افتاده و هر نگرانیش رو بروز میده!
    • عباس IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      7 4
      آخه اینا ارزش کارشناس بودن رو دارن که دعوت میکنید؟
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    34 2
    به نظر من بزرگترین تضمین سرمایه گذاری گسترده کمپانی ها و شرکتهای بزرگ امریکایی در ایران است که مانع درست کردن مشکل برای اقتصاد کشورمان می شود این تنها راه شکوفایی اقتصاد ایران است
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    23 1
    کاری که باید چهل سال پیش انجام میشد
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    28 4
    شریعتمداری کلا خودشو قبول داره ولی نمیدونه یا نمیخواد بدونه کسی قبولش نداره . واقعیت جامعه و بیچارگی مردم را اصلا نمیبینه یا نمیخواد ببینه .فقط خدای تند روی و شعار
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      من اقای شریعتمداری رو دوستش دارم بیشتر از کسانی که خودشونو و سایتشونو به خواب زدند و به اسم سیاست داخلی دروغ به مردم میگویند و نظرات را منتشر نمیکنند .
  • ایرانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    37 3
    واقعا از کیهان متنفرم چون به بره میگه بدو به گرگ میگه بگیرش از مدیرش بیشتر بدم میاد چون فکر میکنه تافته جدا بافته است
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    30 8
    بهترین و کم هزینه ترین راه حل همینه اگر سودجویان تحریم بگذارند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    22 8
    جناب آقای شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان امثال شماها تندرو امثال مجلس انقلابی و خاتمی کشور را به این روز انداختید وقتی دیگران میخان کار انجام بدن میگید خیانت کار خودتان هم سوادشو ندارید
  • US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    22 2
    تمام کنید مردم 40 ساله دارن تاوان نظر امثال شما برای دشمنی باامریکا روبه سختی میدن این حق الناسه که مردم بخاطرشما اینهمه رنج وگرانی و...دارن تحمل میکنن بس کنیدمثل همه کشورها با دنیا تعامل کنید قیمت ماشین 10برابرقیمت واقعی شده خانه دارشدن رویا شده سیر کردن شکم هنرشده و...
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    13 7
    سلام من روزی مسولیتی پیدا کنم روزنامه کیهان را سلب امتیاز و شریعتمدار را خانه نشین میکنم چون همیشه دنبال دو دستگی وجدال است
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    9 13
    از دیدگاه اصلاح طلبان اگر بری توالت امریکاییها رو بشوری چون قدرت وثروت دارن شرافت هست چون چیزی بنام غیرت تو وجودشون نیست اصلاح طلبان فقط عاشقن عاشق غرب از این دروغها در برجام‌ هم زیاد گفتن اصلا عمله ونوکر غربن پول میگیرن مینویسن عکسش میفرسن تا شاید یک جایی برای پرستش تو غرب بهشون بدن اینها فرزندان میرزا اقاخان نوریها وقاتلین قائم مقام و امیر کبیرها هستن اصلاح طلب یعنی کسیکه مردم فقیر را بیخانه میکنه کارگر بیکار میکنه نهایت خدمت را به دشمن میکنه ارز حراج میکنه به چپاولگران اصلا ح طلب دروغ وفریب مجسم است بی اراده ومثل انگل
    • خخخ GB ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      5 0
      استاد بابت تعاریف شما از اصلاح طلبها ممنونم اما لازم است بدانید اولین اصلاح طلب تاریخ اسلام پیامبر بود با هجرت از مکه به مدینه . ضمنا لطف کنید در ارتباط با علایق خودتان و علاقه به شستشو کدام مکانها در چین و روسیه توضیح دهید
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    15 3
    سگ آمریکا به دولتهای دزد و غارتگر شرف دارد
  • مهدی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    10 15
    تمام اصلاح طلبانی که دنبال حذف تضمین از آمریکا یعنی حذف فرمایشات رهبری هستند خائن وطن فروش و دشمن ایرانیان هستند، قرارداد بدون تضمین های محکم با غرب هیچ ارزشی ندارد، رییس جمهور بعدی می آید پاره اش میکند، آزموده را آزمودن خطاست، اما اصلاح طلبان این را نمی فهمند، چرا؟ چون دشمن هستند چون سرباز صهیونیست ها هستند، کارنامه مذاکراتی و اقتصادی دولت بنفش هم سند این ادعاست، هرکسی که خودش را به ... زده و میخواهد از توصیه های رهبری رد بشود به کشور و مردم خیانت میکند
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 10
    آره مثل همان شیخ ابوموسی اشعری که گفت با کدخدا مذاکره کنیم وتحریم ها را دوبرابر کرد . نتیجه شد فقر ونابودی اقتصاد کشور
  • حرفشنو IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    تا حال در ارتباط با روسیه و چین تضمینی گرفته شده ؟ فکر نکنم آمریکا از آنها در شرایط مساوی بد عهدتر باشد .دنیا دنیای منافعه .هرکشوری بفکر منافع خودشه .
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 4
    آفرین بر تو کیهان که مردم را از افکار شیطانی اصلاح طلبان کافر شیطان صفت اگاه میکنی اما نباید بفهمند که البته نمی فهمند چون عقل ندارند فقط مگس صفتی میکنند
  • DE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    3 5
    اگر کمی جرائت داشتید وبا ترامپ وارد مذاکره میشدید برجام را به مجلسین آمریکا برده بود و تبدیل به قانون کرده بود و نمیخواست امروز بدنبال تضمین از بایدن باشید . آنقدر توافق را طول میدهید تا دوباره فردی چون ترامپ بیاید و آنچه او میخواهد تبدیل به برجام شود چرا که دوستی ترامپ و پوتین ویکدستی آنان در اعمال سیاست خارجه بر کسی پوشیده نیست و ایران که متاسفانه ذوب شده در شرق است
  • اردلان IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    ما به لطف خدا امیدواریم ولی رئیس قوه قضاییه و به تبع آن رئیس سازمان زندان‌ها از پرداخت حقوق پرسنل سازمان زندان‌ها ذیل قانون موسوم به تسری خودداری می کنند! وای اگر آه مظلوم بی پناه یقه این دو مسئول رو بگیره
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    4 1
    خداییش بیایید کلاه مان را قاضی کنیم . کیهان راست می گوید ؛ کل نظام جمهوری اسلامی کشور ما بر اساس مبارزه با غرب مخصوص امریکا و مرگ بر آمریکا بنا شده است . از انقلاب به این طرف هم خیلی دچار استحاله شدیم ؛از زندگی دولتمردان گرفته تا معیشت مردم ؛ فقط مونده مرگ بر آمریکا ؛ اونم از دست بره یه جوری کلا شناسنامه مون مخدوش می شه و باید شناسنامه جدید بگیریم . خداییش امکان پذیره ؟
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    3 0
    تمام تحریم ها علیه مسولین بزرگ که برداشته شد دیگه چه خبر
  • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 1
    بهترین تضمین به دام انداختن سرمایه سناتورهای ثروتمند امریکایی در صنایع کشورمان میباشد تا انها خود حامی پیشبرد برنامه های کشورمان باشند درواقع گره زدن اقتصاد به فناوری و سیاست میتواندراه حل عبور از بحران باشد انچه که بر جام سال 2015 از ان محروم بود ایا دولت مردی شهامت انرا دارد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    مسلم است مذاکره مستقیم و بدون واسته به نفع کشور است چون واسته ها نفع خودشان را اعمال می کنند ولی مذاکره مستقیم بهتر است من نمی دانم وقتی ترس در میان باشد رو در رو نشستن فرار می کند چه ترسی دارید مستقیم بشینید و مذاکره کنید مجبورشتن کنید مسائلی را قبول کنند
  • ناشناس IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 1
    باید مذاکره شود وضعیت منابع ابی نگرانکننده هست وخطرقحطی کشور راتهدیدمیکند واسیبهای اجتماعی درحال زیادشدن هست واگرباجهان خوب باشیم بهتره وبایدازاقلیتهای مذهبی کلیمیان براگفتگواستفاده بشود
  • محمود IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    8 0
    برای یکبار هم که شده مسولین به عقل خودشون رجوع کنند ومنافع ایران را درنظر بگیرند قبل ازاینکه دیر شود
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    باید اگر برجام امضاشد بزارید شرکتهای آمریکایی هم بیان در کشور سرمایه گذاری کنن تااگر دولت بعدی آمریکا آمد بخاطر شرکتهای خودش نزنه زیر برجام
  • ابراهیم IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 1
    همه باید متوجه شده باشند اقای شریعتمداری وتندروهایی مثل ایشان به هیچ عنوان باپیشرفت ایران موافق نیستند فقط تنها راه چاره شناخت اینها این است که یک دوره رئیس جمهور شوند وچندین سال دیگر مردم وکشور را بدبخت کنند
  • بوسف IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 1
    به نظر من جناح چپ وراست مردم رو به بازی گرفتند هیچ کدوم عرضه کشورداری ندارن اینها را باید از سمت خود برکنار کنن ونیروهای با انگیزه و کاردان رو سر کار بیارند...
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    مذاکره غیر مستقیم با امریکا روش حسن کبید پنهان کار وجریان منحوس نهضت ازادی است ،ابراهیم رئیسی هم به صورت تقلید وار وکور کورانه همان روش غیر مستقیم حسن کلید ونهضت ازادی رو برای مذاکره با امریکا در پیش گرفته که حاصلش هیچ است. ایران باید با امریکا وارد نبرد مذاکره مستقیم با امریکا شود ودر نبرد دیپلماسی پوزه امریکا را به خاک بمالد . وبحث برجام برای همیشه جمع شود.
  • مونا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 1
    ایسا،کاتسا،یوترن تو برجام نیست.... چجوری تحریم برداشته میشه.... دلاررو حذف کنید..... ما که با دنیا داریم با طلا وتبادل جنس کار میکنیم...... چرا دلار حذف نمیشه....... بانک و بورس روهم از ربا و ربوی بودن وقمار درست کنید...... ببینیم وضعیت چی میشه
  • ناصر IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    بهترین تضمین از آمریکا ایجاد رابطه اقتصادی با سر مایه داران آمریکایی است که خود مانعی برای تحریم خواهد بود وقتی آمریکا هیچ منافعی از ایران نمی برد بفکر تحریم می افتند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    امیدوارم هرچه زودتر برجام نابود شه خسته شدیم از گرانی